• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

När man fotar med livet (nåja, hälsan) som insats:
C706143C-0572-4C06-84E0-48E3DF611D7E.jpeg

Får man fråga vilken storlek det är på den där? Jag tänkte köpa en själv under hösten men man måste nog testa varianterna i butik för att se vad som passar.
Det är en Solo Large, jag tror nya Must Large är något mindre. För mig gick XL bort direkt och velade lite mellan Small och Large men landade tillslut i Large då jag är 190 och det lirade bättre med min klädstil i övrigt… men prova dig fram 😀

Det är en Solo Large, jag tror nya Must Large är något mindre. För mig gick XL bort direkt och velade lite mellan Small och Large men landade tillslut i Large då jag är 190 och det lirade bättre med min klädstil i övrigt… men prova dig fram 😀
Tack! Jag är också lång och har ganska breda handleder, så kanske lutar åt Large eller ännu hellre SolarBeat.

Varför är alla mer sugna på solarbeat än vanlig Quartz när det gäller ny Tank must? Är själv sjukt sugen på en av dessa, men tankarna börjar komma att man betalar 30.000,- för en Quartz.

Varför är alla mer sugna på solarbeat än vanlig Quartz när det gäller ny Tank must? Är själv sjukt sugen på en av dessa, men tankarna börjar komma att man betalar 30.000,- för en Quartz.
Jag gillar vad den står för, även om jag skulle byta ut bandet direkt. Gillar att de har lyckats få till tekniken utan att göra avkall på design (de osynliga perforeringarna i siffrorna). Jag inbillar mig att jag gillar att den inte drivs till batteriet behöver bytas utan att den faktiskt behöver hanteras genom att kontinuerligt ladda den i ljus.

Hej hej, är på återbesök i tråden. Som ni märker på mina frågor är jag en Rolexkille men söker ett nytt hem, förhoppningsvis hos Cartier.

Hur ser tillgången på nya Tank Must Quartz ut? Är främst på jakt efter en vit small alt. large. Vad kan man tänkas få ner priset med en köphistorik på ett par hundra tkr hos AD?

Jag gillar vad den står för, även om jag skulle byta ut bandet direkt. Gillar att de har lyckats få till tekniken utan att göra avkall på design (de osynliga perforeringarna i siffrorna). Jag inbillar mig att jag gillar att den inte drivs till batteriet behöver bytas utan att den faktiskt behöver hanteras genom att kontinuerligt ladda den i ljus.
Fast det var väl typ två batteribyten man slapp?

Hur ser tillgången på nya Tank Must Quartz ut? Är främst på jakt efter en vit small alt. large. Vad kan man tänkas få ner priset med en köphistorik på ett par hundra tkr hos AD?

Till skillnad från Rolex borde du kunna gå in och köpa en direkt, alternativt beställa en som kommer senare under året. Rabatt får du fråga försäljaren om men det borde väl inte vara omöjligt heller

Tillbaka
Topp