Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Puh, det här var en svår klocka att matcha med armband.
Vad tycker ni om denna?
Tycker tyvärr det är stolpe ut. Finns ju väldigt få moderna gummiband som är tillräckligt bra.Puh, det här var en svår klocka att matcha med armband.
Vad tycker ni om denna?
Jo, jag håller med. Jakten går vidare.då du frågar så får du svar. Jag tycker det var fult.
Håller med.Tycker tyvärr det är stolpe ut. Finns ju väldigt få moderna gummiband som är tillräckligt bra.
Funderade på det, hade förmodligen landat i ett lite kraftigare och tjockare ostoppat band. Gärna oljemättat om du tänkt blöta ner den då och då. Annars hade kanske ett canvas fungerat. Vet inte riktigt vad du är ute efter och hur spännet ser ut.Håller med.
Något förslag på vad som skulle passa istället?
Vill du specifikt ha någonting färggrant och lite utstickande så tänker nog jag att blått eller grönt läder känns som en bra kombination.Håller med.
Något förslag på vad som skulle passa istället?
Ett lite kraftigare grönt skulle bli fintJo, jag håller med. Jakten går vidare.
Jag skulle vilja dressa ner den lite.Funderade på det, hade förmodligen landat i ett lite kraftigare och tjockare ostoppat band. Gärna oljemättat om du tänkt blöta ner den då och då. Annars hade kanske ett canvas fungerat. Vet inte riktigt vad du är ute efter och hur spännet ser ut.
Inte direkt om du hittar ett med vanlig söm i kanterna. De smäckra Cartiermodellerna kom faktisk på sidenband förr i tiden, lite samma i utseende även om de är mycket tunnare. Då din är så pass sportig tror jag nog den klarar av mycket. Mocka hade säkert kunnat se helt ok ut. Det jag främst tänker på är ett slätt Hermesband fast lite tjockare. Sportigt men klassiskt.Jag skulle vilja dressa ner den lite.
jag har funderat på typ ett blått mockaband?
Canvas är också ett alternativ, men jag tror det kan skära sig med de klassiska linjerna.
Har du någon bild på Hermes-bandet du tänker på? Jag hittar bara band till Apple watch hos Hermès...Inte direkt om du hittar ett med vanlig söm i kanterna. De smäckra Cartiermodellerna kom faktisk på sidenband förr i tiden, lite samma i utseende även om de är mycket tunnare. Då din är så pass sportig tror jag nog den klarar av mycket. Mocka hade säkert kunnat se helt ok ut. Det jag främst tänker på är ett slätt Hermesband fast lite tjockare. Sportigt men klassiskt.
Tror det är typen jag tänker på faktiskt, enkelt men perfekt. Behöver såklart inte vara HermesHar du någon bild på Hermes-bandet du tänker på? Jag hittar bara band till Apple watch hos Hermès...
Vad sägs om Cartiers egna gummin, de till divern? Finns väl i svart och blått.Puh, det här var en svår klocka att matcha med armband.
Vad tycker ni om denna?
Jag tror faktiskt att ett gummi kan funka men hade isåfall kört på ett svart curved gummi som ligger mot boetten. Gärna med ett viklås också, om det finns att få tag på.Puh, det här var en svår klocka att matcha med armband.
Vad tycker ni om denna?
Blått gummi säger du... Intressant!Vad sägs om Cartiers egna gummin, de till divern? Finns väl i svart och blått.
Det finns även ett canvasliknande band till divern kom jag på.
Bor du i Stockholm så har du ju Cartierbutiken på SmålandsgatanBlått gummi säger du... Intressant!
Bild från watchcollectinglifestyle.com
Följdfråga till forumet; vilka Cartierhandlare brukar rekommenderas här på Klocksnack?
Helt klart bättre än det röda. Originalgummit såg lite kul ut, kanvasbandet är för stoppat för min smak.Nä, det här är nog det bästa alternativet till original-bandet som jag har hemma just nu.
Jag tycker det funkar, och stilpolisen har inte min adress, så...
Det blir en intressant crossoverNä, det här är nog det bästa alternativet till original-bandet som jag har hemma just nu.
Jag tycker det funkar, och stilpolisen har inte min adress, så...
Hej!
Håller på att skaffa mig en uppfattning om priserna för en dam Cartier Tank, vintage. Eller kanske senare vad man får för ca 10 -15 000kr.
Vad är er bedömning av dessa två som finns hos Bukowskis nu? Jag är själv inte så inläst på Cartier sedan tidigare så vet inte riktigt vad man ska kolla efter eller se upp med.
Must de Cartier, Tank Français, armbandsur, 26 x 35 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Den undre är faktiskt ett vintageur, kanske 70-tal?Har dålig koll på dessa. Stämmer dock att tavlan ser för dålig ut.Den övre är en herrklocka även om den säkert skulle funka som damur med. Jag var faktiskt förbi och tittade på just den igår på Buckowski och den är i ok skick. Det som bör noteras som inte är uppenbart på bilden är att glaset är betydligt repigare än vad bilderna visar, så pass att jag upplevde det störande.
Den undre är ett damur men tavlan ser ut att vara riktigt illa ommålad. Står också som "renoverad urtavla" i texten, så cred till buckan där.
Hade inte koll på att det var vintage, då har jag lärt mig något nytt! Skulle nog klassa det som alltför litet för att vara ett herrur ändå faktiskt, men det är ju möjligt att det såldes som herr/unisex på sin tid.Den undre är faktiskt ett vintageur, kanske 70-tal?Har dålig koll på dessa. Stämmer dock att tavlan ser för dålig ut.
Helt klart ett damur. Mer att den är liiite ursäktad för att vara ommålad iom att den är gammal. Stämplarna ser lite annorlunda ut och verket verkar vara ett sådant här:Hade inte koll på att det var vintage, då har jag lärt mig något nytt! Skulle nog klassa det som alltför litet för att vara ett herrur ändå faktiskt, men det är ju möjligt att det såldes som herr/unisex på sin tid.
Fejk eller?Fyyy Bukowskis!
Måste vara. Knappast silver och har aldrig sett formen förr.Fejk eller?
Bokstäverna på boetten, tänker framförallt ”PLAQUE” ser mysko ut. Har aldrig ägt någonting Must men det kan väl knappast vara något som skulle komma från Cartier själva?Måste vara. Knappast silver och har aldrig sett formen förr.
Garanterat fejk. Aldrig sett att de skriver ut QUARTZ stort på tavlan heller. Svagt av Bukowski.Måste vara. Knappast silver och har aldrig sett formen förr.