• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

En handfull Cartier.

1E38C68B-5529-4F5E-8FD8-1BA75C5C93CE.jpeg
Grym samling! Är du nöjde med Ronde?

Grym samling! Är du nöjde med Ronde?

Tack. Håller med att klockorna är fantastiska, dock är jag sällan nöjd då det alltid finns något man kan förfina. Just nu är jag besatt av Tortue Monopoussoir och ska avyttra några klockor för att frigöra lite cash. Bacsculante och Santos Dumont har jag försökt sälja här men förgäves.

Ronde. Jag tycker om den och kommer inte blir det minsta ledsen om den stannar kvar men just nu är den till salu av samma anledning.

Tack. Håller med att klockorna är fantastiska, dock är jag sällan nöjd då det alltid finns något man kan förfina. Just nu är jag besatt av Tortue Monopoussoir och ska avyttra några klockor för att frigöra lite cash. Bacsculante och Santos Dumont har jag försökt sälja här men förgäves.

Ronde. Jag tycker om den och kommer inte blir det minsta ledsen om den stannar kvar men just nu är den till salu av samma anledning.

Jag har drabbats lite av samma släng av besatthet av Monopoussoir - fantastisk klocka med fantastiskt verk av fantastiska herrar.

...vore inte fel att ha i lådan, hmm...

Sjukt trevlig! Vad är det för dimensioner?
Tack, den är 19X34.8. Säljs som en damklocka om man tittar på Cartier hemsida men tycker den bär minst lika elegant på oss män, förutsatt att man är manlig nog att bära en liten klocka. Enda nackdelen är att den totala massan är väldigt liten och skulle nog inte känna om den släppte! Satte nästa hjärtat i halsgropen igår och trodde att jag hade tappat den då tyngden är minimal men den tickade på tryggt runt handleden.

Tillbaka
Topp