• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Must!
BA0FEB9C-A644-4347-AB41-D00628454266.jpeg
Hur känns den? Pendlar mellan en grön och en vanlig silver alt guld

Tänker att svart eller riktigt mörkbrunt cordovan på denna vore hur snyggt som helst!
Definitivt! Det röda är dock grymt också skulle jag säga. Jag kommer nog testa dra på ett svart framöver men det röda är som sagt inte dumt, riktigt trevlig ”oxblods”färg som gifter sig bra med mörkbrunt.
Hur känns den? Pendlar mellan en grön och en vanlig silver alt guld
Den känns toppen, det är så spot on med de nya formerna jämfört med solon. Personligen hade jag satsat på en mer lättmatchad och klassisk silver/wg/guld som funkar till mycket och sen kompletterat med en ”roligare”. Men sen beror ju allt på vad man bär till vardags, för min del hade grön varit jätte svårmatchad medan den röda matchas sjukt bra till min vardagsklädsel eftersom jag är storkonsument av mörkbruna mockaskor och mörkbruna läderväskor!

Den känns toppen, det är så spot on med de nya formerna jämfört med solon. Personligen hade jag satsat på en mer lättmatchad och klassisk silver/wg/guld som funkar till mycket och sen kompletterat med en ”roligare”. Men sen beror ju allt på vad man bär till vardags, för min del hade grön varit jätte svårmatchad medan den röda matchas sjukt bra till min vardagsklädsel eftersom jag är storkonsument av mörkbruna mockaskor och mörkbruna läderväskor!
Tack! Kanske blir att skaffa en guld och sedan ge frun en röd som får delas.

Dålig bild på en väns med svart saffiano från Molequin. Mycket bättre live!

C3108D96-2BA4-41A1-B0BE-D98065842E2B.jpeg

Hello!
Sitter o gottar mig lite i Americaine och kan ju inte låta bli att få lite köpsug.
Tycker 1720 ser ut att ha snyggast proportioner men är rädd att den är lite för liten för dasslocken på dryga 18cm.
Är det någon som testat 1740? alt. någon nyare modell större än 1720? som kan ge lite intryck av storlek o känsla.

Skickar med en liten storlekstabell jag gjorde (endast gulguldsmodeller):

1710 = 19x35
1720 = 22x41
"Nya" medium = 22.6x41.6
1725= 22x42 (datumtavla vid 6)
1740 = 26x45
"Nya" Large = 26.6x45.1

(tas med en nypa salt då det diffar som tusan på nätet)

Och som lite ögongodis @Whedda kanonbild på en 1720 som lagts upp tidigare här
1629060105800.png

Senast ändrad:
Hello!
Sitter o gottar mig lite i Americaine och kan ju inte låta bli att få lite köpsug.
Tycker 1720 ser ut att ha snyggast proportioner men är rädd att den är lite för liten för dasslocken på dryga 18cm.
Är det någon som testat 1740? alt. någon nyare modell större än 1720? som kan ge lite intryck av storlek o känsla.

Skickar med en liten storlekstabell jag gjorde (endast gulguldsmodeller):

1710 = 19x35
1720 = 22x41
"Nya" medium = 22.6x41.6
1725= 22x42 (datumtavla vid 6)
1740 = 26x45
"Nya" Large = 26.6x45.1

(tas med en nypa salt då det diffar som tusan på nätet)

Och som lite ögongodis @Whedda kanonbild på en 1720 som lagts upp tidigare här
1629060105800.png
1737 från cpcp är väl egentligen den förutom 1720 som har fina proportioner? Om du kan leva med smalt band tror jag boetten på 1720 fungerar.

Ställer en fråga som säkerligen diskuterats tidigare i denna tråd. Jag har funderat på en Santos Galbée 29mm ett tag. Det minsta jag burit är DJ 36 och de kändes bra på min handled. Vad tror ni om min upplevele kring 29mm?

Ställer en fråga som säkerligen diskuterats tidigare i denna tråd. Jag har funderat på en Santos Galbée 29mm ett tag. Det minsta jag burit är DJ 36 och de kändes bra på min handled. Vad tror ni om min upplevele kring 29mm?
Den är mindre, typ som en oysterboett på 34 mm. Det är dock en väldigt fin enhet/helhet som blir mer ett smycke/armband än vad en DJ är. Första upplevelsen kommer nog vara att den är liten, men ge den en hel vecka och jag tror du kan acceptera storleken.

1629212874389.png

Tycker Solarbeat ser riktigt intressant ut - mer rundad som Louis och som lite tekniknörd så är ju det skoj att den finns. Dock 2 dagars reserv utan sol vilket känns lite klent. Undra när den blir tillgänglig i Sverige (september ser det ut som men)

Senast ändrad:
1629212874389.png

Tycker Solarbeat ser riktigt intressant ut - mer rundad som Louis och som lite tekniknörd så är ju det skoj att den finns. Dock 2 dagars reserv utan sol vilket känns lite klent. Undra när den blir tillgänglig i Sverige (september ser det ut som men)
Hörde också september från Smålandsgatan för någon vecka sedan. Ska bli intressant att ställa fler frågor om tekniken, framförallt hur snabbt den laddas upp när den träffas av ljus efter urladdning. Men snygg är den, helt klart!

1629212874389.png

Den ser trevlig ut, helt klart. Men fyfan vad de har misslyckats med bandet tycker jag... kan det bli tråkigare?

Någon annan som har erfarenhet av att ha lämnat in klockan på Cartier-service över sommaren (idiotiskt, jag vet) och vet hur länge det brukar ta innan de blir klara? Lämnade in den i början av Maj och fick 6 veckor som preliminär ledtid. Juni och Juli gick och tänker mig att verkstan har semesterstängt nu. När brukar de va till ska från semestern, September, Oktober?

Senast ändrad:
Den ser trevlig ut, helt klart. Men fyfan vad de har misslyckats med bandet tycker jag... kan det bli tråkigare?
Har också alltid tyckt att det svarta bandet till ståltankar gör sig väldigt dåligt. De nya banden i blått/grönt ser onekligen mer spännande ut. Skulle även tro att de färgade (blå, röd, grön) Must tankarnas band skulle ge ett spännande uttryck på solarbeat modellen.

Tillbaka
Topp