• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Cartier har en hel del egna band. Kolla in deras butik i Stockholm, de kan nog hjälpa dig.
Vet att Kaplans också får in Cartier-band ibland, men det är väldigt begränsat.
Jag tycker ABP har schysst verktyg på sin site där man kan skräddarsy sitt band: https://www.abpconcept.paris/
Blev nästan lite för mycket val att göra men kul att testa sig fram lite. Sparar ner den länken, tack!
 
mm på denna? Från Rubatos instagram
EAC3DDAC-6E00-4497-8884-0DF538A859C8.jpeg
 
Har du kvar din? Hur känns den på armen? Har spanat på den själv men är lite tveksam även om jag gillar mindre ur, känns som den här kan bli för liten.
Näe såldes för rätt längense, upplevde den då som lite för liten jämfört med en vanlig Santos Carree. Finns bilder här i tråden någonstans.
Möjligtvis att jag skulle känna lite annorlunda för den idag då jag vant mig vid min Santos Vendome och min förra Tank LC
 
Var in till Kaplans och provade denna som klubbas imorgon.
IMG_20190802_130924.jpg

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3608/vara/1563210
Fick dock ingen wow-känsla och den är redan uppe på mitt tänkta max (15 inkl prov). Här min Carree som storleksjämförelse
IMG_20190802_132509.jpg

Hur känns den på armen? Har spanat på den själv men är lite tveksam även om jag gillar mindre ur, känns som den här kan bli för liten.
Jag provade en hos Kaplans förut, tyckte den kändes lite mindre än min Carrée. Handleder på 15,5cm ish.
 
Fick tips om denna, dock inte så förvånande att Hodinkee ligger högt i pris. Däremot rätt ovanliga så kul att se en dyka upp där. Man kan ju förvånas över länkens passning mot boetten. Min är inte heller perfekt men bättre än denna. Man kan ju undra om de kortat länken från det hållet, känns lite udda.
2353-Cartier-A.jpg

 
Fick tips om denna, dock inte så förvånande att Hodinkee ligger högt i pris. Däremot rätt ovanliga så kul att se en dyka upp där. Man kan ju förvånas över länkens passning mot boetten. Min är inte heller perfekt men bättre än denna. Man kan ju undra om de kortat länken från det hållet, känns lite udda.
2353-Cartier-A.jpg

Är det här samma modell på 26x34 eller är det den mindre?
 
Är det här samma modell på 26x34 eller är det den mindre?
Det är samma modell vad jag kan se. Den på chrono är inte billig men rimligare. Spretar väldigt prismässigt just nu, marknaden verkar superhet. Dock alltid osäkert vad som kommer bli dyrt men är man sugen på lite ovanligare Cartier tycker jag helt klart man ska passa på att köpa innan det är för sent.
 
Det är samma modell vad jag kan se. Den på chrono är inte billig men rimligare. Spretar väldigt prismässigt just nu, marknaden verkar superhet. Dock alltid osäkert vad som kommer bli dyrt men är man sugen på lite ovanligare Cartier tycker jag helt klart man ska passa på att köpa innan det är för sent.
Finns möjligen utrymme för att förhandla ned priset en bit. Klockan har varit ute sedan åtminstone i början av oktober (dock kanske osåld pga att säljaren namngett den till turtle mini så folk missar den). Var tidigare i kontakt med säljaren som uppgav att armbandet är 6cm+10cm långt. Jag skulle utan tvekan själv köpt om jag inte varit lite för köpgalen förra året så försöker lugna mig lite. Får väl dock se hur det går hehe...
 
Finns möjligen utrymme för att förhandla ned priset en bit. Klockan har varit ute sedan åtminstone i början av oktober (dock kanske osåld pga att säljaren namngett den till turtle mini så folk missar den). Var tidigare i kontakt med säljaren som uppgav att armbandet är 6cm+10cm långt. Jag skulle utan tvekan själv köpt om jag inte varit lite för köpgalen förra året så försöker lugna mig lite. Får väl dock se hur det går hehe...
Ja, detta är ju ingen omtalad modell direkt. MEN om någon skulle skriva upp den går det snabbt då det inte finns många. Detta är ju den tunnaste varianten, väldigt tunn boett med f piguet 21 och glaset är kupat och matchar boettens profil perfekt. Kan tilläggas att denna är väldigt liten. Det som är en stor del av charmen, men kan vara värt att varna för. Köpte min för ca 50'.
 
Ja, detta är ju ingen omtalad modell direkt. MEN om någon skulle skriva upp den går det snabbt då det inte finns många. Detta är ju den tunnaste varianten, väldigt tunn boett med f piguet 21 och glaset är kupat och matchar boettens profil perfekt. Kan tilläggas att denna är väldigt liten. Det som är en stor del av charmen, men kan vara värt att varna för. Köpte min för ca 50'.
Ja jag är ändå förvånad att den legat osåld så pass länge. Folk generellt är ju duktiga på att söka brett och dammsuga då det är allmänt känt att klockor kategoriseras fel, ex som damur osv av säljare.

Hur upplever du storleken jämfört med en Normale/Tank LC? (Förstår att det såklart lite annorlunda då du har länken kontra ett läder, men i övrigt).
 
Ja jag är ändå förvånad att den legat osåld så pass länge. Folk generellt är ju duktiga på att söka brett och dammsuga då det är allmänt känt att klockor kategoriseras fel, ex som damur osv av säljare.

Hur upplever du storleken jämfört med en Normale/Tank LC? (Förstår att det såklart lite annorlunda då du har länken kontra ett läder, men i övrigt).
Den upplevs som mindre än Tank LC. Tex bara 15 mm mellan bandhornen. Har iofs LC på skinn och denna på länk men tror länk gör att den bärs lite större än om den suttit på skinn. Blir lite som ett smäckert armband med en klockbula. Ett av de absolut vackraste uren.
 
Tillbaka
Topp