• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

1608299056516.png

Tack för er input @Aurum och @Chris75!

Jag bytte glas på min vintage Breitling toptime och det gick på stax över 1000kr. Är det något i den stilen som man kan räkna med för att byta på en Cartier också tror ni?

Vad är ett rättvist pris för min Tank Vermeil?

Använt men fint skick, cert daterat 1989, genomgången av AD för ca ett år sedan med byte av packningar, krona, batteri osv (enl. bild). Patinerat olackerat originalband som jag har tvättat och fettat in.

554DCE59-F277-4125-B55D-2548DB7B286E.jpeg
078EA44B-BE98-44CF-BBE3-D922A3C9F5A5.jpeg
5CC24A57-F2A0-4B11-845A-4E510A61F240.jpeg
8360CBEF-B651-45C2-963D-F31D3D179D55.jpeg

Tack för er input @Aurum och @Chris75!

Jag bytte glas på min vintage Breitling toptime och det gick på stax över 1000kr. Är det något i den stilen som man kan räkna med för att byta på en Cartier också tror ni?

Nu ska du inte jämföra Cartier med Breitling.
Ett glas för Tank LC kostade 3000 i samband med service. Du kan inte välja bort service och bara byta glaset :) Och det var för nästan 3 år sedan.

Känns som Must har börjat spåra på senaste, spretar rejält i pris. Med tanke på fullset och i den storleken, mellan 16-20 kanske? Var ju en som gick för 15 innan avgift nyligen i samma skick. Lite mer om den är manuell, men jag höftar nu. Det var inte längesen Must gick för 2500, nu hittar man ju knappt en under 6k.
Tack för svar!

Anledningen till att jag frågar är just den att jag tycker att det har spretat otroligt mkt det senaste. Har sett allt från 6-12k i utgångspris. 16-20 tror jag dock är i högsta laget, men jag uppskattar att du ger din syn på saken.

Tack för svar!

Anledningen till att jag frågar är just den att jag tycker att det har spretat otroligt mkt det senaste. Har sett allt från 6-12k i utgångspris. 16-20 tror jag dock är i högsta laget, men jag uppskattar att du ger din syn på saken.

Tror det som förvirrar en del är att storleken skiljer sig på Mustarna. Din är ju den "stora", medan många andra är 20x28. Den senare har börjat gå för runt 6k utan tillbehör. Tror verkligen inte det är omöjligt för dig att få 16-20, men på KS är väl 14-15 mer troligt.

• Like
Reactions: S.N
Tack för svar!

Inte bästa skick men ändå rätt bra för att vara guldbelagd:

Är verkligen den du länkar samma ref som Sir Napalot? Ser ut att vara den mindre modellen?

Den blir säkert fin efter en lättare puts. Ungefär däromkring som jag tänker mig att de bör ligga, men har som sagt upplevt ett ganska brett prisspann den senaste tiden.

En kollega till mig har letat efter en likadan som min under en längre tid. Nu hittade han en på auktion och ropade hem den för 8,5k inkl. avgifter. Den var utan tillbehör och satt på ett icke-original sunkläder.

Vi får se hur det utvecklar sig helt enkelt, men som det ser ut nu tkr jag fortfarande att prisbilden är rätt oklar.

Not bad för en 35 år gammal klocka. Superskarp boett och länk, ingen stretch. Några hairlines på glasringen och länken. Oxiderade visare och några fläckar på tavlan som förmodligen går att tvätta bort då tavlan verkar vara lackerad. Vet inte om jag tycker om denna variant lika mycket som jag trodde jag skulle.

_C220890.JPG
_C220892.JPG
_C220896.JPG

Not bad för en 35 år gammal klocka. Superskarp boett och länk, ingen stretch. Några hairlines på glasringen och länken. Oxiderade visare och några fläckar på tavlan som förmodligen går att tvätta bort då tavlan verkar vara lackerad. Vet inte om jag tycker om denna variant lika mycket som jag trodde jag skulle.

_C220890.JPG
_C220892.JPG
_C220896.JPG
Skarpt minst sagt. Din radar för att lokalisera skarpa Santos i mängder är fan i mig imponerande Mr.

_C220890.JPG
_C220892.JPG
_C220896.JPG
Håller nog med dig där, är nog den variant gillar minst.

_C220890.JPG
_C220892.JPG
_C220896.JPG
Väldigt fin! Cool tavla men förstår samtidigt om du saknar den vanliga tavlan som för Cartier är vad datumbubblan är för Rolex.

Det är väl inte superdyrt/jobbigt att slänga i en annan tavla om man vill? 2019 fick jag en offert på 4500kr från Nymans för en helt ny Santos-tavla inkl montering. Boetten och länken är ju helt perfekt.
Tack för tipset.
Dessa Carree är ”kodade” för en viss tavla: den vita med romerska siffror - polerad glasring, grå tavla - borstad glasring, röd tavla - borstad glasring och röd sten i kronan. Jag vill helst undvika en ihopplock, jag har ju en vanlig Carree med vit tavla redan.
Väldigt fin! Cool tavla men förstår samtidigt om du saknar den vanliga tavlan som för Cartier är vad datumbubblan är för Rolex.

Saknar och saknar :) Jag har en med vit tavla men blev lockad av den borstade glasringen. Dock verkar det som att jag måste ha siffror på tavlan.

Tillbaka
Topp