Mysig tavla på den där!Växlat från klassisk reissiue låneklocka till något mindre som passar in i den här tråden.
Fortfarande väldigt nöjd med min Santos.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mysig tavla på den där!Växlat från klassisk reissiue låneklocka till något mindre som passar in i den här tråden.
Fortfarande väldigt nöjd med min Santos.
Förstår mig inte på de där W koderna. Ligger uppe en del 1564 under beteckningen W20060D6 också. Dock i princip enbart från amerikanska handlare.Jag har känt hur Santos i klassiska storleken 29x29 har växt på mig under flera år och i mitt huvud gått från tokful till snygg och cool. Har fortfarande trots idogt läsande i tråden lite svårt att greppa modeller och de fallgropar som finns gällande skick dock.
Har hittat en som jag är sugen på men vore glad för feedback från de erfarna. Är alltså ute efter en 29x29 Santos Galbée kvarts med hygglig polering. Tycker detta ex har blanka skruvar och bevels på boetten. Hur bedömer ni skicket? Är det en damklocka som det står eller är det en herr/unisexmodell? W20018D6 verkar vara samma som ref 1564 och det är väl en herrmodell?
Tacksam för kommentarer, inte minst från @Aurum
https://www.chrono24.se/cartier/santos-galbee--id10160877.htm
När jag provade denna igår måste jag säga att en del av min skepsis försvann. Den var riktigt bra, kändes modern och stabil.
Jag har känt hur Santos i klassiska storleken 29x29 har växt på mig under flera år och i mitt huvud gått från tokful till snygg och cool. Har fortfarande trots idogt läsande i tråden lite svårt att greppa modeller och de fallgropar som finns gällande skick dock.
Har hittat en som jag är sugen på men vore glad för feedback från de erfarna. Är alltså ute efter en 29x29 Santos Galbée kvarts med hygglig polering. Tycker detta ex har blanka skruvar och bevels på boetten. Hur bedömer ni skicket? Är det en damklocka som det står eller är det en herr/unisexmodell? W20018D6 verkar vara samma som ref 1564 och det är väl en herrmodell?
Sold! Slog du till?Jag har känt hur Santos i klassiska storleken 29x29 har växt på mig under flera år och i mitt huvud gått från tokful till snygg och cool. Har fortfarande trots idogt läsande i tråden lite svårt att greppa modeller och de fallgropar som finns gällande skick dock.
Hej,
Är det ngn som har sett Santos med denna tavla förut och vet ngt om den? Kom den nu på senaste SIHH? Limiterad kanske? Hoppas att den kommer i den mindre versionen också i så fall. Jag hittade den på Cartier UK:s hemsida.
Sold! Slog du till?
Härligt, såg fin ut.Kunde inte hålla mig! Noll självkontroll.
Hoppas du blir nöjd. Har för mig att samma annons var uppe för ett par veckor sedan men snabbt blev såld.Kunde inte hålla mig! Noll självkontroll.
Hoppas du blir nöjd. Har för mig att samma annons var uppe för ett par veckor sedan men snabbt blev såld.
Är inte hundra på att det är samma, men om det är det är det så är det inte ovanligt att köparna får kalla fötter av alla möjliga anledningar. Behöver absolut inte betyda att det är något konstigt med klockan.Hm? Som i blev såld men sen åkte ut igen kort efteråt? Låter ju lite sådär..
Gott, såg som sagt fin ut.Kunde inte hålla mig! Noll självkontroll.
Ser inte bra ut.Vad tror ni?
Skriker väl fake?Vad tror ni?
Ser inte bra ut.
Ja det kände jag också, en polare som fått några klockor i arv.. och ville kolla här för att få det bekräftat innan jag sa det till honomSkriker väl fake?
Långt ifrån någon expert men tycker datumet inte är centrerat och att siffrorna kändes off bl.a.Ja det kände jag också, en polare som fått några klockor i arv.. och ville kolla här för att få det bekräftat innan jag sa det till honom
Förutom ”allmänna” looken, visarna, Bristen på Cartier klockan 7 och bristen på ”swiss” på tavlan vad är det för saker ni ser som skulle antyder att den inte är äkta? Alltid kul att lära sig mer och hur ni andra tänker när ni ser en klocka..
När jag provade denna igår måste jag säga att en del av min skepsis försvann. Den var riktigt bra, kändes modern och stabil.
Köp den till mig så kan jag prova!Snygg! Denna i medium ska ju vara 35,1mm i diameter. Den är alltså 3,1 mm större än galbee XL som mäter 32mm? Skulle vara kul att veta hur stor skillnaden upplevs!
Hittar inte bilden men är rätt säker på att Galbeé XL är längre bandhornspets till bandhornspets.Snygg! Denna i medium ska ju vara 35,1mm i diameter. Den är alltså 3,1 mm större än galbee XL som mäter 32mm? Skulle vara kul att veta hur stor skillnaden upplevs!
Hittar inte bilden men är rätt säker på att Galbeé XL är längre bandhornspets till bandhornspets.
Hittar inte bilden men är rätt säker på att Galbeé XL är längre bandhornspets till bandhornspets.
XL 45mm bandhornspets till bandhornspets kontra 41.9 på medium.Jag håller med! De kanske upplevs ganska lika i storlek med tanke på just detta!
Köpte denna godbit igår
Large bärs ungefär som min Rolex Blnr i storlek fast Santos är tunnare.
Ser fin ut! Grattis!!Stort tack till @Aurum och @aleks för att ni så ödmjukt delar med er av er stora kunskap och era vassa ögon, ni är grymma. Döm dock inte dessa herrar när det kommer till just mitt unika ex då dom inte sett det tidigare. Måste säga att jag känner mig väldigt nöjd efter några timmar på handen. En 2961 i OK skick för sin ålder.