Fett! Funderar du på att köpa den till höger på bild?Tyvärr bara den ena som är min men kul att få provköra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fett! Funderar du på att köpa den till höger på bild?Tyvärr bara den ena som är min men kul att få provköra!
Högra dock klart bättre.Tyvärr bara den ena som är min men kul att få provköra!
Tycker att Crash är en stilikon dock fattar inte den som en herrklocka (vilket den inte är egentligen).Tyvärr bara den ena som är min men kul att få provköra!
Högra dock klart bättre.
Ruskigt fin den där. Hojta gärna till när du ska flippa. Vänta gärna till sommaren dock så jag hinner färdigt med husrenoveringenDet är svårt att fånga dom fina blå visarna på bild. Framförallt med mobilkameran
Var inne hos Cartier idag och det var inga konstigheter med glaset, personalen var hjälpsamma och jämförde med en likadan i butik men det kanske är annorlunda med de större modeller.Fel glas i klockan eller? Skulle rekommendera ett rätt tjock och ostoppat band.
Ett standardtips brukar vara Camille fournet, https://www.camillefournet.com/enVar inne hos Cartier idag och det var inga konstigheter med glaset, personalen var hjälpsamma och jämförde med en likadan i butik men det kanske är annorlunda med de större modeller.
Har du (eller någon annan) tips om vart jag kan hitta ett tjockt glansig ostoppat brunt band i croco? Har kollat runt i de butiker som säljer Hirsch-band och ingen hade ett i just det utförande. Cartier kunde måttbeställda beställa men orkar inte vänta 3-4 månader!
Ok, det ser dock högre ut än de andra jag sett.Var inne hos Cartier idag och det var inga konstigheter med glaset, personalen var hjälpsamma och jämförde med en likadan i butik men det kanske är annorlunda med de större modeller.
Har du (eller någon annan) tips om vart jag kan hitta ett tjockt glansig ostoppat brunt band i croco? Har kollat runt i de butiker som säljer Hirsch-band och ingen hade ett i just det utförande. Cartier kunde måttbeställda beställa men orkar inte vänta 3-4 månader!
Snygg! Storlek small?
Yes, helt klart en trevlig storlek, särskilt till skjorta.Snygg! Storlek small?
funderar på en tank jag med. Inte provat ännu men small verkar sitta fint på handleden. Har du andra band till?Yes, helt klart en trevlig storlek, särskilt till skjorta.
Jasså? det har jag missat.Tack. Håller med att klockorna är fantastiska, dock är jag sällan nöjd då det alltid finns något man kan förfina. Just nu är jag besatt av Tortue Monopoussoir och ska avyttra några klockor för att frigöra lite cash. Bacsculante och Santos Dumont har jag försökt sälja här men förgäves.
Ronde. Jag tycker om den och kommer inte blir det minsta ledsen om den stannar kvar men just nu är den till salu av samma anledning.
Vet att det är fult att fråga, men får undra vad du fick betala för dendär godbiten? Mvh AlbinHur har ni gjort vid rengöring, tänker specifikt på under glasringen där det har krupit under lite smuts som ej går att få bort utan att avlägsna den. Något att pilla med själv eller låta urmakaren göra detta?
Tycker förövrigt den är väldigt bekväm och fungerar fint på min 18,5cm handled.
Synd att länken är helborstad. Det är det främsta som jag reagerar på.Funderar på en Carree i stål, ref 2960. Hittade en på Chrono24. Jag har svårt att bedöma skick men kronan ser ut att ha varit med om en del. Nåt speciellt att kolla/fråga efter när det gäller denna modell?
https://www.chrono24.se/cartier/29mm-automatik-santos-stahl-white-dial-steel--id14483081.htm
Tack!
Den är för sliten och för dåligt polerad. Tycker definitivt du ska leta vidare.Funderar på en Carree i stål, ref 2960. Hittade en på Chrono24. Jag har svårt att bedöma skick men kronan ser ut att ha varit med om en del. Nåt speciellt att kolla/fråga efter när det gäller denna modell?
https://www.chrono24.se/cartier/29mm-automatik-santos-stahl-white-dial-steel--id14483081.htm
Tack!
Jämför mot opolerade, även om den är i tvåton i @evki annons så ser du skillnader.Funderar på en Carree i stål, ref 2960. Hittade en på Chrono24. Jag har svårt att bedöma skick men kronan ser ut att ha varit med om en del. Nåt speciellt att kolla/fråga efter när det gäller denna modell?
Tack!
Ok, misstänkte det. Tack!Den är för sliten och för dåligt polerad. Tycker definitivt du ska leta vidare.
Jämför mot opolerade, även om den är i tvåton i @evki annons så ser du skillnader.
Fasning på sidan av boett. Planen på glasringen, sidor och ovan. Skruvhuvden på länken skall vara blankpolerade.
https://klocksnack.se/threads/superfin-opolerad-cartier-santos-carreé-box-och-papper.124973/
Den du kollar på har blivit helborstad på länk, boette och glasring har fått sig en ganska rejäl sväng av polering. Hyfsad form, inte sämsta jag sett men inte bästa.
Ska kolla o jämföra. Får leta vidare helt enkelt. Vad får man räkna med att ge för ett bra exemplar?Jämför mot opolerade, även om den är i tvåton i @evki annons så ser du skillnader.
Fasning på sidan av boett. Planen på glasringen, sidor och ovan. Skruvhuvden på länken skall vara blankpolerade.
https://klocksnack.se/threads/superfin-opolerad-cartier-santos-carreé-box-och-papper.124973/
Den du kollar på har blivit helborstad på länk, boette och glasring har fått sig en ganska rejäl sväng av polering. Hyfsad form, inte sämsta jag sett men inte bästa.
Hej,
Jag står inför mitt första klockköp och har riktat in mig på Cartier Tank Americaine Steel. Testade klockan på Cartiers butik i Stockholm och gillar hur den sitter.
Undrar nu dels om tips om att köpa direkt från butiken kontra begagnat, vilka för och nackdelar finns? Är även intresserad om det finns något förhandlingsutrymme i butik eller om det är listpris som gäller?
Även andra tips som ni kan dela med er av uppskattas.
Tack på förhand!
Simon
Du kan köpa den äldre varianten i guld för samma pris. Gör det istället är mitt tips.Hej,
Jag står inför mitt första klockköp och har riktat in mig på Cartier Tank Americaine Steel. Testade klockan på Cartiers butik i Stockholm och gillar hur den sitter.
Undrar nu dels om tips om att köpa direkt från butiken kontra begagnat, vilka för och nackdelar finns? Är även intresserad om det finns något förhandlingsutrymme i butik eller om det är listpris som gäller?
Även andra tips som ni kan dela med er av uppskattas.
Tack på förhand!
Simon
Fin, grattis och välkommen!Nu kan jag också posta i den här tråden, inte den klassiska looken med vit tavla och romerska siffror som jag också uppskattar utan en sobert grå, fastnade för att den mer blir som ett smycke/armband i detta utförande. Det är också väldigt mycket retrokänsla i denna modell, känner mig tillbakakastad till åttiotalet .
Grym, va sugen på den också om det är från @ZedNu kan jag också posta i den här tråden, inte den klassiska looken med vit tavla och romerska siffror som jag också uppskattar utan en sobert grå, fastnade för att den mer blir som ett smycke/armband i detta utförande. Det är också väldigt mycket retrokänsla i denna modell, känner mig tillbakakastad till åttiotalet .