• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Santos är fina klockor :)
9A01590D-697A-43F0-A893-1E9E824110A8.jpeg

Någon som kan förklara skillnaden mellan wssa0010 och wssa0029? Jag finner de identiska. Är det enbart ny ref för samma klocka?

Senast ändrad:
Dagens tank. Snart ett år gammal. Är nog den klocka som fått mest tid i en samling som snittat runt tio ur. En sak jag uppskattar extra mycket med den är att jag känner att den passar till så mycket. Det har nämnts tidigare, men många tror nog att den endast funkar till skjorta, men jag tycker det är helt fel. Här är en bild där den sitter på kortärmat. Bandet är blågrön alligator, tyvärr med viss stoppning men det får vara OK.
45802F84-7A0E-4F0A-9603-3CC18CE3A880.jpeg

Dagens tank. Snart ett år gammal. Är nog den klocka som fått mest tid i en samling som snittat runt tio ur. En sak jag uppskattar extra mycket med den är att jag känner att den passar till så mycket. Det har nämnts tidigare, men många tror nog att den endast funkar till skjorta, men jag tycker det är helt fel. Här är en bild där den sitter på kortärmat. Bandet är blågrön alligator, tyvärr med viss stoppning men det får vara OK.
Håller med! Tufft med Cartier till Casualkläder. Tycker min Santos passar bäst till jeansskjorta

Så vacker! jag börjar bli extremt sugen på LC eller solo.. är detta en mindre modell?

Magisk. Önskar den fanns i stål :C

Någon som vet hur man plockar loss länken på en santos med gamla armbandet? Det med sprintar alltså. Lite sugen på att köra det i ultraljudstvätten men lyckas inte få loss ändlänkarna från boetten. Går det ens?

Någon som vet hur man plockar loss länken på en santos med gamla armbandet? Det med sprintar alltså. Lite sugen på att köra det i ultraljudstvätten men lyckas inte få loss ändlänkarna från boetten. Går det ens?
Ändlänkarna sitter väl med ett vanligt stift? Annars så petar du upp sprinten (med ett litet verktyg) och skjuter länkbiten åt sidan samtidigt.

Ändlänkarna sitter väl med ett vanligt stift? Annars så petar du upp sprinten (med ett litet verktyg) och skjuter länkbiten åt sidan samtidigt.
Ja ser ut som vanliga stift men tycker inte de gav med sig när jag tryckte och sista länkbiten innan ändlänken sitter så nära boetten att den inte går att skjuta ut... men kanske är vanliga stift. Får testa igen.

Ja ser ut som vanliga stift men tycker inte de gav med sig när jag tryckte och sista länkbiten innan ändlänken sitter så nära boetten att den inte går att skjuta ut... men kanske är vanliga stift. Får testa igen.

Jag har faktiskt inte provat få loss ändbitarna så jag vet ej säkert, har bara antagit eftersom det ser så ut. Jag har bara lossat bitarna mot spännet med sprintar på det vis som jag försökte beskriva.

Jag har faktiskt inte provat få loss ändbitarna så jag vet ej säkert, har bara antagit eftersom det ser så ut. Jag har bara lossat bitarna mot spännet med sprintar på det vis som jag försökte beskriva.
Samma här. Har plockat loss det mesta av länken mot spännet men just ändlänken är lite av ett mysterium fortsatt. Återkommer när jag haft tid att testa lite mer.

Någon som vet hur man tar bort länken på en santos galbee?

Och som följd fråga någon som vet några passande band? Har i mitt googlande
förstått att det kan vara väldigt trångt att få dit ett läderband.

Ultraljudstvättade länken på min Santos häromdagen, riktigt nice känsla. Tycker att de blir smutsiga fort, speciellt vid övergången mellan länkbitarna. Såg även smuts ta sig ut från det lilla, lilla glapp om finns mellan länkbitarna, niiiiice...
0771637D-4378-4978-8E5C-55BE30E72A3B.jpeg

Ultraljudstvättade länken på min Santos häromdagen, riktigt nice känsla. Tycker att de blir smutsiga fort, speciellt vid övergången mellan länkbitarna. Såg även smuts ta sig ut från det lilla, lilla glapp om finns mellan länkbitarna, niiiiice...
0771637D-4378-4978-8E5C-55BE30E72A3B.jpeg
Får man fråga hur du fick loss länken från boetten?

Tillbaka
Topp