• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

1B564AF9-C986-48DC-92EE-162E1D971DEF.jpeg

gårdagens rödvinsprojekt. Lite smått kvar. Börjar bli påtagligt att min santos varit på service för länge.
Tjusigt!

Skulle korta länken på min Santos Galbee men insåg att jag inte hade korrekt verktyg, vad använder ni för verktyg vid sådana ingrepp?
IMG_20191221_140239.jpg

Jag har ett par frågor någon mer erfaren Cartier-kännare kanske kan rådge om.

Jag har framförallt tittat på Santos i helguld med referenser som 8879 och 887901. Finns det någon annan referens i samma prisklass ni skulle rekommendera? Finns det någon version utan centrumsekund och datum? Och på en 17,5cm handled, är det 29x41mm som är måttet jag borde sikta in mig på?
Tack för tips!
Tror 29mm kommer sitta fint på dig.

887901 på 16cm handled:
IMG_20191221_152440-01.jpeg

Tar mig friheten att bumpa denna och pinga in @Aurum och @evki :)

Vad skulle ni säga att en sådan kan vara värd?
Kan inte säga att jag har så bra koll. De är ovanliga och dyker inte upp så ofta. Jag köpte min Tortue på samma länk för 50’ på auktion. På annons ligger ligger de högre. Gäller även tank lc. Lade upp en lite småful variant tidigare i tråden men kollade aldrig vad den klubbades för.

Tar mig friheten att bumpa denna och pinga in @Aurum och @evki :)

Vad skulle ni säga att en sådan kan vara värd?

Tycker att du ställer fel fråga. Jag antar att det inte handlar om en värdering av en objekt du redan äger utan mer om hur mycket man ska ha åsidosatt när man är på jakt efter en Tank LC på länk. I detta fall skulle jag säga minst 85 tusen - självklart måste man ta ställning till varje objekt som kommer upp till salu men en full set mekanisk ultratunn Tank LC i perfekt opolerad skick skulle jag betala så mycket för. Sedan att det kanske räcker med betydligt mindre för en kvartsare eller en 7808x ref är en annan fråga.

cb0272_7db415c6688c4b618bc0482e46b0587e~mv2_d_1206_1600_s_2.jpg

Tillbaka
Topp