Stockholms auktionsverk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stockholms auktionsverk
Med den tavlan ligger de väl lite under 10' om de är i vettigt skick.Sugen på min första tank men är inte helt insatt i dem. Ser denna okej ut ? Vad ligger dem prismässigt?
Mitt otränade öga säger att den ska vara i bra skick, skruvarna ser inte misshandlade ut. Men samtidigt osäker på om det är bilderna eller om den är polerad.Med den tavlan ligger de väl lite under 10' om de är i vettigt skick.
/B
Håller med. Ser ok ut, men är knappast proffs heller. Slitaget brukar synas rätt bra på bandhornen på de pläterade varianterna.Mitt otränade öga säger att den ska vara i bra skick, skruvarna ser inte misshandlade ut. Men samtidigt osäker på om det är bilderna eller om den är polerad.
Klickade hem den nu iaf.. får se vad som landar. Slutsaten är iaf att inte klocksurfa under en tråkig dag på jobbet.Håller med. Ser ok ut, men är knappast proffs heller. Slitaget brukar synas rätt bra på bandhornen på de pläterade varianterna.
/B
Hade gissat large men bilden kanske luras? Tycker den sitter bra..Provade Santos-Dumont i small idag, men den kändes inge vidare på min handled.
Små handleder a 15.5. Den hade nog behövt suttit på mer än dryga minuten för att få ett ärligt utlåtande men det sa inte klick direkt iaf.Hade gissat large men bilden kanske luras? Tycker den sitter bra..
Blev bara mer övertygad om f piguet Dumonts storhet när jag testade.Små handleder a 15.5. Den hade nog behövt suttit på mer än dryga minuten för att få ett ärligt utlåtande men det sa inte klick direkt iaf.
Håller med dig där. Sitter inte strålande. Dimensionerna är inget vidare...Provade Santos-Dumont i small idag, men den kändes inge vidare på min handled.
Är den nya verkligen lika stor? Vet att måtten säger det men det kanju inte stämma med bilder jag sett.Blev bara mer övertygad om f piguet Dumonts storhet när jag testade.
Inte samma mått, smalare band och såklart tjockare boett. Kändes lite mindre än f piguet. Hade inte med min Dumont när jag testade. Tavlan är tråkig sunburst i silver.Är den nya verkligen lika stor? Vet att måtten säger det men det kanju inte stämma med bilder jag sett.
Samt är tavlan lika tråkig som den ser ut på bild? Tycker tavla och boett har samma färg. Kanske blir fin i guldarn.
Den ser ju så vansinnigt bred ut! Undra om det har att göra med att glasringen täcker nästan hela ovansidan av boetten?Provade Santos-Dumont i small idag, men den kändes inge vidare på min handled.
Möjligt, det smala bandet tror jag också bidrar.Den ser ju så vansinnigt bred ut! Undra om det har att göra med att glasringen täcker nästan hela ovansidan av boetten?
Jasså den känns mindre? Är det smalare band än på f piguet?Inte samma mått, smalare band och såklart tjockare boett. Kändes lite mindre än f piguet. Hade inte med min Dumont när jag testade. Tavlan är tråkig sunburst i silver.
Tycke och smak är ju olika men just tavlan tycker jag är riktigt bra då den är så levande i olika ljus...Inte samma mått, smalare band och såklart tjockare boett. Kändes lite mindre än f piguet. Hade inte med min Dumont när jag testade. Tavlan är tråkig sunburst i silver.
Tavlan i den nya är sämstInte samma mått, smalare band och såklart tjockare boett. Kändes lite mindre än f piguet. Hade inte med min Dumont när jag testade. Tavlan är tråkig sunburst i silver.
Hur tjocka är dem?Tänkte klicka hem ett nytt band till min Basculante. Vad tror ni om något av dessa?
Hur tjocka är dem?
Kan inte tjocklekarna på Basculante men får inte bli för tjockt, kanske funkar med 2.5mm. Det gråa såg fint ut.
Det är väl en servicelänk?Fick hem en till Carree, ja det är 3st TT nu. Men en är på kronbyte så den räknas egentligen inte. Den som landade har det nyare låset som är gömt. Tror inte det suttit på Carre från fabrik, någon som vet?
Jo precis jag tror det med men är inte säkerDet är väl en servicelänk?
Jag skulle också gissa på det och har skrivit det tidigare. Är den jämnbred hela vägen?Jo precis jag tror det med men är inte säker