• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Man skojar inte bort den där lite perverst vulgära känslan man får av att bära dem.

Nej, det gör man inte! Det är överkurs men samtidigt inte! Vill också ha en sådan ring att fullborda looken :cigar:

panthere.jpg

Aha, tack! Då är jag med😊 Suget växer efter en tank altså....
Dom är fina! Kan tycka dessa pläterade utan "must de" på tavlan och manuella urverket ger mycket klockhistoria för pengen! Dock rätt svåra att hitta i gott skick... Har du inget emot "Must de" på tavlan så skulle jag tipsa om en Vermeil i Large. Det är samma mått som denna, är lite lättare att hitta och går nog för runt samma peng. :)

Bjussar på en till inspirationsbild ;)
IMG_20210311_100931.jpg

Dom är fina! Kan tycka dessa pläterade utan "must de" på tavlan och manuella urverket ger mycket klockhistoria för pengen! Dock rätt svåra att hitta i gott skick... Har du inget emot "Must de" på tavlan så skulle jag tipsa om en Vermeil i Large. Det är samma mått som denna, är lite lättare att hitta och går nog för runt samma peng. :)

Bjussar på en till inspirationsbild ;)
IMG_20210311_100931.jpg
Kan absolut tänka mig ”Must de” på tavlan. Får göra lite research och se när det blir att slå till 😊 Är det silver under pläteringen på denna precis som på Mustarna?

Måste bara dubbelkolla här; visst är det väl så att Cartier Santos Galbée XL (den med datumfönstret mellan 4 o 5) har 3 ATM water resistance?
(anledningen att jag vill dubbelkolla är för att jag nu sett så j-vla många sådana på C24 där handlarna skriver 10 ATM)

Kostar 112' för mig.

Om man räknar lite baklänges verkar LC med riktigt verk, Calibre 430 MC, kosta drygt 200'.

Surfade runt och hade ingen aning om att de typ sålde den gamla Pashan fortfarande? Ingen evighetskalender vad jag förstår utan bara fullkalender. 400' ...

2076671.png.scale.314.high.pasha-de-cartier-watch-yellow-gold.png

Ja titta, kostar 112 för mig med nu. Undrar om jag inte satt på jobbdatorn förut och den går via Tyskland. Men det står ju i kr, borde den vara billigare i Tyskland?

Jag har alltid hört att pasha var till prinsen och att Genta hade designat den. Har inte slagit mig förut att det är ju 50 års skillnad mellan dom.
Fick du någon klarhet i detta? Kan det vara så att den gamla klockan prinsen fick aldrig hette Pasha utan Genta tog det namnet från "inspirationen"? Men det kanske var detta ni sa och jag bara repeterar.

Måste bara dubbelkolla här; visst är det väl så att Cartier Santos Galbée XL (den med datumfönstret mellan 4 o 5) har 3 ATM water resistance?
(anledningen att jag vill dubbelkolla är för att jag nu sett så j-vla många sådana på C24 där handlarna skriver 10 ATM)
Ingen? (bump :eek: )

Senast ändrad:
Mysig - men är ju lite liten kanske hehe.. Men det stackars bandet...

"20mm width excluding winding crown
29mm length including lugs
6mm depth to centre of crystal
12mm lug gauge/strap width"

cartier-santos-ladys-gold-vintage-wristwatch-circa-1975-wwcpg-v01.jpeg
cartier-santos-ladys-gold-vintage-wristwatch-circa-1975-wwcpg-v02.jpeg

Mycket fin! Det är nästan alltid en fördel om klockan köptes och användes som damur. Nästa lika bra som att köpa av en klocknörd.

Tillbaka
Topp