Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns ju original, men denna ser lite grov ut?
Okej bra info, vad får man ge för en service med nytt glas skulle du säga?Nu ska du inte jämföra Cartier med Breitling.
Ett glas för Tank LC kostade 3000 i samband med service. Du kan inte välja bort service och bara byta glaset Och det var för nästan 3 år sedan.
Ingen som kan komma med input?Vad är ett rättvist pris för min Tank Vermeil?
Använt men fint skick, cert daterat 1989, genomgången av AD för ca ett år sedan med byte av packningar, krona, batteri osv (enl. bild). Patinerat olackerat originalband som jag har tvättat och fettat in.
Ingen som kan komma med input?
Tack för svar!Känns som Must har börjat spåra på senaste, spretar rejält i pris. Med tanke på fullset och i den storleken, mellan 16-20 kanske? Var ju en som gick för 15 innan avgift nyligen i samma skick. Lite mer om den är manuell, men jag höftar nu. Det var inte längesen Must gick för 2500, nu hittar man ju knappt en under 6k.
Tack för svar!
Anledningen till att jag frågar är just den att jag tycker att det har spretat otroligt mkt det senaste. Har sett allt från 6-12k i utgångspris. 16-20 tror jag dock är i högsta laget, men jag uppskattar att du ger din syn på saken.
Inte bästa skick men ändå rätt bra för att vara guldbelagd:Tack för svar!
Anledningen till att jag frågar är just den att jag tycker att det har spretat otroligt mkt det senaste. Har sett allt från 6-12k i utgångspris. 16-20 tror jag dock är i högsta laget, men jag uppskattar att du ger din syn på saken.
Inte bästa skick men ändå rätt bra för att vara guldbelagd:
Bilder för 1553992. ARMBANDSUR, Must de Cartier, Vermeil, tank, förgyllt silver, quartz. - Auctionet
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.auctionet.com
Det tycker jag, har dock inte lagt någon energi på dessa. Finns ju även en som är lite större. Men detta verkar vara herrmodellen på 23 mm.ARMBANDSUR, förgyllt silver, Cartier.
Med ask och dokumentation. Bredd exklusive krona 23 mm.auctionet.com
Är verkligen den du länkar samma ref som Sir Napalot? Ser ut att vara den mindre modellen?
Älskar tavlan Bättre julklocka får man leta efter.
Den blir säkert fin efter en lättare puts. Ungefär däromkring som jag tänker mig att de bör ligga, men har som sagt upplevt ett ganska brett prisspann den senaste tiden.Inte bästa skick men ändå rätt bra för att vara guldbelagd:
Bilder för 1553992. ARMBANDSUR, Must de Cartier, Vermeil, tank, förgyllt silver, quartz. - Auctionet
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.auctionet.com
Ni länkar båda samma modell som min, dvs 23x30 mm. Den sista såg fin ut!ARMBANDSUR, förgyllt silver, Cartier.
Med ask och dokumentation. Bredd exklusive krona 23 mm.auctionet.com
Är verkligen den du länkar samma ref som Sir Napalot? Ser ut att vara den mindre modellen?
Skarpt minst sagt. Din radar för att lokalisera skarpa Santos i mängder är fan i mig imponerande Mr.Not bad för en 35 år gammal klocka. Superskarp boett och länk, ingen stretch. Några hairlines på glasringen och länken. Oxiderade visare och några fläckar på tavlan som förmodligen går att tvätta bort då tavlan verkar vara lackerad. Vet inte om jag tycker om denna variant lika mycket som jag trodde jag skulle.
Håller nog med dig där, är nog den variant gillar minst.Not bad för en 35 år gammal klocka. Superskarp boett och länk, ingen stretch. Några hairlines på glasringen och länken. Oxiderade visare och några fläckar på tavlan som förmodligen går att tvätta bort då tavlan verkar vara lackerad. Vet inte om jag tycker om denna variant lika mycket som jag trodde jag skulle.
Håller nog med dig där, är nog den variant gillar minst.
Dock älskar jag den borstade glasringen. Tycker det är snyggare så.
Väldigt fin! Cool tavla men förstår samtidigt om du saknar den vanliga tavlan som för Cartier är vad datumbubblan är för Rolex.Not bad för en 35 år gammal klocka. Superskarp boett och länk, ingen stretch. Några hairlines på glasringen och länken. Oxiderade visare och några fläckar på tavlan som förmodligen går att tvätta bort då tavlan verkar vara lackerad. Vet inte om jag tycker om denna variant lika mycket som jag trodde jag skulle.
Tack för tipset.Det är väl inte superdyrt/jobbigt att slänga i en annan tavla om man vill? 2019 fick jag en offert på 4500kr från Nymans för en helt ny Santos-tavla inkl montering. Boetten och länken är ju helt perfekt.
Väldigt fin! Cool tavla men förstår samtidigt om du saknar den vanliga tavlan som för Cartier är vad datumbubblan är för Rolex.