Kunde se dem förut men inte nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte just på färgen på guldet. Ser orange ut. Grym Klocka!Tack! Åtgärdat! Nu finns alla bilder uppe. Kanske för många, men klockan är så fin att jag inte kunde låta bli. Vi kan använda dessa bilder sedan som referens för polering av denna boett och länk.
Postar även ett par bilder här. Vi har ju ett härligt gäng Cartier-nördar här som kan uppskatta den 20 år gamla patinan på guldet.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Åtgärdat! Nu finns alla bilder uppe. Kanske för många, men klockan är så fin att jag inte kunde låta bli. Vi kan använda dessa bilder sedan som referens för polering av denna boett och länk.
Postar även ett par bilder här. Vi har ju ett härligt gäng Cartier-nördar här som kan uppskatta den 20 år gamla patinan på guldet.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tänkte just på färgen på guldet. Ser orange ut. Grym Klocka!
Riktigt fin. Blir väldigt sugen. Men som @Criss Cross skriver: är den verkligen så orange i guldet?
/B
27 mm bred, 34,5 mm lång och 5,5 mm tjock (kupat glas).Cool! Vad har den för mått?
Som de vanliga fast länken fastlödd. Lägg märke till den fina länkkortningen.Så fin! Hur ser vilklåset ut?
Klippt är klippt dvs?Som de vanliga fast länken fastlödd. Lägg märke till den fina länkkortningen.
![]()
![]()
Yes, blir permanent kortning hos guldsmed.Klippt är klippt dvs?
Borde inte en guldsmed kunna löda tillbaka det man kortar? Eller kanske är svårt?Yes, blir permanent kortning hos guldsmed.
På något vis ja, osäker på hur bra det blir. Får se vad guldsmeden säger.Borde inte en guldsmed kunna löda tillbaka det man kortar? Eller kanske är svårt?
Jösses vad fin den va !En 29mm Santos Galbee från -94
![]()
Vet ej om min är minsta men den är liten iaf (solo)
![]()
Tack kompis
Hittade en bild på tanks + min reverso:
![]()
@ZQT Har den lilla modellen i guld.Som det påpekats flera gånger tidigare här - Cartier är hett och även jag lockas. Jag har inte provat eller klämt på någon av Solo-modellerna tidigare, men att döma av mått och proportioner ser onekligen Small bäst ut, i min mening. Är det någon här inne som kör den lilla modellen? Vore i sådana fall kul med handledsbild och/eller jämförelsebild mot övriga modeller.
Ja, från 0 till 8, där åttorna är flera och är av samma storlek.
Jag skickar vidare samma instruktioner jag har fått och följt med framgång: I mitten av länkbitarna finns en skåra. Där sitter en fjäderladdad sprint man skjuter tillbaka med något spetsigt. Sedan är det bara att skjuta ut länkbiten åt sidan.
Vet inte om det är samma för alla santos-modeller men instruktionen ovan tror jag gällde en santos carree, själv valde jag dock att lämna ifrån mig min när jag skulle korta länken.På tal om länkkortning, hur gör man det på en Santos av den här modellen? Fick på något sätt av det ena stiftet men det andra vill sig inte alls - kanske inte är så enkelt som att bara trycka med en spets? Är det skruvmejsel eller Bergeon som gäller på länkbitarna? Trodde Google hade svar på allt
![]()
![]()
På tal om länkkortning, hur gör man det på en Santos av den här modellen? Fick på något sätt av det ena stiftet men det andra vill sig inte alls - kanske inte är så enkelt som att bara trycka med en spets? Är det skruvmejsel eller Bergeon som gäller på länkbitarna? Trodde Google hade svar på allt
![]()
![]()
Vet inte om jag förstår, de är väl bara skruvade? Aldrig haft denna länk.På tal om länkkortning, hur gör man det på en Santos av den här modellen? Fick på något sätt av det ena stiftet men det andra vill sig inte alls - kanske inte är så enkelt som att bara trycka med en spets? Är det skruvmejsel eller Bergeon som gäller på länkbitarna? Trodde Google hade svar på allt
![]()
![]()
Tyckte i början att klockan var alldeles för liten med sina 29mm. Men den växte i mina ögon så nu är den precis i lagom storlek och sitter perfekt.Jösses vad fin den va !![]()
Har inte kortat en sån länk men det verkar bejövas bara en skruvmejsel.
Trippel.
![]()
Den där är grymt fin!Tyckte i början att klockan var alldeles för liten med sina 29mm. Men den växte i mina ögon så nu är den precis i lagom storlek och sitter perfekt.
Fin!Trippel.
![]()
Kul! Ser ut att sitta toppen på dig. Får jag fråga hur handled du har?Kort utvärdering av storleken efter några dagar på handleden. Detta är ju automatvarianten som gör den lite tjockare och med det lite tyngre.
Luggarna är långa och känslan på handleden är att den känns stor…..och fantastiskt skön!
Om man tänker på hur ögat uppfattar den (låt säga att någon annan bara ser den) så upplevs den mindre än vad den känns. Tavlan är liten (men riktigt naggande god) och detta gör att den upplevs mindre än vad den är och känns. De blåa visarna hjälper till att göra den känns lite större i rätt belysning och mer levande.
När jag fick den fick jag känslan att den skulle kännas liten (och då kör jag ändå pp 3800 som för ögat känns stor jämnfört med denna) mellan varven men redan efter 2 dagar är känslan att den är optimal på handleden). Älskar den!
![]()
Tackar.....har drygt 18 cm runt handleden, sitter perfekt!Kul! Ser ut att sitta toppen på dig. Får jag fråga hur handled du har?
Som det påpekats flera gånger tidigare här - Cartier är hett och även jag lockas. Jag har inte provat eller klämt på någon av Solo-modellerna tidigare, men att döma av mått och proportioner ser onekligen Small bäst ut, i min mening. Är det någon här inne som kör den lilla modellen? Vore i sådana fall kul med handledsbild och/eller jämförelsebild mot övriga modeller.
Ser onekligen grym ut. Det blir att svänga förbi AD och prova.Den lilla är grym. Jag valde den.
![]()
![]()
![]()
![]()