• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Fint, ser lite bekant ut. Fast mitt är ännu mer nedklätt.
D6AD41A1-E676-4B95-B90F-A62A60FDECCA.jpeg

D8B202DA-691F-42B5-BE13-510973006E12.jpeg
Har ett präglat band från Molequin i samma nyans. Har testat det på stålklockor med både ljusa och mörka tavlor, men har haft svårt att få det att funka. Tyckte det blev riktigt bra med gulguld. Mörkare nyanser på bandet känns enklare att hitta rätt med.

Har ett präglat band från Molequin i samma nyans. Har testat det på stålklockor med både ljusa och mörka tavlor, men har haft svårt att få det att funka. Tyckte det blev riktigt bra med gulguld. Mörkare nyanser på bandet känns enklare att hitta rätt med.
Tycker de passar bra på stålklockor med ljusa tavlor. Om det är bästa matchen till vit/gulguld är en annan fråga.
Asså det är ju nästan löjligt vad bra din samling är! Finns väl säkert ett och annat guldkorn som inte visats upp dessutom?
Tack! Tror jag skrutit om alla klockor i lådan någon gång?

Små produktionssiffror, fräna klockor och sjysst skick. Men kanske framförallt, Hypen? I guess.

Inte de rosa väl? Var en limiterad serie.

Enligt vad jag läst så tillverkades 90 stycken till 90 års jubileet 1996 (av Albertos filmade flygning 1906) med den specen (laxtavla och Breguet-vidare).

’Normala’ platina verkar man kunna få från typ 80’-90’.
Ni har rätt. Blandar antagligen ihop med de i platina utan laxtavla

Var det inte denna som @Floffen sålde? :)

Kan verkligen länken fixas "genom service"? Trodde det rörde sig om en heldefekt länk där man var tvungen att helt ersätta? Inget du forskat i innan försäljning @Floffen ? :)
Antar att det är din köpare som säljer.

Mest nyfiken, inte här för att hänga ut någon - även om formuleringen är oärlig om fallet skulle vara som jag tror. :)
CC03BB3F-2BAB-47F0-8093-65D52C63B7EF.png
4F459845-2F0A-4139-A1EF-0F644FFBB555.png

Vann denna precis på tratten och sen kommer jag över det här. Kommer inte köpa den efter att ha sett detta.
Mycket tråkig läsning :(

Trist bara var verkligen sugen på klockan. Men det är väl så att när priset är to good to be true så är de nå lurt i görningen.

Tillbaka
Topp