Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
fortsätter på denimspåret. Denna gång matchat med cognac och guld.Double denim och santos!
(Och birkens med strumpor i)
![]()
Detta är den mest avancerade quartz-klockan jag ägt.fortsätter på denimspåret. Denna gång matchat med cognac och guld.
![]()
Den typen av komplikation är väldigt trevlig. Den blev ett väldigt bra köpDetta är den mest avancerade quartz-klockan jag ägt.
Förutom kronograf och perpetual calender som ska hålla koll på datumen fram till år 2100 så har den också indikator för när batteriet behöver bytas.
När det är dags att byta batteriet kommer den stora kronografvisaren att förflytta sig och peka på timindikator 2. Hur coolt?
Den har också snabbändring för timmen när man reser över tidszoner.
Mycket klocka för pengarna! Samma quartz-urverk (212P Chronoreflex från Piaget) finns också till Cartier Tank Francaise, Cartier Pasha och Cartier Cougar. Kanske någon mer?
Otroligt krispigÄntligen mer dagsljus att kunna fota!
![]()
![]()
![]()
Mycket trevligt med en panter i guldÄr detta vad man kallar radhustrippel?
![]()
Tack! Det är frugans och anpassad för hennes handled tyvärrMycket trevligt med en panter i guld![]()
Tack! Det är frugans och anpassad för hennes handled tyvärrhade lätt kunnat glida runt med den annars!
Absolut. Se bild nedan.Får jag fråga vad Panthere har för första 6 siffror av serienumret?
Inlämning till butiken sker på egen risk. Finns flera exempel i tråden med mindre lyckade utfall.Dålig avkastning på sökfunktionen men vad kostar i runda slängar en service på en gammal Carré? Inget som märkbart inte fungerar men behöver nog en rutinservice. Och görs det bäst i Cartiers egna butik eller finns annan bra butik för detta?![]()
Har för mig runt 6500kr för en service på automaturverk hos Cartier,Dålig avkastning på sökfunktionen men vad kostar i runda slängar en service på en gammal Carré? Inget som märkbart inte fungerar men behöver nog en rutinservice. Och görs det bäst i Cartiers egna butik eller finns annan bra butik för detta?![]()
Toppen, tackHar för mig runt 6500kr för en service på automaturverk hos Cartier,
Hmm, låter halvdant - finns det exempel på mer lyckade servicar hos andra urmakare?Inlämning till butiken sker på egen risk. Finns flera exempel i tråden med mindre lyckade utfall.
De har återkommande kört några kampanjer då man fått gratis service på Santos, kan vara värt att hålla utkik.Hmm, låter halvdant - finns det exempel på mer lyckade servicar hos andra urmakare?
Oj, najs. Vart brukar de annonsera ut när det händer?De har återkommande kört några kampanjer då man fått gratis service på Santos, kan vara värt att hålla utkik.
Har inte själv servat Cartier hos fristående men finns säkert någon annan i tråden som kan tipsa.Hmm, låter halvdant - finns det exempel på mer lyckade servicar hos andra urmakare?
brukar inte skylta inte med det men har för mig att jag såg det på någon tysk instagram typ haha, skrevs i denna grupp senast det varOj, najs. Vart brukar de annonsera ut när det händer?
Samma men annat!Är detta vad man kallar radhustrippel?
![]()
Absolut. Se bild nedan.
Vad tänkte du på?
![]()
snyggt, varifrån?Nytt band på LC! Blev ett midnattsblått Swift-band (kalvskinn). Ostoppat och mysigt!
![]()
Tack!snyggt, varifrån?![]()