Har inte sett någon blå hand hittills på KS.
För on topic: Precis fått reda på att Cartier-klockan jag beställt åt sambon finns att hämta![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte sett någon blå hand hittills på KS.
För on topic: Precis fått reda på att Cartier-klockan jag beställt åt sambon finns att hämta![]()
Hon fyller den 24 oktober, vet inte hur jag ska göraSer fram emot bild inom kort!
Sorry, men du måste hålla dig till den 24:e, annars åker du ändå bara på att köpa ngt den dagen oxå!Hon fyller den 24 oktober, vet inte hur jag ska göratråkigt att vänta, men ändå fint att få den på dagen tänker jag.
Oohh jobbig väntan! Den som väntar på något gott…Hon fyller den 24 oktober, vet inte hur jag ska göratråkigt att vänta, men ändå fint att få den på dagen tänker jag.
Kanske lite, inte helt slätt inte, ska jag bli orolig? Nyförvärv som jag försöker syna och tycker ser okej ut på de punkter en Cartier ska ha.Sitter ena skruven i länken klart längre ut än övriga?
Njae, funderar mest på hur det gått till. Se om du kan trycka in den med något halvmjukt, typ plastbit. De är ju inte gängade skruvar utan sitter med pressfattning.Kanske lite, inte helt slätt inte, ska jag bli orolig? Nyförvärv som jag försöker syna och tycker ser okej ut på de punkter en Cartier ska ha.
Haha det ligger något i det du säger!Sorry, men du måste hålla dig till den 24:e, annars åker du ändå bara på att köpa ngt den dagen oxå!![]()
Det är ju deOohh jobbig väntan! Den som väntar på något gott…![]()
Lite osäker faktiskt. Klart mer polerad och tavlan lär vara ommålad på denna.@Aurum är det en liknande du har? Tavel-layouten gör mig lite förvirrad, tycker det ser ut som en dam 20x28 snarare än klassiska herr 23x30. https://chrono24.app/cartier/cartie...age--id20679679.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Tack för input, tyckte det var en del lite mysko med den…Lite osäker faktiskt. Klart mer polerad och tavlan lär vara ommålad på denna.
Föredömligt!Har inte sett någon blå hand hittills på KS.
Det är ju de, får ha den på jobbet tills dess. Har redan sett till så att jag har hennes handledsmått, så det bör ju inte avvika allt för mycket. (Har beställt en på länk)
Det blev en sådan till henne också,Får man fråga vad du beställt?
Blev en Tank Must (small) på länk till tjejen för några veckor sedan, den blev hon väldigt nöjd med![]()
Det blev en sådan till henne också,
Under sommaren så har jag köpt lite klockor. Vid de olika tillfällena så har jag fått henne att testat modeller från just cartier, men också sjöö sandström, omega och rolex. Hon fastnade för flera men mest för tanken. Jag hoppas att hon får mersmak.
Hejsan Cartier tråden! Har lite funderingar över min första Cartier. Har både klämt och bestämt mig för att det blir en Tank.
Vanligtvis brukar ju devisen vara att alltid köpa på länk och komplettera med läder senare.
Ni som har Tank, vad använder ni mest länk eller läder? Kikar man runt här och på internät så är det ju en klar majoritet läder.
Men viktigast hur känns länken?
Vad är trådens erfarenheter av respektive? Tack på förhand!
![]()
Läder är överlägset den länken IMO (vintage rislänk såklart helt annat). Har testat länken och tycker varken design eller komfort var sådär jättebra. Framförallt då klockan är så grym på just ett tunt läder. Bättre att komplettera med en Santos Carrée istället om man vill ha länk.Hejsan Cartier tråden! Har lite funderingar över min första Cartier. Har både klämt och bestämt mig för att det blir en Tank.
Vanligtvis brukar ju devisen vara att alltid köpa på länk och komplettera med läder senare.
Ni som har Tank, vad använder ni mest länk eller läder? Kikar man runt här och på internät så är det ju en klar majoritet läder.
Men viktigast hur känns länken?
Vad är trådens erfarenheter av respektive? Tack på förhand!
![]()
Samtidigt är väl originallädret inte mycket att ha heller?Läder är överlägset den länken IMO (vintage rislänk såklart helt annat). Har testat länken och tycker varken design eller komfort var sådär jättebra. Framförallt då klockan är så grym på just ett tunt läder. Bättre att komplettera med en Santos Carrée istället om man vill ha länk.
Nej för fan, tänkte helt klart att man skulle ha ett annat läder på. @Harry Palmer lyckades väl till exempel förhandla till sig något bra mycket bättre.Samtidigt är väl originallädret inte mycket att ha heller?
Grymt! Tack!Läder är överlägset den länken IMO (vintage rislänk såklart helt annat). Har testat länken och tycker varken design eller komfort var sådär jättebra. Framförallt då klockan är så grym på just ett tunt läder. Bättre att komplettera med en Santos Carrée istället om man vill ha länk.
Stämmer. När jag köpte en Solo fick de byta till ett LC band.Nej för fan, tänkte helt klart att man skulle ha ett annat läder på. @Harry Palmer lyckades väl till exempel förhandla till sig något bra mycket bättre.
Tack! Tror det blir med läder och ev kompletterar med olika färger på sikt.Fråga dig själv, skulle du använda den på både länk och läder? Är svaret ja, köp med länk och komplettera med läder, är svaret nej. Köp det alternativ er du föredrar. Lycka till.
Grym combo! En Trinity-ring finns på önskelistan. Inga problem med att matcha metall med klockan!Fortsätter på temat
![]()