• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Ja brukar alltid bli en massa reflektioner i glaset när man försöker fota.

Men du ser ut att ha klarat av att skydda glasringen rätt bra iaf...

Jag har hittills bara "fin-burit" min, typ på restaurang eller middagar eller sväng på stan/drink och då under en skjortmanchett så har klarat det skapligt so far (men ändå lyckats få 2 pyttesmå hairlines). Alla reviews brukar ju benämna den som en scratch magnet så det visste jag innan köp o misstänker att det kommer bli mycket mer när jobbet drar igång efter semestern.
Jag hade också läst det och var riktigt nervös innan jag började använda den på riktigt. Kan tänka mig att guldet gör den mer känslig också. Inget oväntat men ändå ovant!

Jag har tänkt ha den i daglig rotation men kanske lite mer finklocka. Ingen sandlåda eller slitgöra. Det får paneraien eller seiko stå för.

ping @Triumf och @martaSM30 https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3964/vara/1770121
nedladdning.png
Håller tummarna för att tanken är reserverad av @Triumf :)

Det var lite överraskande, jag hade fått för mig att den hade ett vanligt laddbart batteri så den skulle klara typ 3 år utan sol (tyckte det lät så när jag pratade med urmakaren i Cartier butiken), men det kan ha varit en missuppfattning från mig då.
Hittade denna info, intressant minst sagt.

Cartier says this Tank will keep on trucking for at least 16 years. Put it away in a drawer for a couple of months and as soon as it comes into contact with light again (natural or electric) it’ll spring back to life. It took the development team four years to get right, so doubtless we’ll be seeing the technology across other models in years to come – and possibly other watch brands within Richemont, the luxury group that owns Piaget, Jaeger-LeCoultre and many others, as well as Cartier.

Hittade denna info, intressant minst sagt.

Cartier says this Tank will keep on trucking for at least 16 years. Put it away in a drawer for a couple of months and as soon as it comes into contact with light again (natural or electric) it’ll spring back to life. It took the development team four years to get right, so doubtless we’ll be seeing the technology across other models in years to come – and possibly other watch brands within Richemont, the luxury group that owns Piaget, Jaeger-LeCoultre and many others, as well as Cartier.
Det är inte som Citizen då, att den håller tiden men pausar visarna?

Vad säger ni om priset på detta exemplar? Velat ha en lite äldre, fin Tank LC med Paris sign länge, men har endast letat aktivt under en kortare tid. Upplever det svårt att avgöra vad som är ett rimligt pris, känns som att det spretar en del.

Något specifikt som får er att höja ögonbrynen jag borde fråga om? Säljarens egna ord: “The watch is as new, this tank only received a very light polishing on the case“

Vad säger ni om priset på detta exemplar? Velat ha en lite äldre, fin Tank LC med Paris sign länge, men har endast letat aktivt under en kortare tid. Upplever det svårt att avgöra vad som är ett rimligt pris, känns som att det spretar en del.

Något specifikt som får er att höja ögonbrynen jag borde fråga om? Säljarens egna ord: “The watch is as new, this tank only received a very light polishing on the case“

Väldigt dyrt för att vara dammodellen?

Tack för svar, jag har uppenbarligen inte gjort min hemläxa ordentligt. Jag vill ha den klassiska herrstorleken - visst är det 23x30 jag ska leta efter då? Vilket pris bör jag förvänta mig för en i fint skick med Paris sign idag?
Stämmer att den skall vara 23 mm bred. Har inte riktigt koll på prisläget själv faktiskt så var lite intresserad av var de ligger idag.

Hur bedömer ni skicket på denna? Förutom all smuts ofc. Aldrig riktigt förstått om glaseringen ska vara borstad eller inte på dessa?

Hur bedömer ni skicket på denna? Förutom all smuts ofc. Aldrig riktigt förstått om glaseringen ska vara borstad eller inte på dessa?

Ser schyst ut tycker jag. Inget toppskick men helt ok.

Tillbaka
Topp