• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Spännet/låsningen till min Panthére har blivit lite trött och släpper ganska lätt, är det något som går att fixa själv eller behöver det lämnas in/bytas ut? Antar att kanterna på spännet som ska nypa och hålla mot kanterna är nötta.
Någon som har koll?

IMG_2405.JPEG

Är flänsarna inte alltför slitna ska det räcka att justera ut dom.

Mitt problem med butiken hade komiskt nog inte fått sitt slut.

Som kompensation för allt strul erbjöds jag för någon månad sedan ett nytt band som beställdes, anpassat efter mitt viklås. Hämtade ut det igår men lämnade tillbaka bandet idag eftersom bandet inte är anpassat efter viklåset.

Hade ändå varit trevligt att få användning av viklåset och undrar ifall någon har prövat Molequins made to order eller har annat tips på företag som syr upp band av bra kvalitet?

Som kompensation för allt strul erbjöds jag för någon månad sedan ett nytt band som beställdes, anpassat efter mitt viklås. Hämtade ut det igår men lämnade tillbaka bandet idag eftersom bandet inte är anpassat efter viklåset.

Hade ändå varit trevligt att få användning av viklåset och undrar ifall någon har prövat Molequins made to order eller har annat tips på företag som syr upp band av bra kvalitet?
Sjukt ändå hur mycket de lyckats fucka upp för bara dig och då är du bara en av vad jag vill tro väldigt många kunder. Undrar hur många som blivit påverkade men som inte är lika insatta

Otroligt. Ska dom anpassa bandet du beställde till viklåset?

Otroligt. Ska dom anpassa bandet du beställde till viklåset?
Nej, det kommer inte att gå. Ska prata med personen som har hand om ärendet nästa vecka. Just nu är jag inte säker på ifall jag vill att ett ny beställning görs och tänkte därför kika på andra alternativ för att få ett band uppsytt.

Senast ändrad:

Omg.
“Lämna tillbaka” - som i att de ska fixa ett nytt som passar!?

Omg.
“Lämna tillbaka” - som i att de ska fixa ett nytt som passar!?
Har dock inte pratat med personen som har hand om mitt ärende ännu. Vet inte ifall jag pallar vänta i ytterligare två månader på ett nytt band, kanske bara beställer ett på annat håll och såg att Molequin har en made to order tjänst som kanske skulle kunna vara ett alternativ.

Har dock inte pratat med personen som har hand om mitt ärende ännu. Vet inte ifall jag pallar vänta i ytterligare två månader på ett nytt band, kanske bara beställer ett på annat håll och såg att Molequin har en made to order tjänst som kanske skulle kunna vara ett alternativ.
Skickade tillbaka mitt MTO fr Molequin efter att de gjort det för fel spänne 😅😅
…men de är väldigt välvilliga och justerar efter mina önskemål.

Fy fan vilken följetong det här. Beklagar.

Molequin är trevliga att ha att göra med och deras band är toppen men de har misslyckats med MTO åt mig vid 3 av 3 försök. Varje gång har de tagit tillbaka osv utan snack och erbjudit annat men det är ändå struligt.

Vet andra som har 100% hit rate med deras service dock

Fy fan vilken följetong det här. Beklagar.

Molequin är trevliga att ha att göra med och deras band är toppen men de har misslyckats med MTO åt mig vid 3 av 3 försök. Varje gång har de tagit tillbaka osv utan snack och erbjudit annat men det är ändå struligt.

Vet andra som har 100% hit rate med deras service dock
Trist att höra. Kommer nog låta Cartier göra ett nytt försök och köpa något från Molequin anpassat för vanligt bygelspänne att ha under tiden.

Tillbaka
Topp