Harry Palmer
Silver
Funderat på den här ett tag, nu sitter den på armen. Santos Galbee ref 1564, 29x29 mm (29x41) på 17 cm handled.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här snackar vi!! Sitter som en smäck.Tack för all input! Köper båda resonemangen. Large sitter sannolikt bättre (åtminstone i relation till vad en är van vid), men Small är nog i min bok en roligare och något mer välbalanserad klocka. Får fundera vidare.
Prövade även Small i guld och den kommer på ett betydligt bättre band. Tyckte nog även att den lilla gjorde sig bättre i guld, men den kostar ju betydligt mer, förstås.
![]()
Funderat på den här ett tag, nu sitter den på armen. Santos Galbee ref 1564, 29x29 mm (29x41) på 17 cm handled.
![]()
![]()
![]()
Mer Santos
![]()
![]()
![]()
Tack, näpp jag körde den utan länk. Dels fanns den inte inne, dels blir det lite ”mycket” med länk för min del. Sedan springer det ju iväg också, dubbla priset ungefär tror jag. Fick dock två läder med, båda mycket snygga.Den där är riktigt fin. Har du länken också eller säljs de även endast med läder?
Härlig!Funderat på den här ett tag, nu sitter den på armen. Santos Galbee ref 1564, 29x29 mm (29x41) på 17 cm handled.
![]()
![]()
![]()
Nix, syns kanske bättre på denna.Härlig!
Har skruvarna på länken blivit borstade eller är det bara bilden?
Tycker Large sitter kanon på dig!Svängde förbi Cartiers relativt nyöppnade butik i Stockholm för att prova och få en känsla för Tank Solo i storlekarna Small och Large. Nedan är foton på båda, i stål. Nog är Small rätt liten på mina ~18,5 cm handleder, men spontant kändes Large något för stor (eller om det kan ha varit proportionerna som inte kändes riktigt lika harmoniska). Ber om ursäkt för de dåliga bilderna.
Small (kunde inte stänga låset, därav oknäppt)
![]()
![]()
Large
![]()
![]()
Har inte heller hittat den informationen. Känns som det främst är årtal som avgör vad de blir klassade som. Personligen hade jag inte brytt mig så länge modellen har vad jag vill ha men hade ju varit kul att veta. Hittar du relevanta artiklar får du gärna dela dem här. Vissa detaljer som rosen i mitten av guilloche-tavlorna ska väl vara unikt för CPCP?Finns det någon artikel eller så som beskriver vad som är grejen med CPCP, hur man ser skillnader gentemot ”vanliga” varianter osv?
BraFunderat på den här ett tag, nu sitter den på armen. Santos Galbee ref 1564, 29x29 mm (29x41) på 17 cm handled.
![]()
![]()
![]()
https://www.cartiercodex.com/ verkar ha slängt in handduken.. Finns det någon snarlik sida?
Finns det någon artikel eller så som beskriver vad som är grejen med CPCP, hur man ser skillnader gentemot ”vanliga” varianter osv?
Svängde förbi Cartiers relativt nyöppnade butik i Stockholm för att prova och få en känsla för Tank Solo i storlekarna Small och Large. Nedan är foton på båda, i stål. Nog är Small rätt liten på mina ~18,5 cm handleder, men spontant kändes Large något för stor (eller om det kan ha varit proportionerna som inte kändes riktigt lika harmoniska). Ber om ursäkt för de dåliga bilderna.
Small (kunde inte stänga låset, därav oknäppt)
![]()
![]()
Large
![]()
![]()
Något speciellt du tänkte på?
Yes, den avslutade annonsen? Ser den iaf på alla mina enheter.Något speciellt du tänkte på?![]()
Ja den ser jag också. Tänkte du som prisreferens? Tyvärr mer än vad jag kan ge för en Cartier i nuläget men läcker var den.Yes, den avslutade annonsen? Ser den iaf på alla mina enheter.
Aha, du menar så. Jo som en prisreferens, följde den auktionen då jag tycker de är lite kul.Ja den ser jag också. Tänkte du som prisreferens? Tyvärr mer än vad jag kan ge för en Cartier i nuläget men läcker var den.![]()
Då hänger jag med! Ja det är de verkligen. Riktigt skön boettform!Aha, du menar så. Jo som en prisreferens, följde den auktionen då jag tycker de är lite kul.
En santos dumond i maj då kanske! Stort tack.Sammanställning på 2019 års släpp och när de kommer till butik
![]()
![]()
![]()
Lilla i guld, kör!En santos dumond i maj då kanske! Stort tack.
För dyrt! Lilla i stål! Eller vad kostar sig guldet.Lilla i guld, kör!
Ingen aning tyvärrFör dyrt! Lilla i stål! Eller vad kostar sig guldet.
finns lite priser längst ner i denna artikel. Stora i guld 11800 dållars..För dyrt! Lilla i stål! Eller vad kostar sig guldet.