Håller med helt!Tycker inte heller länken var jättekul. Rislänkarna tidigare i tråden är betydligt elegantare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med helt!Tycker inte heller länken var jättekul. Rislänkarna tidigare i tråden är betydligt elegantare.
Konstigt, du ser ju ut att ha ganska små handleder?Jag tog mig en tur in till Cartier i Stockholm och provade en Santos.
Då alla tycker att medium är det största man kan ha, så provade jag en sådan.
För att vara helt ärlig så var det gränsfall att den inte var för liten på mig. Det kändes inte ens som att man hade behövt korta länken (kanske en bit) då den satt rätt ok ”out of the box”.
Då frun var med så var det egentligen hon som var inne för provning och inte jag.
En medium satt ok på henne. Ingen direkt dressing look, utan mer ”sportig” då den inte kändes så liten på hennes handled.
Rätt ok ändå på mig, trots sin ”lilla” storlek.
Bilderna och skicket på klockan är som vanligt kanon. Vad har herrn för kran om man får fråga?Tror att här har jag en orörd ex av varianten med borstad glasring och grå tavla. Kronan har den vanliga blå stenen. Förmodligen var det endast rödtavlade ref som hade röd sten i kronan. Klockan är full set från 1985 och kommer på den tidiga länken utan skruvar. Bra som referens. Kommer posta fler och bättre bilder nästa vecka.
Galet fint med borstad ring på den tavlan, wow.Tror att här har jag en orörd ex av varianten med borstad glasring och grå tavla. Kronan har den vanliga blå stenen. Förmodligen var det endast rödtavlade ref som hade röd sten i kronan. Klockan är full set från 1985 och kommer på den tidiga länken utan skruvar. Bra som referens. Kommer posta fler och bättre bilder nästa vecka.
Nu vet jag inte vad du tidigare använt och är van vid, men mindre klockor kräver IMO sin inkörningsperiod. Min första känsla när jag gick från moderna sportstål från Rolex var att minde ur var som små armband på handleden. Tyckte mig sakna både tyngd och närvaro. Tog du någon bild på Santosen på armen? Skulle vara kul att se.Jag tog mig en tur in till Cartier i Stockholm och provade en Santos.
Då alla tycker att medium är det största man kan ha, så provade jag en sådan.
För att vara helt ärlig så var det gränsfall att den inte var för liten på mig. Det kändes inte ens som att man hade behövt korta länken (kanske en bit) då den satt rätt ok ”out of the box”.
Då frun var med så var det egentligen hon som var inne för provning och inte jag.
En medium satt ok på henne. Ingen direkt dressing look, utan mer ”sportig” då den inte kändes så liten på hennes handled.
Rätt ok ändå på mig, trots sin ”lilla” storlek.
Nu vet jag inte vad du tidigare använt och är van vid, men mindre klockor kräver IMO sin inkörningsperiod. Min första känsla när jag gick från moderna sportstål från Rolex var att minde ur var som små armband på handleden. Tyckte mig sakna både tyngd och närvaro. Tog du någon bild på Santosen på armen? Skulle vara kul att se.
Konstigt, du ser ju ut att ha ganska små handleder?
Säker på att du ska ha en Cartier Santos?
Övertygad om att en klassisk Santos på 29mm hade suttit perfekt på dig.Ja, det är inga skogshuggarhandleder jag har. Eventuellt är det formen på handleden som gör att medium ser liten ut.
Jag tror en large hade passat mig bättre.
Nu var det en klocka åt chefen i huset och inte mig som vi tittade på och på henne satt den vettigt.
Jag sitter inte med något som man kan mäta med, men handleden är nog något smalare än diametern på en snusdosa, bredare än halsen på en nylonsträngad gitarr och något bredare än en 500GB Samsung T5 hårddisk
Det som gör att de nya kan kännas små/mindre är ju för att de har korta bandhorn. En sjukdom av att folk ska ha så breda boetter idag och jag hatar verkligen resultatet som förstår harmonin de tidigare hade.Övertygad om att en klassisk Santos på 29mm hade suttit perfekt på dig.
Man kan ju inte annat än konstatera att du är bäst på att hitta fina Carree, tycker jag håller rätt bra koll men läge sedan jag hittade en så här vass rackare.Tror att här har jag en orörd ex av varianten med borstad glasring och grå tavla. Kronan har den vanliga blå stenen. Förmodligen var det endast rödtavlade ref som hade röd sten i kronan. Klockan är full set från 1985 och kommer på den tidiga länken utan skruvar. Bra som referens. Kommer posta fler och bättre bilder nästa vecka.
Måste vara ett historiskt inlägg, 5 bilder på handleder och inte en enda klocka.Ja, det är inga skogshuggarhandleder jag har. Eventuellt är det formen på handleden som gör att medium ser liten ut.
Jag tror en large hade passat mig bättre.
Nu var det en klocka åt chefen i huset och inte mig som vi tittade på och på henne satt den vettigt.
Jag sitter inte med något som man kan mäta med, men handleden är nog något smalare än diametern på en snusdosa, bredare än halsen på en nylonsträngad gitarr och något bredare än en 500GB Samsung T5 hårddisk
Klockan befinner sig en annan plats.Måste vara ett historiskt inlägg, 5 bilder på handleder och inte en enda klocka.
Jag är långt ifrån lika övertygadÖvertygad om att en klassisk Santos på 29mm hade suttit perfekt på dig.
Blir ju också märkligt om det jämförs med någon slags allmän referenspunkt (läs sportrolex). Min Reverso Classique är ju tex superliten medan min Panerai är superstor. Hade inte velat ha den ena mindre eller större trots det. Reverson ska ju vara liten, och Panerai stor.Jag är långt ifrån lika övertygad
Att testa är enda sättet att veta. Det är du som ska vara nöjd och spelar ju ingen roll vad andra tycker ser bra ut eller hur en modell "ska" bäras.Jag är långt ifrån lika övertygad
Bilderna och skicket på klockan är som vanligt kanon. Vad har herrn för kran om man får fråga?
Galet fint med borstad ring på den tavlan, wow.
Man kan ju inte annat än konstatera att du är bäst på att hitta fina Carree, tycker jag håller rätt bra koll men läge sedan jag hittade en så här vass rackare.
Att testa är enda sättet att veta. Det är du som ska vara nöjd och spelar ju ingen roll vad andra tycker ser bra ut eller hur en modell "ska" bäras.
Blir ju också märkligt om det jämförs med någon slags allmän referenspunkt (läs sportrolex). Min Reverso Classique är ju tex superliten medan min Panerai är superstor. Hade inte velat ha den ena mindre eller större trots det. Reverson ska ju vara liten, och Panerai stor.
En cartier santos ska ju inte sitta stort liksom.
Har du mätt din handled med måttband nån gång? En nylonsträngad gitarr har rätt bred hals så din handled är nog inte direkt trådsmal...Nu provade jag inte en Large. Men medium satt abolut inte stort. Den kändes nästan på gränsen till för liten. Dock inte för lite, bara på gränsen.
Har du mätt din handled med måttband nån gång? En nylonsträngad gitarr har rätt bred hals så din handled är nog inte direkt trådsmal...
Hyffsat grov handled mao. Själv har jag 17,5 cm ungefär och upplever därmed Santos i 29mm som liten men inte för liten. På dig inser jag att den nog ser rätt liten ut.Snöre och måttstock ger ca 19cm
Något ur Cartierfamiljen som fick lämna?Tack! Just denna bytte jag till mig från Frankrike.
Något ur Cartierfamiljen som fick lämna?