• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Stämmer bra, från-81 i mkt bra skick.:)
2015-09-20 21.49.04.jpg
Exakt! Det saknar jag med mina två från -08 och -11 där låset är helt dolt. En liten detalj som jag gärna hade sett att de behållit!
Och ja, väldigt fint skick för att vara från -81 :)

Jag är absolut inte säker så kan ha fel, men tror inte det går. Själv försökt men inte lyckats. Och texten som finns på deras hemsida bådar ju inte gott om arkiven: "they are kept and consulted according to the jeweler's golden rule… that of strict confidentiality. Cartier's archives are a methodical and accurate record of production, classified in accordance with a seamless yet rigorous system." (http://www.cartier.com/services/expertise-guide/other-resources/glossary.html)

Där ser man.. kanske därför allt googlande gav noll resultat. Tack för svar :)

"...One watch..." Aldrig uppmärksammat att guld-Santosen dyker upp i Wall Street money never sleeps också :) Resten av filmen har han en annan på läderarmband, som jag inte lyckas identifiera. Tank-liknande åtminstone. Americaine?
GG Santos.png

GG.jpg

Ja, det är mycket möjligt! Väldigt snygg oavsett även om jag tycker att han borde behållit sin Santos. Men JLC betalade väl bättre :D
Ja den är ruggigt snygg! Men känns som att man måste ha en del pondus för att bära upp den där, i kombination med en aktieportfölj värd >1 miljon och/eller en konstkollektion :D Tänk typ Thomas Crown affair!

Jag den är ruggigt snygg. Men känns som att man måste ha en del pondus för att bära upp den där, i kombination med en aktieportfölj värd >1 miljon och/eller en konstkollektion :D Tänk typ Thomas Crown affair!
Sant. Guldtank/santos är ju rätt synonyma med konst och finans så det skadar ju inte att vara en höjdare där :)
Cartier själva matar ju på rejält för att styrka kopplingen till konsten med Warhol m.fl.
Thomas Crown affair är riktigt fin!

Sant. Guldtank/santos är ju rätt synonyma med konst och finans så det skadar ju inte att vara en höjdare där :)
Cartier själva matar ju på rejält för att styrka kopplingen till konsten med Warhol m.fl.
Thomas Crown affair är riktigt fin!
Det som är jävligt snyggt är att Steve McQueen sportar en JLC Memovox i 18k i originalet och sedan kör Brosnan en JLC Reverso i 18k i remaken. Bra attention to detail tycker jag ;)

Hur vet man att en länk är bra/dålig på en Cartier Santos?
Är det något man ska hålla ögonen på?

Finns det annat man ska tänka på? Den är från 90-talet och Quartz.

Hur vet man att en länk är bra/dålig på en Cartier Santos?
Är det något man ska hålla ögonen på?

Finns det annat man ska tänka på? Den är från 90-talet och Quartz.
Cartier Santos är ju bara såååå fina på en kvinna, lämnar din fråga dock till andra att svara.
Kolla även in Cartier Demoiselle !

Vad kostar en cartier santos 18k guld? Har bara hittat en quartz och den gick för 70k.

Var priset på dessa klockor för 1 år sen högre (med tanke på att guldpriset var högre)?

@Omen Kanske vet?

Vet inte om det har blivit nämnt innan i sammanhanget men jag tycker att det är lite kul att nämna att Maserati hade ett samarbete med Cartier. Dessa klockor satt bland i Ghibli, Quattroporte och Biturbo-modellerna. Stulen bild från nätet nedan:

180915.jpg

Hej gott folk!

Vad tycker panelen, är det okej att gå runt i en guld cartier santos 18k som 25 årig student?

Vill inte ge ett statement utan tycker bara guld är jävligt snyggt :angel:

Kan tilläggas att jag är OWG, ska jag hellre satsa på en stålis?

http://www.lauritz.com/sv/auktion/cartier-santos-galbee-moonphase-herreur-i-18-kt-guld-med/i3965798/

Inget bud än. 45k plus kommission. Så snygg! Lost for words.

Ingen på KS som kan nappa den så vi får regelbundna wristshots? :D
sss.jpg
Håller med om att den är snygg. Priserna på den modellen verkar vara däromkring efter att ha sökt runt, den här saknar ju dessutom box och papper. Kort länk, är det så korn av standard eller saknas det länkbitar?

Tillbaka
Topp