Pacta sunt servanda
Silver
Nyare modeller av Cartier har det allmänt svårt i denna tråd som mer är av ”allt var bättre förr” karaktär
Hahah har förstått det. Jag vill däremot gärna slippa mögel och rassel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nyare modeller av Cartier har det allmänt svårt i denna tråd som mer är av ”allt var bättre förr” karaktär
Många kallar denna anodiserad/oxiderade beläggning vit. Det är ingen vit färg ovanpå tavlan utan en typ av ytbehandling. Blir mao en definitionsfråga men helt vit är den inte.Ok får ta mig en ny titt i Cartierbutiken. Senast upplevdes den bara som vit.
Många kallar denna anodiserad/oxiderade beläggning vit. Det är ingen vit färg ovanpå tavlan utan en typ av ytbehandling.
Finns några specialmodeller och då denna även har lysmassa på visare skulle jag gissa på att den är ok. Men det får man studera närmare om man är intresserad.Ok ska kika på nytt. Men typ denna modell: https://amsterdamvintagewatches.com/shop/cartier-santos-automatic/ svart tavla, hallå? Är det ens original?
Att möta marknadens efterfrågan på stora klockor genom att blåsa upp mindre modeller funkar sällan. Det tycker jag är tydligt med Cartier, proportionerna blir helt enkelt sämre.Nyare modeller av Cartier har det allmänt svårt i denna tråd som mer är av ”allt var bättre förr” karaktär
Att möta marknadens efterfrågan på stora klockor genom att blåsa upp mindre modeller funkar sällan. Det tycker jag är tydligt med Cartier, proportionerna blir helt enkelt sämre.
Finns den i small? Letar på Cartiers hemsida och hittar medium som minsta både på herr och dam.Är nya small modellen uppblossad?
Okej, nu hittar jag small på läder. Min kommentar gäller kanske inte just specifikt den modellen utan mer generellt. Med det sagt föredrar jag den gamla tavlan.Finns den i small? Letar på Cartiers hemsida och hittar medium som minsta både på herr och dam.
My bad, menar medium, dvs den minsta herrSantosFinns den i small? Letar på Cartiers hemsida och hittar medium som minsta både på herr och dam.
Cartier är nog ett märke för klockentusiaster som har läst in sig lite mer. Jag kan tänka mig att de flesta som börjar intressera sig för klockor fört börjar läsa in sig på tillverkare såsom Rolex, Omega och liknande.Helt plötsligt tycker jag Cartier är ganska trevligt...
Själv tror jag att vi är flockdjur och följer resten. Helt orimligt att hela KS bara råkar vara i precis samma stadie och plötsligt läst på om CartierCartier är nog ett märke för klockentusiaster som har läst in sig lite mer. Jag kan tänka mig att de flesta som börjar intressera sig för klockor fört börjar läsa in sig på tillverkare såsom Rolex, Omega och liknande.
Med det sagt tycker jag att den mindre Santos-modellen ser bättre ut på din handled.
Visst är vi ängsliga flockdjur. Dock lite extra kul med just Cartier som avviker en del i storlek och stil från generella modet.Själv tror jag att vi är flockdjur och följer resten. Helt orimligt att hela KS bara råkar vara i precis samma stadie och plötsligt läst på om Cartier
Ps: Jag har själv också påverkats och är nu mycket förtjust i Cartier, men tror inte det hade hänt om inte @Aurum och andra postat bilder på riktigt bra exemplar. DS.
Stämmer till hundra procent, och extra knäppt är det när folk till och med tycker att moderna Cartier är nice.Själv tror jag att vi är flockdjur och följer resten. Helt orimligt att hela KS bara råkar vara i precis samma stadie och plötsligt läst på om Cartier
Ps: Jag har själv också påverkats och är nu mycket förtjust i Cartier, men tror inte det hade hänt om inte @Aurum och andra postat bilder på riktigt bra exemplar. DS.
Helt plötsligt tycker jag Cartier är ganska trevligt...
Den blå är Magisk på bild.. Hur var den irl?
Stämmer till hundra procent, och extra knäppt är det när folk till och med tycker att moderna Cartier är nice.
Otrolig tavla men för stor, köpte vit medium.
Vill gärna poängtera att den blå var tavlan var sjukt bra, dessutom lume på visare.
Vill gärna poängtera att den blå var tavlan var sjukt bra, dessutom lume på visare.
Oooohhhh! Grattis, kul!Otrolig tavla men för stor, köpte vit medium.
Snyggt, bra val
Får kika in den någon dag.. Vill ju ha storlek större
Oooohhhh! Grattis, kul!
Helt plötsligt tycker jag Cartier är ganska trevligt...
Synd på US... Annars fin Dam-Panthere :ľVarför det kan vara svårt att söka efter specifika modeller:
https://www.ebay.co.uk/itm/Cartier-Panthere-Solid-18k-Yellow-Gold-Ladies-Watch/303127314642
En dam-panthere så klart för er som inte kan era modeller...
Inte bästa skick men helt ok. Fina viklåset är ju också värt lite extra. Dock fel världsdel som du nämner.Synd på US... Annars fin Dam-Panthere :ľ