Automataren har guilloche och den är oftast gjort i silver på Tank LC. Vet dock inte om det gäller Santos också.Ska googlea då. Vet ni (eller någon annan) vad tavlan och visarna är gjord av? Mässing?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Automataren har guilloche och den är oftast gjort i silver på Tank LC. Vet dock inte om det gäller Santos också.Ska googlea då. Vet ni (eller någon annan) vad tavlan och visarna är gjord av? Mässing?
Intressant att visarna är gjorda i silver. Oxiderar inte visarna?Automataren har guilloche och den är oftast gjort i silver på Tank LC. Vet dock inte om det gäller Santos också.
Syftade på talan med guilloche. Visarna är nog blånerat stål då de kan oxidera.Intressant att visarna är gjorda i silver. Oxiderar inte visarna?
Ja, men tavla i silver bör kunna oxidera också?Syftade på talan med guilloche. Visarna är nog blånerat stål då de kan oxidera.
Ja, men tavla i silver bör kunna oxidera också?
Edit: kan man blånera guld?
Yes, och de gör dem på Tank LC också när de blir lite nötta eller vattenskadade. Man kan inte blånera guld på det sättet, men man kan ju alltid måla med blå färg.Ja, men tavla i silver bör kunna oxidera också?
Edit: kan man blånera guld?
Tavlan är målad. Men ja, den kan oxidera ändå. De missfärgningar som du ser kl. 10 och 2 är oxidering.
![]()
Jäklar, ändå häftigt med tavla i silver! Finns det någon anledning att man gör dom i silver, eller är det enbart marknadsföring?Yes, och de gör dem på Tank LC också när de blir lite nötta eller vattenskadade. Man kan inte blånera guld på det sättet, men man kan ju alltid måla med blå färg.
Jäklar, ändå häftigt med tavla i silver! Finns det någon anledning att man gör dom i silver, eller är det enbart marknadsföring?
Lättbearbetat och tradition. Finns även i guld på CPCPJäklar, ändå häftigt med tavla i silver! Finns det någon anledning att man gör dom i silver, eller är det enbart marknadsföring?
Automataren har guilloche och den är oftast gjort i silver på Tank LC. Vet dock inte om det gäller Santos också.
Är det verkligen silver? Har inte en aning om Tank LC men på moderna Santos står det ju så här "Silver (eller Silvered) Opaline Dial" som jag tolkar som en ngt slags semi-glas behandlat med ngn slags silver färg eller silver. Har försökt o googla mig fram till vad opaline exakt innebär (i Cartiers värld) men inte riktigt lyckats hitta ngn klockren redogörelse för det.Jäklar, ändå häftigt med tavla i silver! Finns det någon anledning att man gör dom i silver, eller är det enbart marknadsföring?
Silver eller guld enligt @evki på Tank LC när det är guilloche. Det är ju tradition att använda dessa material så det låter rimligt. Hur man gjort på Santos vet jag inte. Men att basen är något annat än metall kan jag inte tänka mig.Är det verkligen silver? Har inte en aning om Tank LC men på moderna Santos står det ju så här "Silver (eller Silvered) Opaline Dial" som jag tolkar som en ngt slags semi-glas behandlat med ngn slags silver färg eller silver. Har försökt o googla mig fram till vad opaline exakt innebär (i Cartiers värld) men inte riktigt lyckats hitta ngn klockren redogörelse för det.
Från duo till trio. Kul med Cartier!![]()
![]()
Finns några rävar här som sitter på fina ex! Lägg en köpesannons och håll tummarna heheAlltså den Santosen... Vart hittar ni dessa superskarpa ex?
Ja, vet som sagt inte vad Cartier menar när de själva skriver opaline, men googlar man opaline så är det ju ngt slags glasaktigt.Silver eller guld enligt @evki på Tank LC när det är guilloche. Det är ju tradition att använda dessa material så det låter rimligt. Hur man gjort på Santos vet jag inte. Men att basen är något annat än metall kan jag inte tänka mig.
Ja, vet som sagt inte vad Cartier menar när de själva skriver opaline, men googlar man opaline så är det ju ngt slags glasaktigt.
Vad är löjligt?![]()
Det där känns väl ändå bara löjligt?
5000 euro för en Galbee kvartsare oavsett skick.Vad är löjligt?
Notorisk dyr handlare det där dock5000 euro för en Galbee kvartsare oavsett skick.
Sålde precis en Tank a Vis CPCP för 8k som kändes ruskigt ”billig” dock. Spretig möjligen.Notorisk dyr handlare det där dock
Sålde precis en Tank a Vis CPCP för 8k som kändes ruskigt ”billig” dock. Spretig möjligen.
Köp Cartier Tank på Chrono24
Upptäck Cartier Tank-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesschrono24.app
28,5k för en Tank LC om någon här i tråden är sugen.