• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Perfekt dykarväder.

830A7FF1-141F-48C0-9275-D3C23A9D0989.jpeg

Dags för en Talking watches with evki snart. Du verkar ha väldigt många intressanta ur. Något helt annat än posterna i "Visa din samling" där folk har en stålsport-Rolex i varje färg ;)

He-he, ”talking watches” är det som många i min närmaste krets har tröttnat på. Och alla vet nog att utan sportstål från Rolex är det enhet fet samling. 😉

Skulle jag varit på jakt efter ett 16mm viklås där man viker in bandet så skulle jag utan tvekan köpt Evkis som (fortfarande?) ligger ute. Riktigt bra skick och kostar betydligt mindre än vad många ex av den äldre varianten av viklås gör på Chrono24/EBay.
@kevinklocksnack

Skulle jag varit på jakt efter ett 16mm viklås där man viker in bandet så skulle jag utan tvekan köpt Evkis som (fortfarande?) ligger ute. Riktigt bra skick och kostar betydligt mindre än vad många ex av den äldre varianten av viklås gör på Chrono24/EBay.
@kevinklocksnack
Hade köpt om jag hade ekonomin men behöver komma lite billigare undan den här gången.
Grattis förresten till din nya LC på länk! Riktigt riktigt fin

Den känslan och jakten kanske kommer tillbaka efter ett tag 😉 du kanske så småningom blir den första(?) i tråden med en Tonneau!
Du har nog väldigt rätt i det. Tonneau är riktigt läcker, men är nog precis som dig lite småsugen på en Americaine. Ska dock försöka njuta lite i nuet först istället för att i vanlig ordning omgående blicka framåt...

Oj, det var lite otydligt av mig ja. Inte direkt självklart att Stockholmsbutiken skulle lösa det själva nej. Om hålet är knas får man väl svetsa boetten.

Sett att vissa fått Parismärkta tavlor till Must, så allt är nog möjligt. Men vad standard idag är vet jag inte.
Ersättnings-tavla update från Cartier i München. Verkar som de kommer sätta dit en Paristavla ändå. De skickade inget mer än denna bifogade bilden när jag bad om bild på tavlan de hade tänkt sätta på:

Så om någon annan har varit rädd för byten så kan man nu andas lungt tror jag?

SnipImage.JPG

Senast ändrad:
Ersättnings-tavla update från Cartier i München. Verkar som de kommer sätta dit en Paristavla ändå. De skickade inget mer än denna bifogade bilden när jag bad om bild på tavlan de hade tänkt sätta på:

Så om någon annan har varit rädd för byten så kan man nu andas lungt tror jag?

SnipImage.JPG

Tröstande nyheter. Tror dock att du kommer se att det är en ersättningstavla.

Tillbaka
Topp