Det står att den är pläterad. Trodde det bara är ”Must de” modellerna som är pläterade.Runt 15'-19' beroende på skicket.
Hittade denna för 15':
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det står att den är pläterad. Trodde det bara är ”Must de” modellerna som är pläterade.Runt 15'-19' beroende på skicket.
Hittade denna för 15':
Detta är de pre-Must pläterade klockorna vars succé ledde till att Cartier startade Must-serien.Det står att den är pläterad. Trodde det bara är ”Must de” modellerna som är pläterade.
Aha, tack! Då är jag medDetta är de pre-Must pläterade klockorna vars succé ledde till att Cartier startade Must-serien.
Man skojar inte bort den där lite perverst vulgära känslan man får av att bära dem.
Dom är fina! Kan tycka dessa pläterade utan "must de" på tavlan och manuella urverket ger mycket klockhistoria för pengen! Dock rätt svåra att hitta i gott skick... Har du inget emot "Must de" på tavlan så skulle jag tipsa om en Vermeil i Large. Det är samma mått som denna, är lite lättare att hitta och går nog för runt samma peng.Aha, tack! Då är jag medSuget växer efter en tank altså....
Kan absolut tänka mig ”Must de” på tavlan. Får göra lite research och se när det blir att slå tillDom är fina! Kan tycka dessa pläterade utan "must de" på tavlan och manuella urverket ger mycket klockhistoria för pengen! Dock rätt svåra att hitta i gott skick... Har du inget emot "Must de" på tavlan så skulle jag tipsa om en Vermeil i Large. Det är samma mått som denna, är lite lättare att hitta och går nog för runt samma peng.
Bjussar på en till inspirationsbild
![]()
Mässing på dessaKan absolut tänka mig ”Must de” på tavlan. Får göra lite research och se när det blir att slå tillÄr det silver under pläteringen på denna precis som på Mustarna?
Är det oxå möjliga att plätera om såsom boetterna i silver?Mässing på dessa![]()
Det går lika bra att plätera om mässing som silver. Kostnaden för plätering är den samma. Mässing är ett billigare och mjukare material bara.Är det oxå möjliga att plätera om såsom boetterna i silver?
Nä och hidden cartier loggan var inget som fanns då dessa modeller tillverkades.Haha vad är detta egentligen? Typsnittet ser inte helt 100 ut.
![]()
![]()
Ja titta, kostar 112 för mig med nu. Undrar om jag inte satt på jobbdatorn förut och den går via Tyskland. Men det står ju i kr, borde den vara billigare i Tyskland?Kostar 112' för mig.
Om man räknar lite baklänges verkar LC med riktigt verk, Calibre 430 MC, kosta drygt 200'.
Surfade runt och hade ingen aning om att de typ sålde den gamla Pashan fortfarande? Ingen evighetskalender vad jag förstår utan bara fullkalender. 400' ...
![]()
Jag har alltid hört att pasha var till prinsen och att Genta hade designat den. Har inte slagit mig förut att det är ju 50 års skillnad mellan dom.Ja, tänker samma.
Hoppsan. 4,350€ för en pläterad Tank.
![]()
CARTIER Tank Pre-Must "Paris Dial" - Watchfid
www.watchfid.com
![]()
Måste haft otur vid prissättningen.Hoppsan. 4,350€ för en pläterad Tank.
![]()
CARTIER Tank Pre-Must "Paris Dial" - Watchfid
www.watchfid.com
![]()
Vanlig manuell ETA-Tank kostar ju bara i runda slängar 70'...Måste haft otur vid prissättningen.
Neeeh? Senast jag kollade låg någon ute för 40' och det var inte många dagar sedan.Vanlig manuell ETA-Tank kostar ju bara i runda slängar 70'...
Hos denna handlare dvsNeeeh? Senast jag kollade låg någon ute för 40' och det var inte många dagar sedan.
Skönt, tänkte det blivit kaos där med. Ögonblicksbilden på chrono24 är ju sjuk annars.Hos denna handlare dvs
Synd att man inte kan köra en omröstning i en post med vad väger tyngre, en platina boett eller ett helguldsutförande?
![]()
Tycker guldet på rislänk är snäppet vassare. I min värld smäller det nog till och med högre än en Carree i helguld, vilket inte säger lite!Synd att man inte kan köra en omröstning i en post med vad väger tyngre, en platina boett eller ett helguldsutförande?
![]()
Ingetdera, det är guillochetavlan som drar blickarna!Synd att man inte kan köra en omröstning i en post med vad väger tyngre, en platina boett eller ett helguldsutförande?
![]()
Ingen? (bumpMåste bara dubbelkolla här; visst är det väl så att Cartier Santos Galbée XL (den med datumfönstret mellan 4 o 5) har 3 ATM water resistance?
(anledningen att jag vill dubbelkolla är för att jag nu sett så j-vla många sådana på C24 där handlarna skriver 10 ATM)
Bortsett från länken så väljer jag gult guld före platina. Har man redan något liknande i gult guld är det dock en annan sak.Synd att man inte kan köra en omröstning i en post med vad väger tyngre, en platina boett eller ett helguldsutförande?
![]()
Mysig - men är ju lite liten kanske hehe.. Men det stackars bandet...
![]()
Cartier Paris Santos circa 1975 | 18ct gold lady's manual wristwatch - Black Bough | Ludlow
Cased in 18ct yellow gold, this smart and stylish Cartier Santos watch has a satin finished body with polished chamfers to the upper edges.www.blackbough.co.uk
"20mm width excluding winding crown
29mm length including lugs
6mm depth to centre of crystal
12mm lug gauge/strap width"
![]()
![]()