• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Justerade den krångliga länken hos Cartier Stockholm idag. Wow vilken servicenivå de har! Rekommenderas varmt!
BA6E7641-08B6-4104-91C9-C194326B5D0C.jpeg
 
Vilken Santos passar egentligen en normal manshandled bäst, 29, 32, 35 eller 38 mm?
Tycker att en Santos hellre ska vara åt det mindre hållet än för stor. Samtidigt upplever jag att andra klockor i diameter 29-34 mm (tex datejust) är damklockor. Några tankar om detta ute på forumet?
 
Vilken Santos passar egentligen en normal manshandled bäst, 29, 32, 35 eller 38 mm?
Tyckeratt en Santos hellre ska vara åt det mindre hållet än för stor. Samtidigt upplever jag att andra klockor i diameter 29-34 mm (tex datejust) är damklockor. Några tankar om detta ute på forumet?
 
Vilken Santos passar egentligen en normal manshandled bäst, 29, 32, 35 eller 38 mm?
Tyckeratt en Santos hellre ska vara åt det mindre hållet än för stor. Samtidigt upplever jag att andra klockor i diameter 29-34 mm (tex datejust) är damklockor. Några tankar om detta ute på forumet?
Skulle säga 29 mm är rätt likt en 34 mm oysterboett, bärs något mindre men mest annorlunda.
 
Vilken Santos passar egentligen en normal manshandled bäst, 29, 32, 35 eller 38 mm?
Tycker att en Santos hellre ska vara åt det mindre hållet än för stor. Samtidigt upplever jag att andra klockor i diameter 29-34 mm (tex datejust) är damklockor. Några tankar om detta ute på forumet?
29 mm är alltid rätt. Kan kännas litet när man är ovan, men är en vanesak.
 
Hej. Var ska man ta en Cartier för service? Rob Engström, Nymans eller något annat ställe? Min Santos tappar håller tiden inte alls bra, det tappar 30-60 min per dag. :(
 
Hej. Var ska man ta en Cartier för service? Rob Engström, Nymans eller något annat ställe? Min Santos tappar håller tiden inte alls bra, det tappar 30-60 min per dag. :(
Mitt råd är Cartiers egna butik på Smålandsgatan om du bor i Stockholm.

Jag servade en Cartier hos Rob och det tog väldigt lång tid, vilket det inte skulle gjort hos Cartiers egna butik enligt dem själva.
 
7BC4EF7A-7419-4BE4-A7BE-1ADF8DEB86FE.jpeg

Tourtue 26 mm, benämnd damur men det är väl herrstorleken? Ser inte bandhornen lite väl smala ut?
Vi kom väl fram till att detta faktiskt inte är en Tortue? Den har iaf eta-verk så den är inte lika smäcker som den med f piguet 21.
 
Tillbaka
Topp