mega
Guld
Det där är en äldre eller hur ? Inte nyutgåvan ? Superfin i alla fall.Gillar min "snorkel" men har aldrig haft något direkt sug efter någon annan modell.
![]()
Plus lite nördbonus: Accutron218 ServiceManual
//j
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är en äldre eller hur ? Inte nyutgåvan ? Superfin i alla fall.Gillar min "snorkel" men har aldrig haft något direkt sug efter någon annan modell.
![]()
Plus lite nördbonus: Accutron218 ServiceManual
//j
Stämmer.Det där är en äldre eller hur ? Inte nyutgåvan ? Superfin i alla fall.
Finns det någon som säljer bulova i Göteborg?
Det är dom som ligger vid saluhallen ungefär va?Magnussons tror jag!![]()
Det är dom som ligger vid saluhallen ungefär va?
Tack för din hjälpStämmer!
Kollade hemsidan precis och Bulova står med iaf.
Någon som har koll på om dom nyare accutronverken surrar/låter som dom gamla ? Accutron 2 kanske är en helt annan konstruktion utan stämgaffel ?
Bästa är att kolla upp vilka som är AD för Bulova i Stockholmstrakten och lämna in den därHej!
Ursäkta att jag bumpar tråden men har en fråga angående service/reparation av Bulova! Har en Bulova Royal Oak som jag skulle vilja lämna in på service men vet inte vart jag ska vända mig...Försökt att googla lite men hittar inget av värde. Är det bara att traska in på nymans/engströms/kron/u-name-it och be dom kolla på klockan eller är dessa för "fina" för att reparera/serva Bulova?
Hej!
Ursäkta att jag bumpar tråden men har en fråga angående service/reparation av Bulova! Har en Bulova Royal Oak som jag skulle vilja lämna in på service men vet inte vart jag ska vända mig...Försökt att googla lite men hittar inget av värde. Är det bara att traska in på nymans/engströms/kron/u-name-it och be dom kolla på klockan eller är dessa för "fina" för att reparera/serva Bulova?
Kan rekommendera ABC på Hornsgatan, han kan Bulova
Bästa är att kolla upp vilka som är AD för Bulova i Stockholmstrakten och lämna in den där
Snygg. Var riktigt nära att att köpa en sådan för några månader sedan, synd att jag inte gjorde det.Som god vintagefantast så använder jag min Accutron från -72 ganska ofta.
Fick den servad i England för några månader sedan. Den går på sekunden sedan dess!
![]()
Är också sugen på en bulova enbart på grund av flytet i sekundvisaren! Hur känns kvaliten på klockan överlag?Köpte en Bulova Lobster för ett tag sedan och flytet i sekundvisaren är magiskt. För ögat helt utan stegning.
![]()
Inget att klaga på utan det känns bra. Vad man kan förvänta sig för pengarnaÄr också sugen på en bulova enbart på grund av flytet i sekundvisaren! Hur känns kvaliten på klockan överlag?
Som god vintagefantast så använder jag min Accutron från -72 ganska ofta.
Fick den servad i England för några månader sedan. Den går på sekunden sedan dess!
![]()
Hej!Nu har min fina 666 stannat (batteribyte hjälpte tydligen inte), minns att jag kollade snabbt med ABC på Hornsgatan och han ville ha runt 5000:- för helservice. Känns lite gränsfall. Var i England lämnade du in din ? Minns du vad det kostade ?
Herregud, 1000:- , det måste jag bara testa. Har gått och varit grinig hela dan pga dettaHej!
Servicen, med frakt åt båda hållen, gick på runt 1000-lappen. Då fick jag med ett extra batteri också.
Här är han, min nya hjälte!
http://electric-watches.co.uk/
Ja.Har space edition släppts?
Grym den där.Köpte en Bulova Lobster för ett tag sedan och flytet i sekundvisaren är magiskt. För ögat helt utan stegning.
![]()
Jag har den inte kvar. Den fick vandra vidare under ett halvt misslyckat försök att banta klock samlingenGrym den där.
Skulle gärna se lite fler bilder och ett handledsskott om du har den kvar!