Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som jag har nämnt i annan tråd... Mazda3 med takbox fungerade bra med första barnen. Sedan när #2 kom så byttes det till Skoda Superb Kombi - nästan lite väl lyxigt med utrymme.
Men sen när #3 kom så fanns det inte mycket som slog Superben vad det gäller utrymme - bortsett från minibussar. Äldsta barnen satt på kudde bak, #2 i bakåtvänd stol bak, #3 bakåtvänd i framsätet, en vuxen i mitten bak (lite tajt om höften men det går), och en vuxen som kör. I bagaget så får man in dubbelvagnen och ett gäng matkassar.
Mer barn än så skaffar jag inte för jag vill inte köra minibuss...![]()
Passagerarsätet fram vet jag inget om rymligheten för jag har aldrig suttit därTror att jag skall överväga Superb Combin. Den är väl rätt rymlig längdmässigt vilket många bilar inte är trots sin storlek.
Som det är nu så kan inte någon som är över 164 cm sitta bekvämt i passagerarstolen fram då Britax Hi-Tech II är placerad rakt bakom den. Längdmässigt är ofta det största problemet med bakåtvänd barnstol.
Hmmm, intressant.
Du får skylla på diskbråck eller någonting.Jag har en Britax Max Way Bakom passagerarstolen i min e klass och det är trångt i framsätet även där, över 160 så blir det trångt i fram.
Då är ändå Mercan rymlig, sen handlar det mycket om vinkeln på stolen samt hur långt bak i sätet man placerar den.
Man ska ju inte ha för mycket lutning när barnet blir större.
Jag gillar att ligga ner när jag kör nästa men stolen lutad bakåt, det stör mina passagerare i bak en hel del..
Jag gillar vad jag hör!Passagerarsätet fram vet jag inget om rymligheten för jag har aldrig suttit därMen med bakåtvänd Britax fram och vuxen bakom i baksätet (182 cm) så finns det gott om plats. Även bakom föraren. Jag hade nästan föredragit om de tog bort 10-15cm av benutrymmet bak och gjorde om det till bagageutrymme istället.
Jag gillar vad jag hör!
Jag är nöjd om jag får in liggvagnen på längden vilket inte var fallet med V60:n.
Ska konsumenttesta innan jag byter bil.
Utifrån vad jag läst i tråden om vad du söker är Superben ditt bästa alternativ![]()
Jag köpte nyligen en ny v60 d2 automat. Har bara kört hundra mil eller sådär, men jag är mycket nöjd så här långt. Verkligen ingen raket, men som vanlig familjebil tycker jag inte man behöver mer. Förbrukningen verkar ligga lite högre än vad Volvo uppger, men det kanske rättar till sig lite efter fler mil.
Bumpar denna då det är skarpt läge för mig att köpa nu (velat i månader). Slog nästan till på en nästan ny octavia-kombi med snåldiesel (automat). Bangade ur i slutändan pga dsg-lådans kända problem.
Nu är huvudalternativ antingen en v60 d2 automat eller en 320d med mer mil och ett par år mer på nacken. Känns vettigast med volvon men motorn är ju inte direkt pigg.
Vad säger panelen?
Den skall klämmas och kännas på i alla fall. Ett bra tipsalternativ i och med att jag är låst till Audi, Seat, Skoda och VW.
Bra val, åker fyrhjulsdrift själv och kommer aldrig åka något annat.
Diesel ?
Trevligt .Om du menar mig så, japp!
2.0 (190 hk) TDI DSG (har nämligen inte fått DSG-ras på tidigare modeller så den är fortfarande betrodd).
Tror att det inte uppskattas av min arbetsgivare som äger bilen!Trevligt .
Går ju att skrämma upp den maskinen om man vill det.
Tror att det inte uppskattas av min arbetsgivare som äger bilen!190 hk räcker gott för mig då jag rullar runt med 105 hk idag.
Fan också!Livet börjar vid 200 ;-)
Tur för mig!Det är i princip bara DSG7 med torrkoppling som rasar, dvs 1.4TSI+Ecofuel+Multifuel och 1.6TDI, samt äldre 1.8TSI.
Riktigt fin bil! Grattis!Har ju inte firmabil, så vi kör "2:a på bollen" med bilarna. Idag blev det en A4 allroad -11. Hurra!
Har ju inte firmabil, så vi kör "2:a på bollen" med bilarna. Idag blev det en A4 allroad -11. Hurra!