• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag är lite grumpy. Har planerat för en Drive extra flat i ss och hade fått intrycket att släpp planerats till början av april men så nåddes jag igår av info från Cartier att september är vad som gäller. Nu kommer jag ju att bränna stålarna på/under semester istället :(
 

Sicko

Cartier
Testade tank solo idag i de två större storlekarna (L och XL) - svårt val! Bifogar en bild om det skulle vara till hjälp för någon med samma dilemma :) Handleden är 19cm för referens
17A99D9F-F4AA-483E-8314-9D2E0E73971E.jpeg
 

Psykel

Patek
Håller med om att den mindre varianten är mkt snyggare utan datum och sekundvisare. Jag lutar nog mer mot den också..
Tänkte inte ens på att den större hade sekund också! För mig går den helt bort isåfall! Tanks ska bara ha två visare! Den större är väl automat och den mindre quartz, eller är jag helt ute och cyklar där?
 

Sicko

Cartier
Tänkte inte ens på att den större hade sekund också! För mig går den helt bort isåfall! Tanks ska bara ha två visare! Den större är väl automat och den mindre quartz, eller är jag helt ute och cyklar där?
Du har helt rätt och jag håller med, quartzaren känns dock liiite för liten tycker jag. Det ultimata hade varit en storlek mellan de två. Jag kanske borde kolla på de andra cartier modellerna om det finns något där i bättre storlek..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Du har helt rätt och jag håller med, quartzaren känns dock liiite för liten tycker jag. Det ultimata hade varit en storlek mellan de två. Jag kanske borde kolla på de andra cartier modellerna om det finns något där i bättre storlek..
23x30 mm var ju den enda herrmodellen förr, behöver iofs inte innebära att man gillar det men den designades för att sitta så.
 

Psykel

Patek
Du har helt rätt och jag håller med, quartzaren känns dock liiite för liten tycker jag. Det ultimata hade varit en storlek mellan de två. Jag kanske borde kolla på de andra cartier modellerna om det finns något där i bättre storlek..
Tycker det känns lite ”fel” med Cartier Tank med automatverk. Manuellt eller quartz ska det vara!
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Har tidigare tänkt att det mest är lite väl stroppiga, cigarettrökande franska tanter med små ilskna korthåriga taxar som bär dessa och det kanske är sant men... Efter att ha läst alla sidor i denna tråd(samt googlat tusen foton) så har jag fått en ny och sundare inställning till Cartier och framför allt santosmodellerna, dom växte snabbt i mina ögon och efter att ha lagt ut en köpesannons gick det inte mer än en vecka tills dess att jag fick erbjudande om att köpa vad som kommer att bli min första Cartier. En stålsantos galbée i kvartsutförande på 29 millimeter med gamla låset. Tavlan något mer unik än den vita med svartmålade index vilket jag tycker är kul. Hade tänkt mig en tvåton men tror denna i stål kommer passa min garedederob något bättre. Detaljer som de blånerade visarna och safiren på kronan är fantastiska för att inte tala om länken, kan vara den skönaste jag satt på min handled. Bjuckar på några foton och tycker det kommer bli kul att lära mig mer om dessa häftiga klockor och kanske blir jag mogen nog att köpa en tank så småning om. Trevlig fredag!

#Clubdecartier

IMG_20180316_192233.jpg

IMG_20180316_192358.jpg

IMG_20180316_192521.jpg

IMG_20180316_192639.jpg

IMG_20180316_192652.jpg
 

M1984

Omega
Hej alla!
Sitter och funderar på om man ska unna sig en Tank Solo, sitter och kan inte bestämma mig mellan kvarts eller automat, som jag förstår det är Automaten 31mm och kvarts 34mm ?
Hur upplevs skillnaden i storlek? Någon som har testat båda som kan ge mig nå tips och råd?

Efter ha använt Google ordentligt så inser jag att det är tvärt om och automaten är lite större än kvarts, det gjorde valet enkelt, förhoppningsvis får de blir en automat :)
Dock om någon upplevt båda hör jag gärna lite åsikter!

Tack!
/ M
 
Senast ändrad:

Sicko

Cartier
Hej alla!
Sitter och funderar på om man ska unna sig en Tank Solo, sitter och kan inte bestämma mig mellan kvarts eller automat, som jag förstår det är Automaten 31mm och kvarts 34mm ?
Hur upplevs skillnaden i storlek? Någon som har testat båda som kan ge mig nå tips och råd?

Tack!
/ M

Tja. Jag har testat båda och Har också väldigt svårt att bestämma mig. Bifogar en bild med båda modellerna på. Vrist 18.5cm. Hoppas det hjälper!
985B7C21-F65E-4750-853B-F590C43EDCAB.jpeg
 

M1984

Omega
Tja. Jag har testat båda och Har också väldigt svårt att bestämma mig. Bifogar en bild med båda modellerna på. Vrist 18.5cm. Hoppas det hjälper!
985B7C21-F65E-4750-853B-F590C43EDCAB.jpeg


Då har vi samma storlek på handleder, jag va säker på den stora, men ju mer jag tänker ju svårare blev beslutet !
De jag gillar med automaten är att man har datum!
Tack för bilden, den ska granskas nu :)
 

Sicko

Cartier
Då har vi samma storlek på handleder, jag va säker på den stora, men ju mer jag tänker ju svårare blev beslutet !
De jag gillar med automaten är att man har datum!
Tack för bilden, den ska granskas nu :)

Förstår dig. Själv tycker jag att det kvartsaren är mer estetisk tilltalande och "sann" mot originalet. Tycker inte att en tank bör ha datum och sekundvisare. Sedan är ju den stora automat och inhouse (endast nyare modeller) och därmed lite roligare :)

Svårt detta..
 
Topp