Ligger faktisk kvar hos Jarl Sandin, de ville ha 4500 kr för att korta, tyckte det var lite dyrt. Dags att ta tag i det nu kanske...@Aurum Hur har det gått med "kortning" av länken på ditt senaste Cartierköp, fortfarande gummisnodd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ligger faktisk kvar hos Jarl Sandin, de ville ha 4500 kr för att korta, tyckte det var lite dyrt. Dags att ta tag i det nu kanske...@Aurum Hur har det gått med "kortning" av länken på ditt senaste Cartierköp, fortfarande gummisnodd?
Oj, ja det var en slant. Det tycker jag, ser fram emot fler bilder på den.Ligger faktisk kvar hos Jarl Sandin, de ville ha 4500 kr för att korta, tyckte det var lite dyrt. Dags att ta tag i det nu kanske...
Jag tycker faktiskt ödlan passar bättre. Det svarta blir lite för macho. Smörj in händernaSka ha kostym idag för först gången på länge då jag nu är pappaledig och generellt illa klädd....
Tänkte köra min nya Basculante för första gången, men kommer ha svarta skor och blå kostym så kände att brunt band inte var rätt. Slängde på detta Shell Cordovan. Blev rätt ok tkr jag men känns för grovt. Tror ni 18\14 hade blivit bättre? Jag gillar släta läderband med kantsöm, men kanske jag kan köpa ett bättre band som är mer elegant?
![]()
![]()
![]()
Ett elegantare band vore nog inte fel. Gillar du slätt med kantsöm kanske mer avsmalnande och annat material kan hjälpa till. Shell cordovan är ju rätt grovt som material.Ska ha kostym idag för först gången på länge då jag nu är pappaledig och generellt illa klädd....
Tänkte köra min nya Basculante för första gången, men kommer ha svarta skor och blå kostym så kände att brunt band inte var rätt. Slängde på detta Shell Cordovan. Blev rätt ok tkr jag men känns för grovt. Tror ni 18\14 hade blivit bättre? Jag gillar släta läderband med kantsöm, men kanske jag kan köpa ett bättre band som är mer elegant?
![]()
![]()
![]()
Håller väl med men klarar inte brunt band till svarta skor... Sedan har jag lite svårt för präglade bandJag tycker faktiskt ödlan passar bättre. Det svarta blir lite för macho. Smörj in händerna![]()
Tyckte Cordovan såg bra ut. Cartier har ju inte kört med speciellt avsmalnande band till herruren. Vill själv ha skurna kanter annars ser väl det på Revuen bra ut.Ska ha kostym idag för först gången på länge då jag nu är pappaledig och generellt illa klädd....
![]()
![]()
![]()
Ok tack! Det på Revue hade krymt lite, men hittade ett annat. Inre hundra det heller men får duga idag... Dock tar jag gärna tips på riktigt bra band till denna. Är en typ av klocka jag typ aldrig haft så har inte provat så många än...Tyckte Cordovan såg bra ut. Cartier har ju inte kört med speciellt avsmalnande band till herruren. Vill själv ha skurna kanter annars ser väl det på Revuen bra ut.
Det blev braSkön känsla med full suit, ny klocka, ny slips, nya hängslen och nya strumpor
![]()
Har varit inne på DD istället för Santos men nu är jag mer sugen på Cartier igen... Jävla gött märke
Skön känsla med full suit, ny klocka, ny slips, nya hängslen och nya strumpor
![]()
Har varit inne på DD istället för Santos men nu är jag mer sugen på Cartier igen... Jävla gött märke
Det där blev riktigt bra !Skön känsla med full suit, ny klocka, ny slips, nya hängslen och nya strumpor
![]()
Utmärkt val, jag har funderat på att köpa en likadan när jag "behöver" en mer seriös dressare!Önskar trevlig helg med nyförvärvet - Tank Solo i rosé
![]()
Ser trevlig ut. För en som kan 0 om Cartier, hur många pengar får man räkna med att hosta upp för en sådan?Önskar trevlig helg med nyförvärvet - Tank Solo i rosé
![]()
Baklocket är i stål så verkar gå att hitta relativt billigt beg. Denna tipsades det om i tråden förut och den låg ute för runt 25 har jag för mig https://www.chrono24.se/cartier/tan...32mm--id9533146.htm?SETLANG=en_SE&SETCURR=EURSer trevlig ut. För en som kan 0 om Cartier, hur många pengar får man räkna med att hosta upp för en sådan?
Mig veterligen är de flesta äldre tanks i ädelmetaller och inte i stål. Must de cartier finns väl men vet inte hur det ser ut med kombinationen helstål+manuell. Så vill man ha en äldre manuell tank så skulle jag tro att det är ädelmetall som gäller men någon kan säkert fylla i bättre.Min sambo är sugen på en tank. Hon var inne och provade deras minsta solo och gillade storleken och att den var i stål men hon hade gärna köpt en med mekaniskt urverk. Själv har jag väldigt dålig koll på Cartier över lag. Drömklockan hade vart i stål, med mekaniskt verk, den vita urtavlan med romerska siffror och i samma storlek som den minsta tank solo.
Någon som har några bra tips på äldre referenser eller modeller och var man ska kolla efter om man köper begagnat/vitage?
/Nybörjaren
@Karlssons Vitguld kanske kan funka istället för stålCartier Tank Louis i 18k vitguld. Mekaniskt ETA verk. Paris-märkt urtavla.
![]()
![]()
@Karlssons Vitguld kanske kan funka istället för stål![]()
Sett till listpris på en stål så bör det inte skilja värst mycket på en äldre ETA i guld. Tycker annars inte det är något fel på kvarts, har själv lite svårt för tickande sekundvisare men det slipper man ju här. Inga direkta tips, men rådfråga gärna i tråden om du hittar objekt du finner intressanta.Den var riktigt fin, det blir ju en annan prisklass dock. Kanske kan motivera det på något vis. Om man kollar på helguld eller guldplätterade varianter då? Finns det några varningsflaggor man ska hålla utkik efter?
Sett till listpris på en stål så bör det inte skilja värst mycket på en äldre ETA i guld. Tycker annars inte det är något fel på kvarts, har själv lite svårt för tickande sekundvisare men det slipper man ju här. Inga direkta tips, men rådfråga gärna i tråden om du hittar objekt du finner intressanta.
Den där är riktigt stor och en klassisk Cartier tank har varken datum eller sekundvisare. Har du vägarna förbi Stockholm så passa på att besöka Cartierbutiken och prova lite olika. Vill du prova på det här med en rektangulär klocka för relativt små pengar så köp vintage. Inspiration har du här: https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-med-vintage-tanks.31874/Hej!
Har precis börjat få upp ögonen för kvalitetsklockor, och efter att ha kollat runt på olika modeller så faller Cartier Tank mig i smaken. Gillar minst Rolex/Brietling-modeller, då jag har en liten mer avskalad stil.
Men då jag inte kan så mycket ännu, behöver jag lite hjälp på traven. Jag vill gärna ha en begagnad klocka, med viss patina, men ändå i gott skick. Vart bör jag kolla och inom vilken prisklass är rimlig? Hittade denna ny som jag tyckte var snygg https://www.uret.se/cartier-tank-solo-vit-lader-p-303972.html
Hur mycket bör jag ge för en sån begagnad?
Finns det någon annan mindre känd modell som påminner om Cartier Tank?
Tacksam för hjälp!