• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Hoppla! Vad dyr den blev. Kollade på den och tyckte den var ganska sliten.

Håller med, nästan dubbla utgångspriset. Trodde det var du som budade utifrån gårdagens post om besök hos kaplans 😄

8B324ED1-606D-4578-907D-20DB94F30C05.jpeg

Tank Solo lördag på Moderna museet 🙌🏼
Nya Must Tank Large med solar? Är sjukt sugen på den själv=)

Hej på er! Jag ska beställa nytt band till min tank must. Är lite inne på ett brunt och ett svart.
För att undvika skav på klockan tänkte jag att quick-release vore smidigt.
När jag mäter avståndet mellan bandhornen med digitalt skjutmått får jag 17,36mm. Är det någon som vet vilken storlek på spring-bars jag bör ha?

A8701E32-CB8D-4F1D-954D-D2EF4ADFCE45.jpeg
Pingar mitt inlägg. Ingen som vet om det är 17mm pins som gäller?

Var också nere och tittade på den imorse, 37 + 20% känns ju hutlöst för den eller är det något jag missat?

jäklars, chrono börjar framstå som bra prisnivå om de går för dessa priser, å andra sidan tror jag dessa helgrå är lite extra hype på utomlääänds. Raaaare slate dial osv :)

jäklars, chrono börjar framstå som bra prisnivå om de går för dessa priser, å andra sidan tror jag dessa helgrå är lite extra hype på utomlääänds. Raaaare slate dial osv :)
Hype, okunskap och någon som är ute efter specifikt denna variant tänker jag?
Denna var iofs fullset men repigare än den uppfattas på bilderna. Tycker inte att de grå har gått speciellt dyrt tidigare och Kaplans brukar inte nå så höga priser på Cartier. Nåja, jag är inte bitter 😊

Jag lutar själv åt ett köp av Solarbeat men sitter med samma funderingar. En tråd på WUS nämner ett svar från Cartiers support:

”Further on your inquiry about Tank Must Solarbeat power reserve inquiry, we have received an update from Watch department that for solar watch will automatically stop after 1 month in the dark: it will turn into stand-by mode to preserve the batt.”

Samtidigt verkar alla andra källor skriva att den klarar två dygn i mörker. Jag kan köpa någons beskrivning om att kravet på laddning gör den till ett ”levande objekt”, men just tid i mörker, och eventuellt diff i prestanda jämfört med kvartsvarianten, vore trevligt att få svar på. Designmässigt så verkar alla överens om att perforeringarna inte är synliga på handleden.
Är det endast tavlan som är skillnad på nya must och solarbeat? Ingen annan skillnad i boetten eller liknande?

Vad kostar en Tank LC CPCP i liknande skick med viklås idag? @evki

Vad kostar en Tank LC CPCP i liknande skick med viklås idag? @evki

Svårt att bedöma med tanke på hur sällan dessa säljs. Men säkert det dubbla nu.

Tillbaka
Topp