• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Byta bil

Gjorde ett smart drag o slängde in henne på intensivkörkortskurs i somras plus att hon kör oftast vår lilla Seat cordoba, så henne ser vi snart inte så mycket av. Men när vi kör som mest (alla skollov) så har vi nästan alltid minst 2 syskonbarn (fjortisar) som hakar på oss. Så 7 säten behövs. Men van.. jag ska bearbeta det.
Men visst, den svarta pjäsen var grym, men gissningsvis långt utanför tänkbar budget?

600,000 för den svarta, så visst det är mycket pengar.. men självklart finns det billigare :)
Men jag tror gubben din säkert skulle digga den bara han satte sig i förarstolen. Fan jag är 30år och har haft många många roliga v8 bilar, stora pickups osv.. Men jag kan lätt tänka mig en Multivan, är grymt imponerad av dessa :)

Spana in den här.. roterbara stolar så ni kan ha picknik. Splitterny :)
http://www.blocket.se/gavleborg/Volkswagen_T5_MULTIVAN_MULTIVAN_132KW_180HK_D_56770367.htm?ca=3&w=2

6134346591.jpg

6151393229.jpg

6168439867.jpg

Nja, jag är inte övertygad. .. och nu råkar min "gubbe" vara en kvinna, så då kan ni tänka er hur lätt:arghh: vårt val av fordon kommer bli. ;)
Det blir för mycket hippieuppväxtvarning när jag ser interiörn. Känns som en korsning av hippiebuss och husbil. Utöver utrymmet, vad mer är plus med dessa skapelser? (Jag är lättköpt, rattvärme är enligt mig 10 utav 10 klockor).

Nja, jag är inte övertygad. .. och nu råkar min "gubbe" vara en kvinna, så då kan ni tänka er hur lätt:arghh: vårt val av fordon kommer bli. ;)
Det blir för mycket hippieuppväxtvarning när jag ser interiörn. Känns som en korsning av hippiebuss och husbil. Utöver utrymmet, vad mer är plus med dessa skapelser? (Jag är lättköpt, rattvärme är enligt mig 10 utav 10 klockor).

Du sitter bra och högt, mycket bra komfort, trygg och säker vinterbil, mycket lull lull, går hyfsat billigt med rätt diesel, finns med fyrhjulsdrift, och fräck som fn :)

Ni andra fyll på med +

Har en granne som åker nån lyxversion av multivanen, 6 kaptenstolar med allt man kan tänka sig, han är supernöjd.

X5 med stora dieseln är riktig trevlig bil, den och G wagon är enda snygga suvarna.

Jag har träffat kvinnor som är gubbar och vise versa så ;)
Jag har kört en med rattvärme så det bör ju finnas. Vill du slippa hippiedelen så finns det ju varianter också! :D

illuminated-cosmetic-makeup-mirrors-t5-business-van-multivan-vw-il.jpg

cache_2432231076.jpg

tuning-volkswagen-multivan_2.jpg

Anledningen till att jag tog upp Multivanen var för att detta var vad jag såg framför mig.. Men det blir kanske lite lätt hippievarning över det hela :)
Volkswagen-Multivan_Startline_2007_1600x1200_wallpaper_28.jpg

Volkswagen-Multivan_Startline_2007_1600x1200_wallpaper_27.jpg

233191_7425_big_Multivan-int.jpg

Det borde vara lag på rattvärme.

Fått tillbringa en del tid i en multivan på jobbet nu i vintras. Största nackdelen skulle väl jag säga är bullernivån och komforten, kan man leva med det så är den helt ok och fyrhjulsdriften fungerar ypperligt. Svärmor har en Voyager som jag lånat till och från, betydligt bättre komfort och transformerssätena är helt fantastiska!

Min kvinna är gubbig i själen, fast med en kvinnas list.. Kanske hon som ska placeras i takboxen. :D
Men vi var båda ense om att bild 1 såg grym ut och att barnhippiebilden faktiskt såg riktigt najs ut.
Donkii

Ett annat förslag, en bil jag hade under en kort period. Det var en Infiniti QX56, ett jävla monster.
Jag hade en 2006 av den men de nya är ruggigt feta. Hade en sån under 1 vecka när jag var i USA förra gången. Det var mycket space i dessa vill jag lova och komforten var fantastisk. Kanske inte helt enkla att få tag på här, men jag tror Exclusive Cars tar hem dom.. Annars kan faktiskt Ford Flex vara ett alternativ om man inte vill åka Multivan men ändå ha bra med utrymme, glatt överraskad vad gäller dessa sen gillar jag utseendet på dom också.

QX56
2135-Infiniti-QX56-side.jpg

6a00d83451b3c669e20162ff6696ac970d-800wi

Ford Flex

2015-Ford-Flex-price.jpg

2013-Ford-Flex.jpg

2014-Ford-Flex-Interior-Dimensions.jpg

2015-Ford-Flex-Review.jpg

Och först och främst dieselvärmare! En ganska okänd fördel med VAGs dieselvärmare är att de fungerar omvänt på sommaren, riktigt gött att sätta sig i en sval bil när solen gassar på ute.

Men hur funkar det där? Om jag vill ha hunden i bilen 1 tim på sommaren, kan jag dra igång acn då o låta den gå 1 tim medans jag är iväg?

Och först och främst dieselvärmare! En ganska okänd fördel med VAGs dieselvärmare är att de fungerar omvänt på sommaren, riktigt gött att sätta sig i en sval bil när solen gassar på ute.

Precis, men den fläktar bara ur värmen. Efter ett tag så kommer det bara in samma temperatur som uteluften. Men det blir stor skillnad.

Ett annat förslag, en bil jag hade under en kort period. Det var en Infiniti QX56, ett jävla monster.
Jag hade en 2006 av den men de nya är ruggigt feta. Hade en sån under 1 vecka när jag var i USA förra gången. Det var mycket space i dessa vill jag lova och komforten var fantastisk. Kanske inte helt enkla att få tag på här, men jag tror Exclusive Cars tar hem dom.. Annars kan faktiskt Ford Flex vara ett alternativ om man inte vill åka Multivan men ändå ha bra med utrymme, glatt överraskad vad gäller dessa sen gillar jag utseendet på dom också.

QX56

Ford Flex

Ser inte gratis ut.. men jävlar va snygga!

Från VW:

Parkeringsvärmare/-ventilation med tidur

Parkeringsvärmare/Parkeringsventilation ger extra hög komfort vid alla årstider. Det startas via ett tidur eller med en fjärrkontroll (med upp till 600 m räckvidd). Värmaren arbetar då under upp till ca. 30 minuter. På sommaren ger samma aggregat en effektiv ventilation av bilen, att aktivera bilens kupéfläkt när den står parkerad. Ventilationsfläkten aktiveras då via styrdonet för parkeringsvärmaren, så att den uppvärmda luften i kupén ventileras ut. På multifunktionsinstrumentet kan man koppla om mellan inställningarna Parkeringsvärmare eller Parkeringsventilation. Systemet innebär en extra komfort under de första minuterna efter start. Tiduret för parkeringsventilationen och parkeringsvärmaren aktiverar systemet automatiskt vid den inställda tiden. Därmed kan man t. ex. vintertid alltid vara säker på att man kommer till en lagom varm och behaglig kupé.

Med min otur så bör jag köpa en halvny. Forden såg väldigt lång ut, kanske nosen som gör det. Ska bearbeta hippietraumat snarast o så får vi se hur många vi blir i familjen till sist. :happyhappy:

Tillbaka
Topp