Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detta är mer ett 20' kr objekt än den du länkade till. Varför jag skulle jämföra den med någons Galbee förstår jag inte alls. Den jag lade upp var fin, polera upp glasringen och den är finare än de flesta man ser.Aurum, återigen - vi hade denna diskussion sist också.
Absolut, men detta är inget 20+ ex..
Hur är servicehistorik?
Tillbehör?
Vilket skick håller spänne och länk? et.c et.c
Som jag skrev beror allt på skicket och vilka krav man har. Men tycker inte man kan jämföra denna med varken den som såldes häromdagen eller min Galbée för den delen heller, de är på två helt olika nivåer gällande skicket > vilket leder till att både min och den som såldes är dyrare.
Detta är mer ett 20' kr objekt än den du länkade till. Varför jag skulle jämföra den med någons Galbee förstår jag inte alls. Den jag lade upp var riktigt fin, polera upp glasringen och den är finare än de flesta man ser.
Ursäkta att jag lägger upp prisreferenser utanför vår egna lilla bubbla. Förstår inte vad du reagerar på. Jag citerade ingen och refererade inte till någon specifik klocka. Den du lade upp behöver polering den med. Servicen var för 13 år sedan...Svårt att bedöma klockan helt på den bilden, däremot är det lite lustigt att du själv säger att man behöver polera upp den (= kostnad, då de flesta helst inte gör detta själva) sedan kanske en service på det, sen kanske det är en 20'+ klocka, absolut, men då landade ju inte slutpriset på 14 utan betydligt mer.
Bilden ser ut att komma från Bukowskis eller något så servicehistorik lär väl vara okänd som de mesta de säljer...
Personligen jagar jag hellre rätt direkt på ett fint ex och betalar lite till, och överlag tror jag gemene man tänker lika.
Ursäkta att jag lägger upp prisreferenser utanför vår egna lilla bubbla. Förstår inte vad du reagerar på. Jag citerade ingen och refererade inte till någon specifik klocka. Den du lade upp behöver polering den med. Servicen var för 13 år sedan...
Betydligt mer sliten dock.
Det var väl @evki s gamla Santos vi jämför med eller? Den är nära nyskick. Denna har en dåligt polerad glasring, sliten länk med spel i sidled och en helt del repor. Den andra hade få spår av användning.För mig som är kass på sånt här, vad är det som är sämre på denna än gårdagens? Är det enbart dig en + hairlinesen? Eller är caset sämre också?
Tror det var denna vi jämför med: https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-carree-2961.114598/Det var väl @evki s gamla Santos vi jämför med eller? Den är nära nyskick. Denna har en dåligt polerad glasring, sliten länk med spel i sidled och en helt del repor. Den andra hade få spår av användning.
Aha, ok. Då är skillnaden lite mindre men skillnaderna kvarstår. Evkis var ännu finare:Tror det var denna vi jämför med: https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-carree-2961.114598/
Jag blev sugen på din när vi möttes F2F, jag köpte den Carréen som kom ut typ direkt. Tycker den är minst lika fin i G/S. Hoppas den kommer snart.Klickade du inte riktigt med guldtanken @Floffen? Och om det rådde Basculantefeber tidigare på KS så råder det helt klart Santsofeber för stunden! Någon här inne som knep den som kom ut på K&S nu ikväll?
Va kul! Den såg ut att vara i bra skick och Santosen gör sig väldigt bra i G/S! Du blir säkert nöjdJag blev sugen på din när vi möttes F2F, jag köpte den Carréen som kom ut typ direkt. Tycker den är minst lika fin i G/S. Hoppas den kommer snart.
Tack! Tänkte göra som du och låta den bli en keeper.Va kul! Den såg ut att vara i bra skick och Santosen gör sig väldigt bra i G/S! Du blir säkert nöjd
Har insidan på luggarna från fabrik en svag vinkel? Eller är det jag som blir lurad av bilderna?Grejen är att det tar lite tid att lära sig vad är ett bra exemplar och vad är en lite för sliten klocka...
Fabriksny Santos Carrée ser ut såhär.
Har insidan på luggarna från fabrik en svag vinkel? Eller är det jag som blir lurad av bilderna?
Ja Tank i guld och en santos tycker jag är en bra dubbel!Tack! Tänkte göra som du och låta den bli en keeper.
Den där Tank Solon i guld som ligger ute är rätt fin också. Småsugen på den...
Ja Tank i guld och en santos tycker jag är en bra dubbel!
Risk att det blir blött på fredag så det blir santos hela dagen lång!Svårslaget! Frågan är dock vilken det blir till Midsommar? Santos på dagen - tank på kvällen?
Fasen vad fin den ärTror det var denna vi jämför med: https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-carree-2961.114598/
Nöjd med tillskottet - Triple Calendar från 40-talet.
Stål, 33mm, teardrop lugs och Jaeger-LeCoultre urverk.
Toppklass, som alltid!Nöjd med tillskottet - Triple Calendar från 40-talet.
Djävulskt fin tavla. Grattis!Nöjd med tillskottet - Triple Calendar från 40-talet.