• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Denna gick för 14':
H0820-L173901339.jpg

Aurum, återigen - vi hade denna diskussion sist också.

Absolut, men detta är inget 20+ ex..
Hur är servicehistorik?
Tillbehör?
Vilket skick håller spänne och länk? et.c et.c

Som jag skrev beror allt på skicket och vilka krav man har. Men tycker inte man kan jämföra denna med varken den som såldes häromdagen eller min Galbée för den delen heller, de är på två helt olika nivåer gällande skicket > vilket leder till att både min och den som såldes är dyrare.

Aurum, återigen - vi hade denna diskussion sist också.

Absolut, men detta är inget 20+ ex..
Hur är servicehistorik?
Tillbehör?
Vilket skick håller spänne och länk? et.c et.c

Som jag skrev beror allt på skicket och vilka krav man har. Men tycker inte man kan jämföra denna med varken den som såldes häromdagen eller min Galbée för den delen heller, de är på två helt olika nivåer gällande skicket > vilket leder till att både min och den som såldes är dyrare.
Detta är mer ett 20' kr objekt än den du länkade till. Varför jag skulle jämföra den med någons Galbee förstår jag inte alls. Den jag lade upp var fin, polera upp glasringen och den är finare än de flesta man ser.

Detta är mer ett 20' kr objekt än den du länkade till. Varför jag skulle jämföra den med någons Galbee förstår jag inte alls. Den jag lade upp var riktigt fin, polera upp glasringen och den är finare än de flesta man ser.

Svårt att bedöma klockan helt på den bilden, däremot är det lite lustigt att du själv säger att man behöver polera upp den (= kostnad, då de flesta helst inte gör detta själva) sedan kanske en service på det, sen kanske det är en 20'+ klocka, absolut, men då landade ju inte slutpriset på 14 utan betydligt mer.
Bilden ser ut att komma från Bukowskis eller något så servicehistorik lär väl vara okänd som de mesta de säljer...

Personligen jagar jag hellre rätt direkt på ett fint ex och betalar lite till, och överlag tror jag gemene man tänker lika.

Svårt att bedöma klockan helt på den bilden, däremot är det lite lustigt att du själv säger att man behöver polera upp den (= kostnad, då de flesta helst inte gör detta själva) sedan kanske en service på det, sen kanske det är en 20'+ klocka, absolut, men då landade ju inte slutpriset på 14 utan betydligt mer.
Bilden ser ut att komma från Bukowskis eller något så servicehistorik lär väl vara okänd som de mesta de säljer...

Personligen jagar jag hellre rätt direkt på ett fint ex och betalar lite till, och överlag tror jag gemene man tänker lika.
Ursäkta att jag lägger upp prisreferenser utanför vår egna lilla bubbla. Förstår inte vad du reagerar på. Jag citerade ingen och refererade inte till någon specifik klocka. Den du lade upp behöver polering den med. Servicen var för 13 år sedan...

Ursäkta att jag lägger upp prisreferenser utanför vår egna lilla bubbla. Förstår inte vad du reagerar på. Jag citerade ingen och refererade inte till någon specifik klocka. Den du lade upp behöver polering den med. Servicen var för 13 år sedan...

Ber om ursäkt, trodde den var kopplad till diskussionen :) Men jag förstår annars att folk vill dra ner hypen och att priserna ska tillbaka till runt 15' som för något år sen..
Absolut, det behöver den och de få som diskuterat den är väl överens om att priset är lite i överkant också.

Kände att det som min saknade i skick, jämfört med den som såldes senast, väger upp i tillbehör. Någon likt mig kanske tycker det är roligt att ha certifikat och manualer tillhörande klockan än en som är naken. Annars om någon är sugen men tycker priset är knasigt så är det inte svårare än att höra av sig.

För mig som är kass på sånt här, vad är det som är sämre på denna än gårdagens? Är det enbart dig en + hairlinesen? Eller är caset sämre också? :)
Det var väl @evki s gamla Santos vi jämför med eller? Den är nära nyskick. Denna har en dåligt polerad glasring, sliten länk med spel i sidled och en helt del repor. Den andra hade få spår av användning.

Aha, ok. Då är skillnaden lite mindre men skillnaderna kvarstår. Evkis var ännu finare:
https://klocksnack.se/threads/en-fin-cartier-santos-carrée-nyservad.113947/
Och högst upp på skalan är ju den sjuka oanvända här ovan.

Man väljer själv vad man vill ha och betala för respektive klocka, kan dock vara värt att detaljstudera @evki fina här ovan så man ser vad som polerats bort under åren. Skulle personligen påstå att just Carreen är en av de klockor där opolerat spelar störst roll, iaf på de där skruvarna inte är avtagbara på länken.

Klickade du inte riktigt med guldtanken @Floffen? Och om det rådde Basculantefeber tidigare på KS så råder det helt klart Santsofeber för stunden! Någon här inne som knep den som kom ut på K&S nu ikväll?
Jag blev sugen på din när vi möttes F2F, jag köpte den Carréen som kom ut typ direkt. Tycker den är minst lika fin i G/S. Hoppas den kommer snart.

Försökte även köpa @evki NOS som låg i bankfacket. Men det gick inte ;)
Också väl medveten om att det inte går att jmf. skicket på den och den jag köpte.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp