• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Kanske lite, inte helt slätt inte, ska jag bli orolig? Nyförvärv som jag försöker syna och tycker ser okej ut på de punkter en Cartier ska ha.
Njae, funderar mest på hur det gått till. Se om du kan trycka in den med något halvmjukt, typ plastbit. De är ju inte gängade skruvar utan sitter med pressfattning.

Får man fråga vad du beställt?
Blev en Tank Must (small) på länk till tjejen för några veckor sedan, den blev hon väldigt nöjd med :)
Det blev en sådan till henne också,
Under sommaren så har jag köpt lite klockor. Vid de olika tillfällena så har jag fått henne att testat modeller från just cartier, men också sjöö sandström, omega och rolex. Hon fastnade för flera men mest för tanken. Jag hoppas att hon får mersmak.

Det blev en sådan till henne också,
Under sommaren så har jag köpt lite klockor. Vid de olika tillfällena så har jag fått henne att testat modeller från just cartier, men också sjöö sandström, omega och rolex. Hon fastnade för flera men mest för tanken. Jag hoppas att hon får mersmak.

Det tror jag säkert!
Tänkte komplettera med läder & lås sen, lite variation.

_9021914 (2).jpg

Hejsan Cartier tråden! Har lite funderingar över min första Cartier. Har både klämt och bestämt mig för att det blir en Tank.
Vanligtvis brukar ju devisen vara att alltid köpa på länk och komplettera med läder senare.

Ni som har Tank, vad använder ni mest länk eller läder? Kikar man runt här och på internät så är det ju en klar majoritet läder.
Men viktigast hur känns länken?

Vad är trådens erfarenheter av respektive? Tack på förhand!
62825DE3-5BA9-4BB8-A540-81905E9A2329.jpeg

Hejsan Cartier tråden! Har lite funderingar över min första Cartier. Har både klämt och bestämt mig för att det blir en Tank.
Vanligtvis brukar ju devisen vara att alltid köpa på länk och komplettera med läder senare.

Ni som har Tank, vad använder ni mest länk eller läder? Kikar man runt här och på internät så är det ju en klar majoritet läder.

Kul, bra val! Personligen tycker jag tank är snyggast på en tunnt läder, så jag hade inte köpt eller använt en länk. Har dock inte provat en tank på länk ska tilläggas. Fråga dig själv, skulle du använda den på både länk och läder? Är svaret ja, köp med länk och komplettera med läder, är svaret nej. Köp det alternativ er du föredrar 😊. Lycka till.

Läder är överlägset den länken IMO (vintage rislänk såklart helt annat). Har testat länken och tycker varken design eller komfort var sådär jättebra. Framförallt då klockan är så grym på just ett tunt läder. Bättre att komplettera med en Santos Carrée istället om man vill ha länk.

Läder är överlägset den länken IMO (vintage rislänk såklart helt annat). Har testat länken och tycker varken design eller komfort var sådär jättebra. Framförallt då klockan är så grym på just ett tunt läder. Bättre att komplettera med en Santos Carrée istället om man vill ha länk.
Samtidigt är väl originallädret inte mycket att ha heller?

Hej på er! Jag ska beställa nytt band till min tank must. Är lite inne på ett brunt och ett svart.
För att undvika skav på klockan tänkte jag att quick-release vore smidigt.
När jag mäter avståndet mellan bandhornen med digitalt skjutmått får jag 17,36mm. Är det någon som vet vilken storlek på spring-bars jag bör ha?

A8701E32-CB8D-4F1D-954D-D2EF4ADFCE45.jpeg

Tillbaka
Topp