• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tror att jag behöver en till färgglad Tank Must…

FC4FD0F2-69DE-44D6-8138-75062CD93E32.jpeg

Ska in i veckan och köpa en tank must på länk åt min sambo som fyller år, ska jag bemöda mig att försöka få den till rabatt någon annan stans eller är det lönlöst?
Tänker att det är deras instegsmodell och således svårt att få rabatt?

Ska in i veckan och köpa en tank must på länk åt min sambo som fyller år, ska jag bemöda mig att försöka få den till rabatt någon annan stans eller är det lönlöst?
Tänker att det är deras instegsmodell och således svårt att få rabatt?
Är väl som det är redan relativt svåra att få tag på? Var glad om du får köpa en till list 😄

Hej!
Låt mig hijacka tråden liten. Detta eftersom beroendet av en ny klocka spökar lite i högerarmen. Jag börjar att bli lite intresserad av en Santos då det är en klassisk klocka. Frågan är bara vilken.

Jag står och funderar på antingen en Santos Dumont, med blått band eller en vanlig (automatisk) Santos de Cartier med blå eller vit urtavla. Är urtavlan vit vill jag dock ha ett läderband i en färg istället för ett metalarmband.

Det är dock några saker jag funderar på.

Santos-Dumont-klockan har följande egenskaper jag gillar:
  • Den upplevs som något tunnare
  • Metallramen med skruvar runt urtavlan är inte designad så att den flyter ihop med armbandet. Metalramen är relativt symetrisk.
  • De romerska siffrorna är tunnare än de på Santos de Cartier-klockan. Att de är tjocka stör mig lite när urtavlan är vit.

Santos de Cartier-klockan har dock följande egenskaper jag gillar:
- Den är automatisk och upplevs som mer riktig. Jag har redan en del klockor med Quartz.

Frågor:
1) Hur är andrahandsvärdet på Santos-Dumont jämfört med Santos de Cartier?
2) Finns det någon äldre modell acv Santos de Cartier-klockan som är mer lik Santos-Dumont-klockan jag visade på bilden?

/Svinhugg går igen.

Gjorde en snabb sökning och visst har du rätt i det Aurum. Skulle dock hellre betalat några tusenlappar till för ett riktigt fint ex (såklart får man vara beredd på att vänta och vara snabb på avtryckaren) men det är väl endast personlig preferens.
Hade inte heller rekommenderat ett köp här, men samtidigt får man kolla utbudet

@Triumf
Tack för heads up!
Har dock inte varit inne på fler dagar så missade helt.. du får gärna dra iväg ett PM om du skulle hitta nått mer fint någon annan gång, om du skulle orka dvs, så jag får ett Mail 😻

Men tack för att du tänkte på mig. Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få då jag själv har så dålig koll på skick och prisbild.

Tack för heads up!
Har dock inte varit inne på fler dagar så missade helt.. du får gärna dra iväg ett PM om du skulle hitta nått mer fint någon annan gång, om du skulle orka dvs, så jag får ett Mail 😻

Men tack för att du tänkte på mig. Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få då jag själv har så dålig koll på skick och prisbild.
Otur! Självklart drar jag ett PM nästa gång. 😊

Tillbaka
Topp