• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta Explorer 1 39 mot Oyster Perpetual 39?

Byta mot Oyster Perpetual?

  • Ja

    Röster: 35 38.0%
  • Nej

    Röster: 57 62.0%

  • Totala väljare
    92
Förstår hur du menar. De är kul ett tag. Men jag tror att efter ett tag vill man ta ur tavlan och skrapa bort dem!..:)


D det står och väger på för mig nu är
Vad andrahandsvärdet kommer vara på den om ett år ca? Explorern sjunker inte speciellt mycket mer än vad jag betalade för den vilket var 37k, kommer OP gå för 37 om ett år? Det är tveksamt
 
Byt :)

image.jpg
 
Jag skulle inte bytt, tror du kommer tröttna på OP. Explorern må va tråkigare, men samtidigt tidlös. Är du nu sugen på något nytt så finns det roligare klockor att byta mot.
 
Gör rätt, behåll Explorern!
Min Explorer 1 blir nog aldrig såld eller bytt(av mig i alla fall), för min del när något annat lockar allt för mycket så blir det köp i tillägg.
 
För mig så spelar det inte så stor roll om det är en ikon eller inte kör mycket på vad jag gillar för stunden:) Submariner hade jag tex aldrig köpt då jag upplever den som trist
Helt med på det, viktigast är att klockan är snygg, jag är sjukt nöjd med min Exp 1 (nu har jag faktiskt inte haft den så länge då). På tal om sub så skulle jag hellre köpt en Tudor Black Bay, den tycker jag är fin!
 
Gör rätt. Behåll Explorern. Har du sett glasringen på OPn? Inte direkt det snyggaste Rolex har gjort, den ser ut som en syltmunk och sabbar hela jävla klockan.
 
Tillbaka
Topp