Dra åt helvete vad bra. Ursäkta mitt språk.Cartier Tank Louis i 18k vitguld. Mekaniskt ETA verk. Paris-märkt lakerad urtavla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dra åt helvete vad bra. Ursäkta mitt språk.Cartier Tank Louis i 18k vitguld. Mekaniskt ETA verk. Paris-märkt lakerad urtavla.
Jag köpte min i Köpenhamn men finns ju säkert i Sthlm ocksåMagisk, vart klämmer man på en sådan i butik? Vilka är Cartier AD?
Känns som mina planer att köpa en Santos igen går åt skogen lite mer för varje dag som går.Haha råder det Cartierfeber just nu? nya ägare nästan varje dag nu jag gillare!
Verkligen sjukt tryck här, lite oväntat bra faktiskt. Har däremot varit udda att Cartier som är så jäkla stora internationellt varit så frånvarande här.Haha råder det Cartierfeber just nu? nya ägare nästan varje dag nu jag gillare!
Lite samma gällande Piaget och Bulgari, stora utomlands men väldigt svalt intresse i SverigeVerkligen sjukt tryck här, lite oväntat bra faktiskt. Har däremot varit udda att Cartier som är så jäkla stora internationellt varit så frånvarande här.
Verkligen sjukt tryck här, lite oväntat bra faktiskt. Har däremot varit udda att Cartier som är så jäkla stora internationellt varit så frånvarande här.
Haha råder det Cartierfeber just nu? nya ägare nästan varje dag nu jag gillare!
Tror också det är en stor anledning. Har läst att Cartier verkligen har lyckats få upp intresset hos den yngre trendigare befolkningen med sina smycken och detta lär smitta av sig på klockorna. Är en stor motståndare till de stora storlekarna du gillar men vi får se hur väl den bär tiden framöver. Designen är udda om man ser till hela marknaden då även herruren har vad iaf jag tycker är väldigt feminin framtoning. Designen är däremot väldigt stark och det är väl det jag uppskattar mest.Jag tror att många uppfattar Cartier som en juvelerare och tillverkare av damur. Inte många Cartierklockor på stan precis som du säger, däremot kryllar det av Love Bracelets och trinityringar inom vissa befolkningssegment.
Är en stor motståndare till de stora storlekarna du gillar men vi får se hur väl den bär tiden framöver. Designen är udda om man ser till hela marknaden då även herruren har vad iaf jag tycker är väldigt feminin framtoning. Designen är däremot väldigt stark och det är väl det jag uppskattar mest.
Haha råder det Cartierfeber just nu? nya ägare nästan varje dag nu jag gillare!
For now men vänta bara.... glöm förresten inte Chopard som ju har en del riktigt fint. Jag ör övertygad om att det bor en medelålders medelhavsstekare i oss alla!Lite samma gällande Piaget och Bulgari, stora utomlands men väldigt svalt intresse i Sverige
Hehe, inte för alla men fler än vad folk själva tror. Ge den lille en vecka på handleden och utvärdera om du inte redan gjort det. Köpte min första Tank Louis 23 mm för viklåsets skull. Trodde den skulle vara för liten. Sedan var jag fast.En sak i taget, kan liksom inte hoppa från 43mm+ till 21mm i ett svep
Men jag kanske ändrar mig. Fruns lilla tank på min handled känns dock bara fel.
Solida stift som sitter i en hylsa. Säkrast är ett länkverktyg där man skruvar ut stiften.Tänkte jag skulle ultraljudstvätta länken till nyanlända Santos 1564 men blev konfunderad när jag skulle ta ut bandstiften. Lugholes brukar ju göra att det går lätt att ta bort länken men de här stiften satt ovanligt hårt tyckte jag. Upplevde ingen fjädring i dem när jag tryckte med (Bergeon) verktyget och vågade inte bruka mer våld riktigt ännu.
Är det någon specialare med bandstiften i Santoslänken eller är det bara att trycka på hårdare? T.ex. rolexstift till en 14060 fjädrar ju tydligt när man petar på dem genom lugghålen.
Solida stift som sitter i en hylsa. Säkrast är ett länkverktyg där man skruvar ut stiften.
Folk börjar förstå!Haha råder det Cartierfeber just nu? nya ägare nästan varje dag nu jag gillare!
Trevlig! Vilket år är den från? Är det en tank lc i 23x30?Jag skulle vilja hitta ett svart band till denna lilla rackare, tänker spontant ödla men är öppen för andra förslag. Någon som har något tips?
Tack! Kan inte exakt årtal men gissar på 80-tal, @evki vet du? Yes tank lc 23x30.Trevlig! Vilket år är den från? Är det en tank lc i 23x30?
