Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OK. Jag trodde inte att de skulle gå med på att byta urtavla till en urtavla som väl hör till ett annat referensnummer? För Omega har väl speficika referensnummer för olika tavlor? Eller är jag fel ute här?Har en blå tavla ville byta till en vit tavla, verkade inte vara några konstigheter förutom priset då...
Jag vet inte exakt hur det funkar med dom jag har pratat med, två butiker har jag frågat och ingen av dom sa att det inte skulle gå att fixa.OK. Jag trodde inte att de skulle gå med på att byta urtavla till en urtavla som väl hör till ett annat referensnummer? För Omega har väl speficika referensnummer för olika tavlor? Eller är jag fel ute här?
Är det längre väntetid för att byta på Rolex än Omega? Jag bytte tavla/visare på en speedmaster hos RobE och det tog 1 dag. Strax över 2k exkl material.
Vilka krav tror du dom ställer på tavlan om man köper den separat? Tänker om man köper en vintage så måste den hålla en viss standard för att dom ska vilja göra arbetet..Jag har betalt 1000:- för byte av tavla hos Rob. Tavlorna skaffade jag separat.
Inte en aning, har bara haft med mig tavlor i bra skick. Antar att de annars drar gränsen ganska snävt!Vilka krav tror du dom ställer på tavlan om man köper den separat? Tänker om man köper en vintage så måste den hålla en viss standard för att dom ska vilja göra arbetet..
ok, det är väl iofs en i bra skick jag isf skulle sätta in. Bara den inte släpper något eller på något sätt kan påverka klockan i övrigt så lär det vara grönt ljus.Inte en aning, har bara haft med mig tavlor i bra skick. Antar att de annars drar gränsen ganska snävt!
Jag har fått mina tryckta efteråt iallafall.Efter bytet av tavla så förutsätter jag att de trycktestar klockan så att den är vattentät? Eller måste man säga till om det??
Även om det skulle gå så tor jag nog det kostar en hel del...Att göra om en vanlig GMTc till BLNR är det inte heller möjligt?
Beror på modell.Vad ligger det på idag? Bara bytet då, om man har tavlan.
Beror på modell.
1.000-1.500 kr beroende på AD.Datejust/Explorer, bara ett estimat, förstår att det kan skilja sig.
Om du har tavlan så kan ju vilken urmakare som helst (som vill) byta åt dig. Sedan blir det trycktest på det och eventuellt baklockspackning.Datejust/Explorer, bara ett estimat, förstår att det kan skilja sig.
Om du har tavlan så kan ju vilken urmakare som helst (som vill) byta åt dig. Sedan blir det trycktest på det och eventuellt baklockspackning.
Är den tät så är den tät. Räcker ju med luft-test även till 300m-klockor.Ja precis, vart mest nyfiken på vad det kostade
Tänker att det kan bli klurigare på modeller med hög WR.