• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Thunell

Panerai
2-Faktor
Cartier Tank 1601b
A2B7D77E-01CF-4622-95A3-0BE2CBCBD85C.jpeg

Såg den på din insta också. Så otroligt fint!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Alltid tyckt att Tank LC varit för rund och feminin för min smak men jag tror att jag börja ändra mig.
Jag tror att det är just därför jag tycker om LC mer, just för att den inte är så hima rektangulär som t.ex. nuvarande Tank Solo. Med det sagt känner jag mig väldigt bekväm i att varken vara den "manligaste mannen"/"grabbigaste grabben" eller liknande superlativ.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ser fin ut! Bandet ser fräscht ut?

Ser mycket fint ut! Stort grattis - en häftig modell.
Tack!
6A8844B4-E485-4F5E-B2EE-ECA3AABA7885.jpeg

Jag är verkligen väldigt nöjd. Och som sagt kul när det är med cert, bok och viklås fast det inte står.

Jag har @Aurum att tacka för mkt, men inte minst för inspiration att testa knäppa ur jag förut aldrig hade övervägt. Några av dem har blivit de mest uppskattade (tex Recife som är en solklar keeper).

Bandet är mkt fint skick. Vet inte om det är mörkt blått eller svartm. Men jag personligen tycker sällan om såhär dresssiga band. Ett gammalt ostoppat grisband (eller ett sånt med ribbor) hade känt mer rätt för mig, så jag får försöka hitta. Det hade klätt ner den lite, och gjort dem lite råare. När jag tittar på klockan får jag dessa vibbar:
380204935.jpg

Men krokobandet och den blåa stenen i kronan gör den lite mindre rå.

Som sagt tycker jag skicket i övrigt tilltalar mig, lite små dings och repor men det tycker jag nästan är positivt då jag som sagt vill klä ner den snarare än upp.

Men siffrorna i bezeln måste fixas. Tänkte fråga Cartierbutiken om de kan fylla i. Annars vet jag inte riktigt hur man går tillväga... När de ändå fyller i känns det ju vettigt att köpa nya skruvar till bandinfästningen (jävla klåpare som inte slutar pilla när de ser att skruvarna börjar paja...)

All in all över förväntan!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack!
6A8844B4-E485-4F5E-B2EE-ECA3AABA7885.jpeg

Jag är verkligen väldigt nöjd. Och som sagt kul när det är med cert, bok och viklås fast det inte står.

Jag har @Aurum att tacka för mkt, men inte minst för inspiration att testa knäppa ur jag förut aldrig hade övervägt. Några av dem har blivit de mest uppskattade (tex Recife som är en solklar keeper).

Bandet är mkt fint skick. Vet inte om det är mörkt blått eller svartm. Men jag personligen tycker sällan om såhär dresssiga band. Ett gammalt ostoppat grisband (eller ett sånt med ribbor) hade känt mer rätt för mig, så jag får försöka hitta. Det hade klätt ner den lite, och gjort dem lite råare. När jag tittar på klockan får jag dessa vibbar:
380204935.jpg

Men krokobandet och den blåa stenen i kronan gör den lite mindre rå.

Som sagt tycker jag skicket i övrigt tilltalar mig, lite små dings och repor men det tycker jag nästan är positivt då jag som sagt vill klä ner den snarare än upp.

Men siffrorna i bezeln måste fixas. Tänkte fråga Cartierbutiken om de kan fylla i. Annars vet jag inte riktigt hur man går tillväga... När de ändå fyller i känns det ju vettigt att köpa nya skruvar till bandinfästningen (jävla klåpare som inte slutar pilla när de ser att skruvarna börjar paja...)

All in all över förväntan!
Jag är ju som du kanske förstått inte hemma med mitt bandval än så jag hoppas du löser det för mig nu! Skulle tro att bandet måste vara lite tjockare då boetten är såpass kraftig ändå.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag är ju som du kanske förstått inte hemma med mitt bandval än så jag hoppas du löser det för mig nu! Skulle tro att bandet måste vara lite tjockare då boetten är såpass kraftig ändå.
Ja måste nog vara lite tjockt.
Kanske man får låta ngn göra... Men svårt att hitta rätt läder. Tycker grisläder skiljer sig enormt åt
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja måste nog vara lite tjockt.
Kanske man får låta ngn göra... Men svårt att hitta rätt läder. Tycker grisläder skiljer sig enormt åt
Gris är väldigt vintage, get är kanske lite normalare och städat men ändå med fin struktur. Men här ska ju bandet vara vattentåligt? Så hade nog satsat på något inoljat läder.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Gris är väldigt vintage, get är kanske lite normalare och städat men ändå med fin struktur. Men här ska ju bandet vara vattentåligt? Så hade nog satsat på något inoljat läder.
Jag tänker att man kanske kan köpa ngt sånt här och sedan låta en duktig göra om.
Men kanske knäppt.
Screenshot_20201005_215654.jpg

Get har jag också tänkt på. Förstår hur du tänker med vattntåligt men måste nog erkänna att det inte är prio 1 för mig då den inte kommer badas med (tror jag) även om den såklart är gjord för ändamålet. Iaf kommer den vara torr 99% av tiden så viktigast att den känns rätt då :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tänker att man kanske kan köpa ngt sånt här och sedan låta en duktig göra om.
Men kanske knäppt.
Screenshot_20201005_215654.jpg

Get har jag också tänkt på. Förstår hur du tänker med vattntåligt men måste nog erkänna att det inte är prio 1 för mig då den inte kommer badas med (tror jag) även om den såklart är gjord för ändamålet. Iaf kommer den vara torr 99% av tiden så viktigast att den känns rätt då :)
Nja, till ditt viklås är det inte lönt att utgå från ett färdigt band. Blir aldrig 100% om det inte är väldigt långt och speciellt.
 

HM80

Cartier
Vart tar alla certs vägen egentligen? Känns som det går betydligt fler Cartiers utan cert (men originalbox ingår så klart) än övriga märkesklockor.

har också funderat över detta, men förmodligen är inte alla dessa boxar original som kom med just den klockan de är till salu med tyvärr. finns säkert att köpa tomma på ebay eller liknande ställen.
 
Senast ändrad:
Topp