• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tack för input! Logiskt det du säger. Givet att klockan används relativt frekvent, hur ofta pratar vi om att rengöra för att vara på den säkra sidan? Någon gång i veckan?
Någon gång per år. Du ser ju rätt snabbt om det samlas smuts där. Är ju fett plus fina sandpartiklar som är farliga i kombination.

Är annars en väldigt förlåtande guldlänk om man ser till slitage och repor.

Någon gång per år. Du ser ju rätt snabbt om det samlas smuts där. Är ju fett plus fina sandpartiklar som är farliga i kombination.

Är annars en väldigt förlåtande guldlänk om man ser till slitage och repor.
Tack! Antar att en tandborste, varmvatten och diskmedel borde fungera hyfsat bra också?

Här är ett klipp för den som är snabb!
6A5D3064-B525-408A-A71A-4DB317820079.png

Någon som vet om man kan kliva in från gatan på Cartier butiken med sin Cartier klocka och få ett äkthetsintyg och/eller en värdering av den? Eller behöver man boka tid? Eller gör de inte ens sådant över huvud taget där?

Någon som vet om man kan kliva in från gatan på Cartier butiken med sin Cartier klocka och få ett äkthetsintyg och/eller en värdering av den? Eller behöver man boka tid? Eller gör de inte ens sådant över huvud taget där?
Ring butiken på Smålandsgatan. De kan definitivt svara på din fråga :)

Fick samtal idag från Jarl Sandins kring kostnadsförslag på reparationen av min LC från1975.

Från Cartier säger de att för att utföra en komplett service måste de byta min "Paris" tavla. De kan inte utföra något som helst tydligen utan att byta tavlan då den börjat krakellera.

Är detta praxis? Jag bad endast om en ny skruv för mig boett samt en genomgång av urverket och de säger de måste byta ut tavlan? Är detta ett måste? Har ens Cartier kvar "Paris" märkta tavlor eller slänger de på Swiss made tavlorna även på de äldre modellerna? Vill ju inte direkt min vintage LC ska sjunka 10 papp i värde... Och betala för det dessutom via en service .

Fick samtal idag från Jarl Sandins kring kostnadsförslag på reparationen av min LC från1975.

Från Cartier säger de att för att utföra en komplett service måste de byta min "Paris" tavla. De kan inte utföra något som helst tydligen utan att byta tavlan då den börjat krakellera.

Är detta praxis? Jag bad endast om en ny skruv för mig boett samt en genomgång av urverket och de säger de måste byta ut tavlan? Är detta ett måste? Har ens Cartier kvar "Paris" märkta tavlor eller slänger de på Swiss made tavlorna även på de äldre modellerna? Vill ju inte direkt min vintage LC ska sjunka 10 papp i värde... Och betala för det dessutom via en service .

Tror tyvärr att det är praxis. Be att få klockan skickat till Cartier Heritage Department - där sysslar de med restaurering av vintage Cartier. Dock kan det kosta mer.

Tror tyvärr att det är praxis. Be att få klockan skickat till Cartier Heritage Department - där sysslar de med restaurering av vintage Cartier. Dock kan det kosta mer.
Vet du en nått så nära procentsatts på hur mycket mer? Service centret som den skickades till nu är RCS Munich, någon erfarenhet från dem?

Halva marknadspriset tänker jag spontant iaf. Då bör man inte varit så sugen, men man skall inte gråta över spilld mjölk.
Man kan ju också bara ha för låg budget trots sug. Händer mig rätt ofta även om jag nog hade lånat av sparkontot för en dumont till halva värdet. Missade denna helt men kul att se att fynd fortfarande finns :)

Tillbaka
Topp