Exakt! Det saknar jag med mina två från -08 och -11 där låset är helt dolt. En liten detalj som jag gärna hade sett att de behållit!Stämmer bra, från-81 i mkt bra skick.
Och ja, väldigt fint skick för att vara från -81
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt! Det saknar jag med mina två från -08 och -11 där låset är helt dolt. En liten detalj som jag gärna hade sett att de behållit!Stämmer bra, från-81 i mkt bra skick.
Jag är absolut inte säker så kan ha fel, men tror inte det går. Själv försökt men inte lyckats. Och texten som finns på deras hemsida bådar ju inte gott om arkiven: "they are kept and consulted according to the jeweler's golden rule… that of strict confidentiality. Cartier's archives are a methodical and accurate record of production, classified in accordance with a seamless yet rigorous system." (http://www.cartier.com/services/expertise-guide/other-resources/glossary.html)
Det där är nog en Jaeger LeCoultre Reverso Grand Taille om inte synen sviker mig"...One watch..." Aldrig uppmärksammat att guld-Santosen dyker upp i Wall Street money never sleeps också Resten av filmen har han en annan på läderarmband, som jag inte lyckas identifiera. Tank-liknande åtminstone. Americaine?
Ja, det är mycket möjligt! Väldigt snygg oavsett även om jag tycker att han borde behållit sin Santos. Men JLC betalade väl bättreDet där är nog en Jaeger LeCoultre Reverso Grand Taille om inte synen sviker mig
Ja den är ruggigt snygg! Men känns som att man måste ha en del pondus för att bära upp den där, i kombination med en aktieportfölj värd >1 miljon och/eller en konstkollektion Tänk typ Thomas Crown affair!Ja, det är mycket möjligt! Väldigt snygg oavsett även om jag tycker att han borde behållit sin Santos. Men JLC betalade väl bättre
Sant. Guldtank/santos är ju rätt synonyma med konst och finans så det skadar ju inte att vara en höjdare därJag den är ruggigt snygg. Men känns som att man måste ha en del pondus för att bära upp den där, i kombination med en aktieportfölj värd >1 miljon och/eller en konstkollektion Tänk typ Thomas Crown affair!
Det som är jävligt snyggt är att Steve McQueen sportar en JLC Memovox i 18k i originalet och sedan kör Brosnan en JLC Reverso i 18k i remaken. Bra attention to detail tycker jagSant. Guldtank/santos är ju rätt synonyma med konst och finans så det skadar ju inte att vara en höjdare där
Cartier själva matar ju på rejält för att styrka kopplingen till konsten med Warhol m.fl.
Thomas Crown affair är riktigt fin!
Det visste jag inte! Ja, djävulen sitter i detaljerna, brukar man säga! Riktigt kul!Det som är jävligt snyggt är att Steve McQueen sportar en JLC Memovox i 18k i originalet och sedan kör Brosnan en JLC Reverso i 18k i remaken. Bra attention to detail tycker jag
Tycker den är rätt ful, för enkel tavla och månfas.http://www.lauritz.com/sv/auktion/cartier-santos-galbee-moonphase-herreur-i-18-kt-guld-med/i3965798/
Inget bud än. 45k plus kommission. Så snygg! Lost for words.
Ingen på KS som kan nappa den så vi får regelbundna wristshots?
Månfasen tycker jag är grym, men just med tavlan kan jag hålla med. Den blir lite för enkel och ser lite tom utTycker den är rätt ful, för enkel tavla och månfas.
Cartier Santos är ju bara såååå fina på en kvinna, lämnar din fråga dock till andra att svara.Hur vet man att en länk är bra/dålig på en Cartier Santos?
Är det något man ska hålla ögonen på?
Finns det annat man ska tänka på? Den är från 90-talet och Quartz.
Hur vet man att en länk är bra/dålig på en Cartier Santos?
Är det något man ska hålla ögonen på?
Finns det annat man ska tänka på? Den är från 90-talet och Quartz.
Du borde köpa min gamla som nu är i @Andrée Varg ägo. Sjuukt fint skick på den! Han flippar säkert
Fantastisk tavla på den!
Varför flippade du den från första början?
Du likade för dåligt förstår du väl?Fantastisk tavla på den!
Varför flippade du den från första början?
Du likade för dåligt förstår du väl?
Så dåligt!Du likade för dåligt förstår du väl?
Säger som Timbaland sjöng: it's too late to apologize. Skadan är redan skeddDamn Ber om ursäkt till @hollow123 för tidigare uteblivet likande!
Säger som Timbaland sjöng: it's too late to apologize. Skadan är redan skedd
Tyvärr
Fast mest ångrar jag kanske att jag inte var med när du var full och köpte den själv för ett skambud?
Min är en fullset från -81 men dom ligger på prisspannet 60 til 75k beroende på skick tror jag.Vad kostar en cartier santos 18k guld? Har bara hittat en quartz och den gick för 70k.
Var priset på dessa klockor för 1 år sen högre (med tanke på att guldpriset var högre)?
@Omen Kanske vet?
Hittat en kandidat men det är Quartz, tycker du jag borde höja mig lite och köpa en automatisk?Min är en fullset från -81 men dom ligger på prisspannet 60 til 75k beroende på skick tror jag.
Min är en fullset från -81 men dom ligger på prisspannet 60 til 75k beroende på skick tror jag.
Håller med om att den är snygg. Priserna på den modellen verkar vara däromkring efter att ha sökt runt, den här saknar ju dessutom box och papper. Kort länk, är det så korn av standard eller saknas det länkbitar?http://www.lauritz.com/sv/auktion/cartier-santos-galbee-moonphase-herreur-i-18-kt-guld-med/i3965798/
Inget bud än. 45k plus kommission. Så snygg! Lost for words.
Ingen på KS som kan nappa den så vi får regelbundna wristshots?