• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Attans, jag som hade laddat bössan!
0

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3632/vara/1583448

Ska det inte vara en någon typ av stämpling även om det är ett must de Cartier spänne? Spännet känns så b. Vart skulle stämpeln vara om det vore guld?
20191007_190928.jpg
20191007_190857.jpg

Ska det inte vara en någon typ av stämpling även om det är ett must de Cartier spänne? Spännet känns så b. Vart skulle stämpeln vara om det vore guld?
20191007_190928.jpg
20191007_190857.jpg

Jag är inte 100 på detta men när jag scannat Ebay så har det sett ut som att spännen i doublé inte har några stämplar och solida spännen har guld-stämplar.

Just Cartier-spännen verkar dock vara en djungel. Mängder med varianter och olika dimensioner.

Tkr det kunde varit lite mer kontrast mellan boett och band, så kke blått, grönt eller mörkare brunt.

Men det är ju såklart finfint som det är! Och bandet känns toppklass precis som klockan! Blir kul med WS.
Gillar också lite mer kontrast. Men tänkte att det kommer bli mörkare efter ett tag. Får se, annars tillbaks till svart :)

Hade för mig du hade ett annat band. Det var på instagram jag snodde looken. Nu är inte mitt gris dock.
Screenshot_20191007-213231_Instagram.jpg

1.8-1.5
Har inte fixat rätt band än. Detta är lite för smalt tex. Det som sitter på nu är nog Guccikrokodil. Har ett viklås som inget hyllband passar så har testat runt lite.

Är det någon som har bra bilder på nya dumonten? Tycker att det ser ut som att tavlan och boetten har samma färg på alla bilder jag hittar.

Tillbaka
Topp