Hehe, shit pommes frites! Den var snygg som fan men 30kkr!!Cartier säljer dessa. Denna är den aktuella. 31200kr
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe, shit pommes frites! Den var snygg som fan men 30kkr!!Cartier säljer dessa. Denna är den aktuella. 31200kr
![]()
![]()
Hehe, shit pommes frites! Den var snygg som fan men 30kkr!!
Vilket ref är det där? Fin!![]()
Cartier är bra!
Tack! Santos Carree 2960 eller 2961 tror jag? Inget vidare insatt i cartierreferenserna så någon mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel.Vilket ref är det där? Fin!
Tror 2960 är helt i stål och 2961 är i tvåton?Tack! Santos Carree 2960 eller 2961 tror jag? Inget vidare insatt i cartierreferenserna så någon mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel.
Foppatofflor och lyxcartier i tvåton! Blir sugen på att planslipa den glasringen...Blev santos idag![]()
Mer passande combo får man nog leta länge efterFoppatofflor och lyxcartier i tvåton! Blir sugen på att planslipa den glasringen...
Foppatofflor och lyxcartier i tvåton! Blir sugen på att planslipa den glasringen...
Tyvärr ingen aning vem som skulle vilja ta sig an det. Hade det varit min klocka hade jag gjort det själv.Mer passande combo får man nog leta länge efter. Har funderat lite på att få den polerad men vet inte riktigt vart man bör vända sig. Är Cartier i Stockholm att rekommendera ?
Vet inte om det finns en brytpunkt, men vi vet att det kom Carree med borstad ring till de exotisk tavlorna. Vissa bytte säkert till sedda tavlor hos AD, och skulle inte förvåna mig om det även kom banka ringar från fabrik till de exotiska tavlorna. Själv hade jag dock borstat för jag gillar hur det ser ut. Iaf testat.Vet att detta har diskuterats tidigare men hur är det egentligen, min Santos har den grå tavlan (är såld-84), ska den då ha en borstad ring eller polerad? Tycker att klockan ser relativt opolerad ut förutom den blanka ringen. Tycker att en borstad skulle vara snyggare på min men vill inte ändra på utseende om det är fel.
![]()
Okej, tack ändåTack! Santos Carree 2960 eller 2961 tror jag? Inget vidare insatt i cartierreferenserna så någon mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel.
Vet att detta har diskuterats tidigare men hur är det egentligen, min Santos har den grå tavlan (är såld-84), ska den då ha en borstad ring eller polerad? Tycker att klockan ser relativt opolerad ut förutom den blanka ringen. Tycker att en borstad skulle vara snyggare på min men vill inte ändra på utseende om det är fel.
![]()
Helt enig. Gissar på att denna har en betydligt högre prislapp dessutom?Tank LC mechanical. Storlek L. Inte dumt alls men vintage är klart kaxigare.
![]()
![]()
![]()
Är det samma storlek på den där som en 1720? Eller är denna mindre?![]()
Tankar? Har kollat efter americaine på guldlänk ett tag, men tycker det är svårt att veta vad man ska titta efter. Nu tänker jag inte köpa just den klockan, utan frågar mer för att få en bild av vad mer "kunniga" tittar på. Har kollat på guldlänk även om jag i huvudsak tänker bära (och slita på) band, men det är väl en annan fråga.
Accepterar såklart "normalt" slitage (dock inte utsliten länk), särskilt med tanke på att jag i huvudsak kollar på äldre klockor, men även om jag inte är en "riktig" klocknörd så vill jag såklart att allt stämmer.
Ganska mycket mindre. 1720 är 22mm i bredd och 41mm i längd. Tror bredden gör att det blir stor skillnad i hur den upplevs på handleden. 19mm är väldigt smalt.Är det samma storlek på den där som en 1720? Eller är denna mindre?
Som jag troddeGanska mycket mindre. 1720 är 22mm i bredd och 41mm i längd. Tror bredden gör att det blir stor skillnad i hur den upplevs på handleden. 19mm är väldigt smalt.
Det ante mig.. Man ska göra pengar på precis allt.Piratkopia
Piratkopia
Tyckte jag såg exakt samma hos en fulhandlare, men är inte 100%.Har du sett fler bilder på just denna variant? Jag vet att det finnns massvis med kopior men original existerar också förstås. Tavlan ser ganska fint ut iaf.