29x29, jäkligt trevligVilka storlekar har ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
29x29, jäkligt trevligVilka storlekar har ni?
Quartz eller automat?29x29, jäkligt trevlig
QuartzQuartz eller automat?
32 mm och den är ett annat djur.Är någon modell 32mm? Eller 35?
Har det varit något tjall på den eller bara service? Skitcool hur som helst!
Saknar den här killen som varit hos Nymans-Tommy sen mitten av september. Men om några veckor är han hemma igen...
Dunkade i den under semestern så en tavelpelare gick av. Så tavelbyte och service. Sen ska länken på igen och gummit får vila.Har det varit något tjall på den eller bara service? Skitcool hur som helst!
Supersnabbt tittat så är den dyra herrstorlek, vilket är nog enda motivering till den stora prisskillnaden. Inte minst när dam-Santosen kommer med box och papper också.Ute efter att köpa en Santos till min fru, och hittade två från ett auktionshus i Berlin, som är väldigt olika prissatta.
Är det någon som har förklaring till den stora prisskillnaden, ser att det är två olika referenser men är svårt att hitta mer information om det. Visst är länken mer sliten hos den ena, men det kan väl inte motivera att det är halva priset på den?
https://auctionata.com/en/o/112637/...?cat=shop/watches/wristwatches&search=cartier
https://auctionata.com/en/o/254174/...?cat=shop/watches/wristwatches&search=cartier
Nej?Supersnabbt tittat så är den dyra herrstorlek, vilket är nog enda motivering till den stora prisskillnaden. Inte minst när dam-Santosen kommer med box och papper också.
Den andra ser finast ut och den första alldeles för dyr.Ute efter att köpa en Santos till min fru, och hittade två från ett auktionshus i Berlin, som är väldigt olika prissatta.
Är det någon som har förklaring till den stora prisskillnaden, ser att det är två olika referenser men är svårt att hitta mer information om det. Visst är länken mer sliten hos den ena, men det kan väl inte motivera att det är halva priset på den?
https://auctionata.com/en/o/112637/...?cat=shop/watches/wristwatches&search=cartier
https://auctionata.com/en/o/254174/...?cat=shop/watches/wristwatches&search=cartier
Dom ser rätt mysiga ut.
Ingen som har provat den större modellen?
Känns som om 29mm är populärast.
Tackar
Precis, jag har provat den. Trevlig klocka, men jag skulle ändå välja 29 mm varianten med nya caset & den bättre länken (dolt lås, stabilare länk, något större). Kvarts är enligt mig att föredra, eftersom att det är lite knepigt att dra upp & ställa tid - samt att det inte skull vara den mest använda klockan i min lilla arsenal. Skönt att bara kunna kasta på sig den, utan att mecka länge med rätt datum & tid.
Testat alla tre och kan hålla med om att 32 mm blir lite stor för många. Boettsidorna är även mycket högre än på de mindre modellerna. Däremot tycker jag att den äldre boetten och länken på automataren är att föredra. Kantigare och lite hårdare, den senare batteridrivna är nästan lite för mjuk i formerna. Båda är dock riktigt trevliga så kan man leva med ett lite mindre gubbigt ur skall man helt klart testa. Kan tillägga att de gamla länkarna är riktigt stabila när de inte är för slitna, min är riktigt tight. Modellen är inte gjord för en liten handled men själva boetten täcker inte en så stor del av handledens ovansida, en fråga om tycke och smak helt enkelt.Precis, jag har provat den. Trevlig klocka, men jag skulle ändå välja 29 mm varianten med nya caset & den bättre länken (dolt lås, stabilare länk, något större). Kvarts är enligt mig att föredra, eftersom att det är lite knepigt att dra upp & ställa tid - samt att det inte skull vara den mest använda klockan i min lilla arsenal. Skönt att bara kunna kasta på sig den, utan att mecka länge med rätt datum & tid.
32 mm bärs väldigt stort också, större än 116200. Det syns till & med på bilden. Nej, jag hade som sagt valt 29 mm, men om 32 hade haft 100 wr, då hade jag helt klart kunna tuffa på med den till vardags på ett annat sätt.
Cintrée? Vet du vad de ligger på?
Är sjukt svag för den här. Nu väcks osunda tankar om en manuell i platina...
Cintrée? Vet du vad de ligger på?
Mmm, det är Parismodeller? Lite mer kvadratiska, dvs inte lika långsmala som din? Har nog aldrig sett i platina men spanat in dem i guld.Cintreé vore såklart allra roligast men de ligger väl högt. Finns ett par i platina från 90-tal och 00-tal som är ungefär samma storlek som min (och din gamla). De är manuella utan datum och dumheter. Såldes en på Phillips GWA4 för 15000CHF i helgen men sett från ca 78-80k
Mmm, det är Parismodeller? Lite mer kvadratiska, dvs inte lika långsmala som din? Har nog aldrig sett i platina men spanat in dem i guld.