Frugans 27mm har datum klockan 3 också.
Är du säker? Har du referens/serie-nummer?
Vet inte om @Mazdak 's klocka är det men det finns Panthere i helguld som mäter 27 utan krona
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frugans 27mm har datum klockan 3 också.
Är du säker? Har du referens/serie-nummer?
Blir inte klok på referensnummer. Får dubbelkolla på den jag fixade fram senast. Vissa anger ju 883968 till 29 mm, men de flesta till 27 mm.
Stökigt om dom erbjöd både 27 och 29mm med datum kl 3Blir inte klok på referensnummer. Får dubbelkolla på den jag fixade fram senast. Vissa anger ju 883968 till 29 mm, men de flesta till 27 mm.
Blir inte klok på referensnummer. Får dubbelkolla på den jag fixade fram senast. Vissa anger ju 883968 till 29 mm, men de flesta till 27 mm.
De gjorde ju uppenbarligen på Carree så allt är möjligt.Stökigt om dom erbjöd både 27 och 29mm med datum kl 3
Ref.nr. på frugans Panthere: W25014B9Är du säker? Har du referens/serie-nummer?
Snyggt! Ska absolut hålla utkik om det dyker upp något.Kollade min XL. 32 bred och 45 L2L
Edit. Bild på min 21cm handled
Vad skulle man se upp med? Att något parat ihop en vitguldskllcka med en gulguld? Var det inte han som aldrig sett en TT i vit/gulguld?Cramer lyfter ett varningens finger gällande den nyss diskuterade tvåtons-Carreen.
Jo han hade aldrig sett den som funnits på forumet förr.Vad skulle man se upp med? Att något parat ihop en vitguldskllcka med en gulguld? Var det inte han som aldrig sett en TT i vit/gulguld?
Jag har sett Carree i vitguld på länkJag tycker att det är mer sannolikt att klockan lämnade Cartier i detta utförande än att någon har lagt tid och pengar på att slakta en santos i platina - har aldrig sett dessa i vitguld och då måste de "vita" länkbitarna vara stål eller platina. Att Christies skulle inte se en franken har jag svårt att tro.
Jag har sett Carree i vitguld på länk
Och man kan ju inte plocka isär denna länken själv heller.Kul - och tack för info! Mitt resonemang kvartsår dock - varför skulle någon ge sig på en sådan kombination?..
Har sett liknande kombinationer på andra modeller vill jag minnas. Dock inte på en Santos Carree.Kul - och tack för info! Mitt resonemang kvartsår dock - varför skulle någon ge sig på en sådan kombination?..
Tror han blev tillsagd av någon han litade på, men skicka du den ändå.Ska skicka denna till Cramer och se vad han säger
Såg precis. Skickade ändå, får se vad han säger.Tror han blev tillsagd av någon han litade på, men skicka du den ändå.
Extremt elegant, faktiskt.Det kom ett litet paket idag....
I och för sig till frugan. Men kul ändå!
kan den vara forumets första Panthere i helguld?
Du är inte ensam!
Apropå tvåton och armbandskänsla som nämndes på förra sidan. Jag verkar vara en av få här som verkligen gillar francaise. Denna är tyvärr såld men modellen kommer jag säkert köpa igen.
Den där är ju typ lika stor som speedyn som är en stor racingchronograph. Medium som en sub.Efter att idag ha testat Cartier Santos medium och large konstaterar jag, som många nämnt, att proportionerna på medium känns mer rätt men jag tycker den blir för liten... och länken behöver förlängas för att passa. Large känns bra storleksmässigt men ändå inte helt hundra. Vad är era erfarenheter av de olika storlekarna? Är storleken bara en vanesak?
Nedan en jämförelse av min Speedmaster och Santos ”Large”:
Jag gillar den i guld på läder. Tycker den är lite som en modern Tank Normale
Apropå tvåton och armbandskänsla som nämndes på förra sidan. Jag verkar vara en av få här som verkligen gillar francaise. Denna är tyvärr såld men modellen kommer jag säkert köpa igen.
Ja, stor är den... jag tror en medium hade känts bättre på om länken varit tillräckligt lång så den suttit bra på.Den där är ju typ lika stor som speedyn som är en stor racingchronograph. Medium som en sub.
Tvärfet!Det kom ett litet paket idag....
Det kom ett litet paket idag....
Cramer lyfter ett varningens finger gällande den nyss diskuterade tvåtons-Carreen.