Gissar på att det är en guillochéurtavla, eller? Har du någon aning om vilka referenser som har det? Är inne på att skaffa en men blir inte riktigt klok på vilka som har slät urtavla och vilka som inte har det.Tack! Kan inte exakt årtal men gissar på 80-tal, @evki vet du? Yes tank lc 23x30.
Vet inte om det finns facit, men du letar efter en med f piget 21-verk.Gissar på att det är en guillochéurtavla, eller? Har du någon aning om vilka referenser som har det? Är inne på att skaffa en men blir inte riktigt klok på vilka som har slät urtavla och vilka som inte har det.
Vad pratar vi om för något som är roligare för pengen?
Börjat snegla mot guld en del nu då det fattas i samlingen. Där den klassiska Tanken är ett av alternativen.
Och när vi ändå är inne på manuella Tanks, detta känns lite rörigt:
Tank Louis:
- Tank med manuellt ETA 2512 (Cartier cal. 078), märkt CARTIER kl 12 och SWISS kl 6 (80-90tal)
- Tank med manuellt ETA 2512 (Cartier cal. 78-1), märkt CARTIER kl 12 och PARIS kl 6 (70-tal)
Tank Louis Extra Plate:
- Tank CPCP med manuellt F. Piguet 21 (Cartier cal. 021 MC), märkt CARTIER PARIS kl 12 och SWISS kl 6 (Slutet av 90-tal)
- Tank med manuellt F. Piguet 21 (Cartier cal. 021), märkt CARTIER kl 12 och SWISS kl 6 (80-tal)
- Tank med manuellt F. Piguet 21 (Cartier cal. 021), märkt CARTIER kl 12 och PARIS kl 6 (70-tal)
Det finns alltså Tanks som är märkta CARTIER - PARIS kl 12 och 6 med både ETA-verket och F. Piguet?
Jag som hade hoppats på att det skulle vara enklare att särskilja dessa än att försöka behöva göra det med ett otränat öga..
Stämmer! Ja det verkar vara en djungel, dålig koll på ref. Se @aleks tidigare post ovan.Gissar på att det är en guillochéurtavla, eller? Har du någon aning om vilka referenser som har det? Är inne på att skaffa en men blir inte riktigt klok på vilka som har slät urtavla och vilka som inte har det.
Finns ju en fin på chrono som @Aurum skrev om i lördags, @BluefadeTips, fina tunna Tank Louis med F Piguetverk. Ser fin ut till ett bra pris!
https://www.chrono24.se/cartier/tank-solo-gold----manual---with-paper--id10182858.htm
Jag har uppfattat det som att Tank Solo är en helt annan model än LC. Stämmer detta? Är det så att säljaren bara lite oklar då den ser ut att vara en Tank LC och inte en Tank Solo?Tips, fina tunna Tank Louis med F Piguetverk. Ser fin ut till ett bra pris!
https://www.chrono24.se/cartier/tank-solo-gold----manual---with-paper--id10182858.htm
Har du koll på skillnaden i utseende mellan Tank Louis och Tank Louis Extra Plate? Är boetten den samma?Vad pratar vi om för något som är roligare för pengen?
Börjat snegla mot guld en del nu då det fattas i samlingen. Där den klassiska Tanken är ett av alternativen.
Och när vi ändå är inne på manuella Tanks, detta känns lite rörigt:
Tank Louis:
- Tank med manuellt ETA 2512 (Cartier cal. 078), märkt CARTIER kl 12 och SWISS kl 6 (80-90tal)
- Tank med manuellt ETA 2512 (Cartier cal. 78-1), märkt CARTIER kl 12 och PARIS kl 6 (70-tal)
Tank Louis Extra Plate:
- Tank CPCP med manuellt F. Piguet 21 (Cartier cal. 021 MC), märkt CARTIER PARIS kl 12 och SWISS kl 6 (Slutet av 90-tal)
- Tank med manuellt F. Piguet 21 (Cartier cal. 021), märkt CARTIER kl 12 och SWISS kl 6 (80-tal)
- Tank med manuellt F. Piguet 21 (Cartier cal. 021), märkt CARTIER kl 12 och PARIS kl 6 (70-tal)
Det finns alltså Tanks som är märkta CARTIER - PARIS kl 12 och 6 med både ETA-verket och F. Piguet?
Jag som hade hoppats på att det skulle vara enklare att särskilja dessa än att försöka behöva göra det med ett otränat öga..
Stämmer att annonsen är lite knas. Men detta är den bästa, extra plate med f piguet 21. Tunnaste varianten.Jag har uppfattat det som att Tank Solo är en helt annat model än LC. Stämmer detta? Är det så att säljaren bara lite oklar då den ser ut att vara en Tank LC och inte en Tank Solo?
Spontant gissar jag olika. Därav namnenHar du koll på skillnaden i utseende mellan Tank Louis och Tank Louis Extra Plate? Är boetten den samma?