• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Yes det med banden gör så stor skillnad. Tycker bilden du postade i JLC-tråden med natobandet (bara som exempel) visar det.

Tank LC är dock lite roligare än motsv. Tank Solo i guld så jag hoppas den lirar på armen också.

Du kanske redan vet det men den du länkar till har en större boett än den klassiska Tank Louis du har sett så mycket av i denna tråd. Den med ett datumfönster mäter 25.5x33.7mm. Original herrstorlek för Tank LC är 22x30. Cartier tillverkar denna modell fortfarande men den befinner sig numera bland damklockor på Cartiers webbsida.

https://www.cartier.com/en-us/colle...artier/w1529856-tank-louis-cartier-watch.html

D7CE1C69-4DE1-418E-9457-ACA358803FCF.jpeg

Sugen på en 22 mm Tank Louis i rosé (pink gold) men är orolig för att den inte kommer att funka till så mycket kläder mer än kavajer eller finskjortor... eller?

Med undantag för Panerai (och Speedmaster några enstaka gånger) har jag enbart burit klockor på länk - det funkar ju till (typ) allt!

Sugen på en 22 mm Tank Louis i rosé (pink gold) men är orolig för att den inte kommer att funka till så mycket kläder mer än kavajer eller finskjortor... eller?

Med undantag för Panerai (och Speedmaster några enstaka gånger) har jag enbart burit klockor på länk - det funkar ju till (typ) allt!
Jag kör min Tank till jeans och t-shirt, tycker det funkar fint.

Finns det en ny i 22 mm? Tycker annars faktiskt den passar till det mesta som redan nämnts. Iaf ingen strikt kavaj/finskjorta-klocka.

Tack! Exakt såna inlägg jag söker med bilder på folk som bär klockan till annat än enbart smoking eller kavaj :)

Jag var också inställd på att det mest kommer bli den typen av kläder till min tank innan jag köpte den för en kort tid sedan. Har sedan dock upplevt att den känts bra till annan utstyrsel också.
Här till pullover i ull:
135892D8-C463-4BE4-ADCF-DC94AB4E8C94.jpeg

Tunn sommarjacka:
929AA433-6826-46D2-B392-4880D0E7DBF0.jpeg

Eller kortärmat:
D61B6831-6969-4339-8ECE-BD475022AADD.jpeg

Så iväg med dig nu och köp en 22-mm:are i rosa guld :)

Jag var också inställd på att det mest kommer bli den typen av kläder till min tank innan jag köpte den för en kort tid sedan. Har sedan dock upplevt att den känts bra till annan utstyrsel också.
Här till pullover i ull:

Tunn sommarjacka:

Eller kortärmat:

Haha! Tack för bilderna. Jag får väl åtminstone ta mig förbi Cartier och prova storlekarna lite först. Är din 22 mm?

Riktigt fin klocka! Insåg nu i efterhand att man kan se storleken på klockan baserat på om C A R T I E R är skrivet klockan 7 eller 10 på tavlan.
Tack, ja jag är mycket nöjd!
Aha! Det är det som avgör det. Jag nämnde det några sidor bak i tråden där jag jämför Solo med denna. Jag tänkte att det kanske var specifikt med Solon att ha det skrivet kl 10. Men då vet jag, bra info!

Tank Americanne med ledig klädsel - buret av
B598EEE5-277F-4E8B-950B-A857CE8224BD.jpeg
(i min mening) en av Sveriges mest stilsäkra herrar.

Här till pullover i ull:

Tunn sommarjacka:

Eller kortärmat:

Förlåt för dålig koll på Tank-referenser, men detta är en Tank LC gissar jag?

Någon som vet hur en must de Cartier 20.5x20.5 (28mm) skulle sitta på en person med en 16cm handled ? Är denna storlek en kvinnostorlek?

Jag hade inte köpt en ny i 22 mm. Kan vara lite liten och sedan är det ju rätt mycket pengar också. Måste den vara ny från fabrik hade jag testat lilla solon eller den lite större Tank LC. En begangnad Tank LC känns lite mer prisvärt och då kan du få den i 23 mm också.

Du har nog rätt. Måste prova mig fram lite i butiken. Har sett en del hemska bilder på alldeles för stora tank:ar på folk med alldeles för tunna handleder. För mig är halva grejen med Cartier att de ska vara nätta och eleganta klockor, dem ska liksom inte bäras som 47 mm pannor...

Tillbaka
Topp