Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Posta lite fler bilder, få som slagit till på den blå.Gör entré i tråden med en bild på min blå Tank Must.![]()
Köpte den i juni. Här kommer fler bilder.Snyggt! Posta lite fler bilder, få som slagit till på den blå.Inköpt nyligen eller tidigare innan sommaren?
Riktigt fin!Köpte den i juni. Här kommer fler bilder.![]()
![]()
![]()
Förstår dig helt!Den kommer med största sannolikhet stanna längre än stål. Har man kommit över en skarp Carree bör man behålla den![]()
Välkommen! Min hälsarGör entré i tråden med en bild på min blå Tank Must.![]()
Den där sitter endast (och endast) rätt strax ovanför handledsknölen. Tjusig modell oavsettGör entré i tråden med en bild på min blå Tank Must.![]()
What!?Den där sitter endast (och endast) rätt strax ovanför handledsknölen. Tjusig modell oavsett![]()
gamla konventioner förhandlar en inte om
Skulle nog vilja påstå att det är just där min sitter.Den där sitter endast (och endast) rätt strax ovanför handledsknölen. Tjusig modell oavsett![]()
din sitter under handledsknölen, men den skall sitta ovanför (precis under handen)..Skulle nog vilja påstå att det är just där min sitter.
Nej!din sitter under handledsknölen, men den skall sitta ovanför (precis under handen)..
Nej, den sitter exakt på rätt ställe. En klocka ska inte hindra rörelser i handleden!din sitter under handledsknölen, men den skall sitta ovanför (precis under handen)..
Tack!Välkommen! Min hälsar![]()
![]()
Tycker ändå att den är snygg med sin krackelerade tavla. Hade det varit en Rolex hade det varit premiumSäkert bra pris men inte så konstigt att den är billigare då tavlan är krackelerad?
där har du helt rätt, förutom med just DeMust'en..Nej, den sitter exakt på rätt ställe. En klocka ska inte hindra rörelser i handleden!![]()
Tyvärr inte med den heller. Inge bilhandlarhäng på Cartier inte. Då hänvisar jag dig vänligt till Breitling tråden. (där har du helt rätt, förutom med just DeMust'en..![]()
Har aldrig ägt en Cartier men när jag läste denna review på Hodinkee om deras kommande Tank Must SolarBeat så blev jag riktigt sugen.
Någon mer som funderat kring denna ?
![]()
Jag ringde Cartier butiken i Stockholm och frågade om dom trodde att denna skulle komma på länk framledes. Det verkade som att det fanns en hög efterfrågan på det från kunderna så hoppas på det.Gillar! Kombinationen av traditionell design och nytänk i teknik och material appellerar!
Samma här, blev riktigt sugen.Har aldrig ägt en Cartier men när jag läste denna review på Hodinkee om deras kommande Tank Must SolarBeat så blev jag riktigt sugen.
![]()
Jodå, skulle säga minst lika intressant som de tre färgglada Mustarna. Den blir ju mer klassisk med den karaktäristiska tavlan (och mer mångsidig på sikt?) samtidigt som man får innovation på ett elegant sätt, utan att det syns eller tar plats. Gillar även hur det ljusblåa/ljusgröna bandet kommer från återvunna äpplen. Allt andas rätt, som vanligt med Cartier.Har aldrig ägt en Cartier men när jag läste denna review på Hodinkee om deras kommande Tank Must SolarBeat så blev jag riktigt sugen.
![]()
Ja nu snackar vi hållbarhet.Jodå, skulle säga minst lika intressant som de tre färgglada Mustarna. Den blir ju mer klassisk med den karaktäristiska tavlan (och mer mångsidig på sikt?) samtidigt som man får innovation på ett elegant sätt, utan att det syns eller tar plats. Gillar även hur det ljusblåa/ljusgröna bandet kommer från återvunna äpplen. Allt andas rätt, som vanligt med Cartier.
Apropå hållbarheten finns en del frågetecken man gärna vill få svar på avseende Solarbeat tanken. Framförallt hur länge reserven är med nya tekniken? Vilka typer av ljus kan den laddas med, enbart sol eller laddas den med lampors ljus också? Men som sagt, sjukt intressant modell.Ja nu snackar vi hållbarhet.![]()
Som jag förstått både solljus och artificielltApropå hållbarheten finns en del frågetecken man gärna vill få svar på avseende Solarbeat tanken. Framförallt hur länge reserven är med nya tekniken? Vilka typer av ljus kan den laddas med, enbart sol eller laddas den med lampors ljus också? Men som sagt, sjukt intressant modell.![]()
Det låter lovande. Då bör det laddas även i klocklåda som står framme. Men reserven sen, blir direkt viktigt om man gillar att rotera klockor.Som jag förstått både solljus och artificiellt