• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Har du testat den på handleden? Det är en damklocka... 19x35 och rätt liten urtavla.
Ett måste att ha testat innan som evki skriver! Jag har en 1713 ute på köp och sälj, vilken har samma mått och det är verkligen ingen klocka gemene man skulle bära idag. Med det sagt så gillar jag ändå min!

Ett måste att ha testat innan som evki skriver! Jag har en 1713 ute på köp och sälj, vilken har samma mått och det är verkligen ingen klocka gemene man skulle bära idag. Med det sagt så gillar jag ändå min!
Ja såg den och hade gärna köpt din men just nu råder lite guldfeber, gulguld. Efter ha köpt Dato så fick jag mersmak.

Hej
Har länge vart sugen att testa en Cartier Americaine och vill slå till på denna 1710 men innan så får forumet gärna uttala sig om tavlan och case samt mellan vilka år kan den ha tillverkats?

Screenshot_20200303_183102.jpg
Screenshot_20200303_183123.jpg
Screenshot_20200303_183150.jpg
Screenshot_20200303_183259.jpg
Screenshot_20200303_183353.jpg
Har varit sugen på storebrorsan på 23x41 mm några gånger, men avstått då det känns som tavlan blir för liten givet den blygsamma bredden i kombo med den ganska biffiga boetten.

Du är säker på att det var small du testade? Hade modellen större och hade inte köpt en mindre även om jag har Tank LC i 23 mm och en liten Tortue.
Jorå, 19X35, satt som ett smäck o kändes otroligt elegant. Det brukar ta några dagar men sen tycker jag ögonen anpassar sig oavsett om det är en mindre eller större klocka (förutom min Garmin Fenix 47mm! den är alltid stor).

Vad mäter dina handleder? Tycker det ser coolt litet ut.

Jag vill inte vara elak, men om du kan få den till fabriksfinish för 5' ska du direkt springa iväg och lämna in den. Har ännu inte sett en tillräckligt bra polering.

Jag bara vidarebefordrar vad jag fick berättat för mig hos AD.

EDIT: tagit bort det utspelet i annonsen.

Senast ändrad:
Jag bara vidarebefordrar vad jag fick berättat för mig hos AD.
Ok, synd de ljuger eller inte vet bättre. Sedan är bilden nedan ett tecken på att det är en del spel i en länk av denna konstruktion, men det förstår förmodligen en potentiell köpare. Din är en av de billigaste på marknaden så menar inte att avråda på det sättet, hoppas bara köparen gör sin hemläxa.
eb0ba41c-1790-44c2-9644-06f928746666-jpeg.1372468

Ok, synd de ljuger eller inte vet bättre. Sedan är bilden nedan ett tecken på att det är en del spel i en länk av denna konstruktion, men det förstår förmodligen en potentiell köpare. Din är en av de billigaste på marknaden så menar inte att avråda på det sättet, hoppas bara köparen gör sin hemläxa.
eb0ba41c-1790-44c2-9644-06f928746666-jpeg.1372468
Känner på mig att denna försäljning kommer gå som smort, hehe.

D6C67A2B-BDEB-4CAF-953A-E3EA9F370017.jpeg

När jag satt och ”fingrade” lite på den här under ett möte idag flög plötsligt glaset ur... inga konstigheter att få i det igen men är det alltså så att glaset bara ”ligger” i ramen? Inget klister eller dylikt? Borde man gå förbi en urmakare och fixa ngt?

Förstår att det inte är en sportklocka men blev lite förvånad. Inte precis så att jag stötte den mot ngt... nu sitter jag här i köket i mjukisar och undrar om jag vågar ta ut den igen.

Tror inte det ska vara klister, isf något väldigt smidigt uv-lim eller liknande. Skulle gissa på endast pressfattning. De ska inte kunna trilla ur så gå till Cartier med den. Man vill inte ha synligt klister där, hade det på en tidigare och det störde.

Var inne hos Cartier idag. Tydligen ska glaset vara limmat så lämnade in för ”omlimning” vilket de bjöd på. Mkt bra service måste jag säga. Rekommenderas för de som inte varit förbi.

Tillbaka
Topp