• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Billig LC quartz för den som hinner med plånboken.

Cartier Tank Vermeil
32 462 kr
Tack för tips! Jag tog den, typ.
Handlaren vill ha betalt via Sum up och inte Chrono24. Varningsklockorna ringer hos mig.

Har frågat varför men inte fått svar...

Edit. Nu ville handlaren köra genom Chrono24 helt plötsligt.

Senast ändrad:
Billig LC quartz för den som hinner med plånboken.

Cartier Tank Vermeil
32 462 kr

Denna är inte ny… Såg den för 2-3 veckor sedan och redan då låg den som reserverad.
@zippan se till att filma när du öppnar paketet om du inte kan göra det direkt på ombudet eller medan kuriren är kvar.

Verkar helt sakna recensioner från tidigare affärer på Chrono24 också?
Precis.
Dubbelkolla bara att det är klockan på bilderna som säljs, men det har du nog redan gjort?
Japp, skall vara klockan. Även om säljaren inte vet att det är en LC.
Denna är inte ny… Såg den för 2-3 veckor sedan och redan då låg den som reserverad.
@zippan se till att filma när du öppnar paketet om du inte kan göra det direkt på ombudet eller medan kuriren är kvar.
Det ska jag göra.

Sorry inte hängt med i tråden ett tag men va tråkigt om detta är en som kommit upp igen... Säkert något lurt med klockan men vi får väl se. Inte första gången en LC gått för 10k under marknadspris senaste månaderna då få har koll.

Sorry inte hängt med i tråden ett tag men va tråkigt om detta är en som kommit upp igen... Säkert något lurt med klockan men vi får väl se. Inte första gången en LC gått för 10k under marknadspris senaste månaderna då få har koll.
Vill väl tillägga att det mycket väl kan bara varit en felbenämning av säljaren. På bilderna verkar klockan helt legit men som tidigare sagt, se till så du får klockan som skyltats i annonsen.

SmartSelect_20210622-211700_Photos.jpg

Ansöker om medlemskap i Cartier-klubben...

Såld på under två timmar. Box och cert, men samtidigt ”endast” quartz och pläterat spänne i risigt skick. Priserna fortsätter uppenbarligen uppåt i galen takt…

Edit. Ny identisk annons uppe. Verkar finnas kvar.
1011C402-29C6-4DC1-832E-2E4097D9B258.png

Senast ändrad:
Såld på under två timmar. Box och cert, men samtidigt ”endast” quartz och pläterat spänne i risigt skick. Priserna fortsätter uppenbarligen uppåt i galen takt…

Edit. Ny identisk annons uppe. Verkar finnas kvar.
1011C402-29C6-4DC1-832E-2E4097D9B258.png
Intressant att även kvartsarna sticker iväg. Kan det vara normalen som är unik här eller lär man se Santos kvartsarna också gå med samma takt? Tycker man fortfarande kan få en fin Santos Galbée för samma peng som för 1-2 år sen, det vill säga 20-25k.

Intressant att även kvartsarna sticker iväg. Kan det vara normalen som är unik här eller lär man se Santos kvartsarna också gå med samma takt? Tycker man fortfarande kan få en fin Santos Galbée för samma peng som för 1-2 år sen, det vill säga 20-25k.
Tänker likadant. Och andra sidan är väl quartz Galbée precis som quartz LC dussinklockor, men där har ju LC till skillnad Santosen stuckit iväg prismässigt. MAO är det som vanligt, jag har som vanligt noll koll på varför vissa märken/modeller plötsligt blir heta.

Tänker likadant. Och andra sidan är väl quartz Galbée precis som quartz LC dussinklockor, men där har ju LC till skillnad Santosen stuckit iväg prismässigt. MAO är det som vanligt, jag har som vanligt noll koll på varför vissa märken/modeller plötsligt blir heta.
Tror det är lite allt möjligt som påverkar men Cartier har haft ett par bra år av god marknadsföring och modellsläpp som mottagits bra av allmänheten och samlare så tror det kant Ha fått fler att få upp ögonen för Cartier.

Tror det är lite allt möjligt som påverkar men Cartier har haft ett par bra år av god marknadsföring och modellsläpp som mottagits bra av allmänheten och samlare så tror det kant Ha fått fler att få upp ögonen för Cartier.
Väldigt logiskt det du nämner. Tur att hypen är så pass ny att marknaden fortfarande spretar en del. Än så länge kan man ju faktiskt fynda. Lär bli svårare framöver tänker jag.
Stort tack! Oförskämt nöjd med den faktiskt. Jag blev dock själv svimfärdig när guldsmeden nämnde kostnaden för att korta den. Blev som tur var inte så farligt tillslut, runt tusenlappen.

För 2390 har C24 ett uppskattat pris på 86’, de som ligger ute landar på runt 100’, förvisso osålda. 2405 har uppskattat pris på 26’. Amsterdam Vintage Watches slog på stora trumman i veckan och sa att 2390 gått upp till 100’. Känns som fantasisummor?
Herregud vad sjukt. Går de verkligen för 80-90? Har ägt flera, låg kring 25-30 då.

Tillbaka
Topp