• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Cartier säljer dessa. Denna är den aktuella. 31200kr

3B26F054-763A-41BE-AFAF-7EB6D74045A8.jpeg
3E2380B7-2BB1-460E-A3E7-EA7648028BFB.jpeg
Hehe, shit pommes frites! Den var snygg som fan men 30kkr!!

Foppatofflor och lyxcartier i tvåton! Blir sugen på att planslipa den glasringen...

Vet att detta har diskuterats tidigare men hur är det egentligen, min Santos har den grå tavlan (är såld-84), ska den då ha en borstad ring eller polerad? Tycker att klockan ser relativt opolerad ut förutom den blanka ringen. Tycker att en borstad skulle vara snyggare på min men vill inte ändra på utseende om det är fel.

20210521_205643.jpg

Mer passande combo får man nog leta länge efter ;) . Har funderat lite på att få den polerad men vet inte riktigt vart man bör vända sig. Är Cartier i Stockholm att rekommendera ?
Tyvärr ingen aning vem som skulle vilja ta sig an det. Hade det varit min klocka hade jag gjort det själv.
Vet att detta har diskuterats tidigare men hur är det egentligen, min Santos har den grå tavlan (är såld-84), ska den då ha en borstad ring eller polerad? Tycker att klockan ser relativt opolerad ut förutom den blanka ringen. Tycker att en borstad skulle vara snyggare på min men vill inte ändra på utseende om det är fel.

20210521_205643.jpg
Vet inte om det finns en brytpunkt, men vi vet att det kom Carree med borstad ring till de exotisk tavlorna. Vissa bytte säkert till sedda tavlor hos AD, och skulle inte förvåna mig om det även kom banka ringar från fabrik till de exotiska tavlorna. Själv hade jag dock borstat för jag gillar hur det ser ut. Iaf testat.

20210521_205643.jpg

Inte mycket att tillägga efter @Aurum har svarat men jag har inte sett en enda sådan i orört skick med en polerad glasring. Däremot har jag sett många och ägt en opolerad med borstad sådan.

Tankar? Har kollat efter americaine på guldlänk ett tag, men tycker det är svårt att veta vad man ska titta efter. Nu tänker jag inte köpa just den klockan, utan frågar mer för att få en bild av vad mer "kunniga" tittar på. Har kollat på guldlänk även om jag i huvudsak tänker bära (och slita på) band, men det är väl en annan fråga.

Accepterar såklart "normalt" slitage (dock inte utsliten länk), särskilt med tanke på att jag i huvudsak kollar på äldre klockor, men även om jag inte är en "riktig" klocknörd så vill jag såklart att allt stämmer.

Tankar? Har kollat efter americaine på guldlänk ett tag, men tycker det är svårt att veta vad man ska titta efter. Nu tänker jag inte köpa just den klockan, utan frågar mer för att få en bild av vad mer "kunniga" tittar på. Har kollat på guldlänk även om jag i huvudsak tänker bära (och slita på) band, men det är väl en annan fråga.

Accepterar såklart "normalt" slitage (dock inte utsliten länk), särskilt med tanke på att jag i huvudsak kollar på äldre klockor, men även om jag inte är en "riktig" klocknörd så vill jag såklart att allt stämmer.
Är det samma storlek på den där som en 1720? Eller är denna mindre?

Tillbaka
Topp