• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

BA721688-B214-43D4-9E5D-D8E14CB4E35A.jpeg

Trevlig kontrast på santosen. En två dagar heltid nu. Första dagliga intrycken är läsbarhet! Superhärligt att få en snabb blick av vad tiden är på ögonkast. Come for the time, stay for the dial.

När vi ändå är på Must-ämnet. Funderar över lämpliga band till WSTA0055 (tillika blå Tanken). 19-16 med quick-release. Förslag mottas tacksamt.

Gillar! Kombinationen av traditionell design och nytänk i teknik och material appellerar!
Jag ringde Cartier butiken i Stockholm och frågade om dom trodde att denna skulle komma på länk framledes. Det verkade som att det fanns en hög efterfrågan på det från kunderna så hoppas på det.
Fick även till mig att det ev också skulle kunna funka med länkar som hör till andra Tanks med samma dimensioner.
Men sånt brukar ju kunna bli en dyr historia att köpa till så det bästa vore att kunna köpa den på länk direkt framöver.

Har aldrig ägt en Cartier men när jag läste denna review på Hodinkee om deras kommande Tank Must SolarBeat så blev jag riktigt sugen.
Någon mer som funderat kring denna ?
Jodå, skulle säga minst lika intressant som de tre färgglada Mustarna. Den blir ju mer klassisk med den karaktäristiska tavlan (och mer mångsidig på sikt?) samtidigt som man får innovation på ett elegant sätt, utan att det syns eller tar plats. Gillar även hur det ljusblåa/ljusgröna bandet kommer från återvunna äpplen. Allt andas rätt, som vanligt med Cartier.

Jodå, skulle säga minst lika intressant som de tre färgglada Mustarna. Den blir ju mer klassisk med den karaktäristiska tavlan (och mer mångsidig på sikt?) samtidigt som man får innovation på ett elegant sätt, utan att det syns eller tar plats. Gillar även hur det ljusblåa/ljusgröna bandet kommer från återvunna äpplen. Allt andas rätt, som vanligt med Cartier.
Ja nu snackar vi hållbarhet. 👍😊

Tillbaka
Topp