Zebramannen
Basic
Jämfört med vad? Köpte för 17' men är väl lite dyrare idag.
- Relativt nya Dumont som diskuterades tidigare i tråden. En manuell vintage som din börjar väl på runt 45-50’?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jämfört med vad? Köpte för 17' men är väl lite dyrare idag.
Mums! Är det någon på forumet som har något från Cartier i platina?
Du nämde flera därför jag frågade. Länge sedan jag såg en till salu men betalade 17’ för min som jag nämnde tidigare. De har varit något dyrare än Tank Louis så cirka +5’? Dyrt på chrono24 nu och ser billigaste på 36’. Skulle säg att de borde kosta runt 30’ och tror man kan hitta klart billigare på auktion.- Relativt nya Dumont som diskuterades tidigare i tråden. En manuell vintage som din börjar väl på runt 45-50’?
En sån vill man ju ha.
Där kan vi börja prata om graler.
Ser ut att vara lite stoppat, iaf den längre biten. Hur tjockt det är är ju svårt att avgöra på en bild.Lite sugen på det här bandet till min tank louis. Säljaren säger att det är 2.1mm tjockt. Kan det stämma?
https://www.ebay.co.uk/itm/BRACELET...637526?hash=item5464fe4216:g:3jgAAOSwx6pYo0LU
Precis det tänkte jag med. Ändå sugen att prova så får se hur jag gör.Ser ut att vara lite stoppat, iaf den längre biten. Hur tjockt det är är ju svårt att avgöra på en bild.
Otroligt snygg. Habegäret har nästan gått över styr här.Santos TT i vårmotljus![]()
Vad tror ni om denna?
https://www.blocket.se/vi/84656288.htm
Jag får det till 10 + 11 bitar och tror att det blir för litet för 18cm.Nån som kan uppskatta hur lång länken är? Skulle det passa en ca 18mm handled.![]()
![]()
Tack för informationenJag får det till 10 + 11 bitar och tror att det blir för litet för 18cm.
Jag har 20 bitar på mina Santos och jag har < 16.5cm.
Tack för informationentypiskt när man väl hittat ett vettigt exemplar att något annat ska strula.
Tack för informationen..och för att sätta ännu mer perspektiv på saken så har jag 22 länkar om jag ej minns fel och har 17.5cm handleder. Så ja, den blir nog för liten :/
Grym Cartier! Jag ska köpa min första Rolex snart, men en liknande Cartier är högst upp på listan efter det.Du och jag verkar ha liknande klocksmak. Här är mina ur:
![]()
![]()
Fick några bilder. Dock känns länken något för kort. Är 18,5 och det är rätt precis vad min handled är.Fråga säljaren efter bättre bilder som visar skicket på glasringen samt länkens skruvar.
Grattis. Bra val, sitter som en smäck.Hej! Nu får jag äntligen vara med i klubben!
Efter en hel del letande så hittade jag min Santos Galbée 1564.
![]()
Så glad att jag noga läst igenom hela tråden och kommit fram till att 29mm nog passar mig bäst som har 17cm handled. Tack alla ni som bidrar till att man lär sig så pass mycket på vägen i letandet!
![]()
Hej! Nu får jag äntligen vara med i klubben!
Efter en hel del letande så hittade jag min Santos Galbée 1564.
![]()
Så glad att jag noga läst igenom hela tråden och kommit fram till att 29mm nog passar mig bäst som har 17cm handled. Tack alla ni som bidrar till att man lär sig så pass mycket på vägen i letandet!
![]()