• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Byta bil

Med min otur så bör jag köpa en halvny. Forden såg väldigt lång ut, kanske nosen som gör det. Ska bearbeta hippietraumat snarast o så får vi se hur många vi blir i familjen till sist. :happyhappy:

Typsikt hippies o vara många ;) Tänker på filmen Tillsammans.
Forden är väldigt lång, men det är också fördelen med den då det fortf. finns lastutrymme även om man använder sätesraden längst bak, det utrymmet ser man inte mycket av på en Range, Q7 m.fl.

Jag har bagaget öppet på bilen om jag behöver lämna hunden 10-15min samt häller upp lite friskt vatten i en skål.

Min hund ligger och steker vidare på stenplattorna på uteplatsen när jag ger upp pga värmeslag, han vill nog helst bo i Dubai. Men 15-20min brukar vara max jag lämnar in bilen om det är varmt. Jag brukar oftast parkera i total skugga oberoende av parkeringssituation men det har medfört ett antal parkeringsböter :)

Jag har bagaget öppet på bilen om jag behöver lämna hunden 10-15min samt häller upp lite friskt vatten i en skål.

Så gjorde jag förr, men sen vi blev lite fler i familjen så har jag nu stängd baklucka och har istället galler på alla fönster och en ventilationshasp på bakluckan. Ganska meckigt att grejja med när man har 2 galningar som vrålar Kiiissa!! i baksätet. Vi har inga gallerdörrar till i40n därav denna krångellösning.

Typsikt hippies o vara många ;) Tänker på filmen Tillsammans.
Forden är väldigt lång, men det är också fördelen med den då det fortf. finns lastutrymme även om man använder sätesraden längst bak, det utrymmet ser man inte mycket av på en Range, Q7 m.fl.

Uppväxt med 9 syskon... därav hippiebusstraumat. //Antihippie :p

Vill minnas att du ska ställa önskad temperatur på AC i förväg. Kan ta en kik i manualen när jag tar kvällsturen med hunden om någon tycker det är intressant.

Jag tror att det bara gäller vid värme, är ganska säker på att det bara är fläkten som går vid kylning. Det var så på min Passat från 2012. Men det kan ju vara ändrat sen dess.

Huvudsaken man har rattvärme! Sätesvärmen i BMW:n är så hysterisk att det går knappt att sitta kvar i bilen när man kör på en prick tänd. Fördelen är att man kan köra passagerarsätet på 3 prickar, placera pizzan på sätet, så är den stekhet när man kommer fram till stugan.

Edit: Är det därför BMW kallas för pizzabil?

Hund i bilen är ett angenämt problem, det är värre när dom kräver egen säng med kudde och täcke.
Just nu på Scandic :

DSC_0006.JPG

Bra tryck här i tråden!

Jag fick häva köpet på bmwn, men inte utan att pröjsa en mindre summa. Gjorde inte så ont i plånboken men dom slipper mig som kund i framtiden ändå.

Nu blir det en v60 d2 eller helst d3 om jag hittar för ett ok pris

Bra tryck här i tråden!

Jag fick häva köpet på bmwn, men inte utan att pröjsa en mindre summa. Gjorde inte så ont i plånboken men dom slipper mig som kund i framtiden ändå.

Nu blir det en v60 d2 eller helst d3 om jag hittar för ett ok pris

Tråkigt och märkligt att höra att det inte gick att lösa på annat sätt. Du kommer säkert hitta något annat du blir nöjd med!

Tillbaka
Topp