Vad slutade den på?Fantastisk! Om skruvarna varit omvända hade det varit sagolikt. Kanske inte är en bra idé att använda guldskruv i platina eller vice versa...
Ihopplock eller ej, rikigt fet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad slutade den på?Fantastisk! Om skruvarna varit omvända hade det varit sagolikt. Kanske inte är en bra idé att använda guldskruv i platina eller vice versa...
Ihopplock eller ej, rikigt fet.
Mkt matnyttig information, det tackar man för ! Det är ganska magert med information gällande santosen på nätet, eller är det bara min uppfattning?Nu är det säkert på gränsen mellan nörderi och någon diagnos men jag finner sådana små detaljer intressanta. (Blev inspirerad av en annons på en sea-dweller med "straight "m". Vem bryr sig om sådana saker?..)
Den första Santos Carreé kom med en vit emaljtavla och en länk utan skruvar. Emaljerade urtavlor är klart finare än de senare i solitt silver, men den första länkens konstruktion var inte så slitstark och skadades lätt om man böjde länken för mycket. Jag trodde att Cartier uppdaterade länken till den med skruvar samtidigt som de bytte ut emaljtavlor till silvertavlor, men det visar sig har funnits ett antal klockor som hade den nyare länken och emaljerade urtavlor. Klockan på bilden är från 1994 såldes av första ägaren som hade inte använt den sedan är 2000 när Cartier bytte packningarna och klockan trycktestades. Man blir riktigt tacksam att det finns sådana fantastiska människor som sparar fina klockor för framtida generationer!
Vet inte jag, såg posten först nu! @PJW kanske höll koll?Vad slutade den på?
Vad slutade den på?
Vet inte jag, såg posten först nu! @PJW kanske höll koll?
Hur såg den utan skruvar ut? Har du någon bild?Nu är det säkert på gränsen mellan nörderi och någon diagnos men jag finner sådana små detaljer intressanta. (Blev inspirerad av en annons på en sea-dweller med "straight "m". Vem bryr sig om sådana saker?..)
Den första Santos Carreé kom med en vit emaljtavla och en länk utan skruvar. Emaljerade urtavlor är klart finare än de senare i solitt silver, men den första länkens konstruktion var inte så slitstark och skadades lätt om man böjde länken för mycket. Jag trodde att Cartier uppdaterade länken till den med skruvar samtidigt som de bytte ut emaljtavlor till silvertavlor, men det visar sig har funnits ett antal klockor som hade den nyare länken och emaljerade urtavlor. Klockan på bilden är från 1994 såldes av första ägaren som hade inte använt den sedan är 2000 när Cartier bytte packningarna och klockan trycktestades. Man blir riktigt tacksam att det finns sådana fantastiska människor som sparar fina klockor för framtida generationer!
Har för mig att den skulle ha sålts igår/idag? Men nu är det slutdatum om 12 dagar. Vet inte vad som hände.Är väl inte såld än?
/B
Hur såg den utan skruvar ut? Har du någon bild?
Har för mig att den skulle ha sålts igår/idag? Men nu är det slutdatum om 12 dagar. Vet inte vad som hände.
Hemsk tavla däremot.
Ska bli kul och se vad den går för.
Ska bli kul och se vad den går för.
Nja, på nåt sätt gillar jag den därHemsk tavla däremot.
Det där är inte ok alls!https://www.tradera.com/item/190126/374926365/cartier
Den omtalade Santosen med böjd länk är tillbaka! Denna gång utan att skicket på länken nämns, något dyrare än vad den köptes för och med nyutfärdat värderingsintyg
Oseriös värdering när de inte ens nämner den trasiga länken?https://www.tradera.com/item/190126/374926365/cartier
Den omtalade Santosen med böjd länk är tillbaka! Denna gång utan att skicket på länken nämns, något dyrare än vad den köptes för och med nyutfärdat värderingsintyg
Bilderna i annonsen är screen-shots från den tidigare annonsen. Klockan på värderingsintyget stämmer dock med den i annonsen (åtminstone om man går på skruvhuvudenas vinklar). Mina gissningar är att det antingen rör sig om gammal säljare som försöker luras, lurad köpare som försöker sälja eller scammer.https://www.tradera.com/item/190126/374926365/cartier
Kaplans brukar väl dokumentera skador, om än väldigt ospecifikt. Men det är märkligt helt klart, att ha samma bild om den skulle blivit lagad känns ännu märkligare?Oseriös värdering när de inte ens nämner den trasiga länken?
Ja jag tycker just Tank gått rätt dyrt hos Kaplans det senaste året men då bara gulguld, även om det nog är olika målgrupper.Ja, verkligen! Kommer säkert säljas dyrt. Limiterad, bra skick och full set. Och om man vänder den med tavlan mot handleden blir den ändå fin.
Är också utfärdat 2019-11-19, säljaren är den som köpte från förra ägaren, går att spåra via omdömena om man orkarBilderna i annonsen är screen-shots från den tidigare annonsen. Klockan på värderingsintyget stämmer dock med den i annonsen (åtminstone om man går på skruvhuvudenas vinklar). Mina gissningar är att det antingen rör sig om gammal säljare som försöker luras, lurad köpare som försöker sälja eller scammer.
Är väl samma värderingsman som hade värderat en av de tre Tag Heuer som var kopior som var uppe för diskussion igår.Oseriös värdering när de inte ens nämner den trasiga länken?
Ja då tappar man trovärdigheten för honom tyvärr, sånt ska inte kunna passera igenom dessa stora aktörer. Är väl Georgios som varit på Kaplan längst dessutom?Är väl samma värderingsman som hade värderat en av de tre Tag Heuer som var kopior som var uppe för diskussion igår.
Vet inte om han varit längst men han är väl chef för klockavdelningen iaf.Ja då tappar man trovärdigheten för honom tyvärr, sånt ska inte kunna passera igenom dessa stora aktörer. Är väl Georgios som varit på Kaplan längst dessutom?
Aldrig sett tidigare, och ser man till priset är den nog rätt ovanlig... Oseriöst att varken visa urverket eller nämna vad det är. Lär ju vara ett rätt trevligt verk.Mysig. Visste ej att dessa fanns i en större variant också
https://thekeystone.com/products/cartier-yellow-gold-maxi-tank-normale-watch?_pos=6&_sid=f6f516b4f&_ss=r
Grym!Mysig. Visste ej att dessa fanns i en större variant också
https://thekeystone.com/products/cartier-yellow-gold-maxi-tank-normale-watch?_pos=6&_sid=f6f516b4f&_ss=r
Aldrig sett tidigare, och ser man till priset är den nog rätt ovanlig... Oseriöst att varken visa urverket eller nämna vad det är. Lär ju vara ett rätt trevligt verk.
Jag som just börjat slö-googla LC i PT.