• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Fint, väntar med spänning på @ANALOGUE .s resultat om han bestämmer sig för att ge sig på jobbet.
Lär jag inte våga. Jag var duktig på träslöjd i högstadiet men där slutar typ min händighet... :D Men man ska aldrig säga aldrig. Låter inte jättesvårt, men har lurats av det förr. Ska börja med att kolla med Cartier vad en ny kostar så jag vet vad det kostar om jag tabbar mig... ;)

Förhoppningsvis en helt vanlig bruks carre men är trots det riktigt taggad
Screenshot_20191220-092716_PostNord.jpg

Hur tänker du med längden på dig istället för storlek på handled? Jag tänker att du kan ju ha grov eller smal handled oberoende av din längd? :)
Det är vetenskapligt bevisat och finns broderat på en väggbonad nånstans ;)
Nä då såklart är det hanledens storlek som spelar mest roll. Men estetiskt så tycker som ovan. Jag och två forumister som är bröder testade 29mm och 32mm och 29mm satt snyggt "på håll" på den kortare brodern och min 32mm såg snyggare ut på oss två som är rätt långa. Den större gjorde sig inte alls lika bra på den kortare. Sen var det inga vansinniga skillnader på våra handledsmått. En reflektion...
Men har man jättestora handleder ska man inte ha cartier alls, då ska man ha hublot ;)

Fick ett litet paket i torsdags med denna lilla rackaren. Gillar den lilla sizen och tankformen. :woot:Som nämnts tidigare i tråden så är det svårfotat i julvädret.

Är det fortfarande så att det är svårt att ta reda på årgång när det kommer till Cartier?
20191221_092738.jpg

Din är inte äldre än 1998. Det är då modellen lanserades.

Tillbaka
Topp